بهترین آرام بند درب

راهنمای خرید بهترین آرام بند

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 5 دقیقه

بهترین آرام بند کدام است؟

بهترین آرام بند چه ویژگی هایی دارد؟ جک آرام بند را می توان یکی از کاربردی ترین وسایل در ساختمان ها دانست که در جهت افزایش امنیت درب های ورودی و اطمینان از بسته شدن آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. جک آرام بند در عین صرفه جویی در مصرف انرژی در جهت کاهش صدای بسته شدن درب بسیار موثر می باشد. همچنین استفاده از جک آرام بند می تواند مانع از باز شدن بی خودی درب مثل باز شدن در اثر فشار باد شود.

حتما برای شما هم بارها اتفاق افتاده که با صدای مهیبی از جا بپرید و یا در ساختمانی پر تردد، صدای بسته شدن در دائما آرامش شما و سایرین را بر هم بزند. گاهی ممکن است برخی از همسایگان وارد ساختمان شوند و به دلیل سهل‌انگاری یا هر علت دیگر، در ورودی درست بسته نشود. به این ترتیب راه ورود افراد متفرقه به ساختمان باز می‌شود و امنیت از بین می‌رود. چاره کار استفاده از آرام بند درب است.

ویژگی های بهترین جک آرام بند

در میان اجزای اختیاری در، می‌توان به آرام بند اشاره کرد. این وسیله انواع گوناگونی دارد که به آن در جای خود می‌پردازیم. کاربرد آرام بند به‌طورکلی در اطمینان از بسته شدن در و نیز آرام بسته شدن آن است.

در پاسخ به این پرسش که مزیت‌های دیگر آرام بند چیست باید گفت در اثر آرام بسته شدن در، هم عمر قفل و هم سلامت خود در و چارچوب آن بیشتر حفظ می‌شود. آرام بند دارای یک جک هیدرولیکی است که مانع از بسته شدن در با شتاب و شدت می‌شود.

در هنگام خرید بهترین آرام بند درب باید پارامترهای مختلفی مدنظر قرار دهید تا انتخاب مناسبی داشته باشید . دقت کنید که صرفا خرید یک جک آرام بند با برند معروف و یا یک آرام بند با قدرت بالا نمی تواند حتما برای شما مفید باشد. مهمترین پارامترهایی که در هنگام خرید بهترین جک آرام بند باید توجه کنید عبارتنداز :

  • وزن درب ورودی:

قدرت جک آرام بند باید متناسب با وزن درب ورودی باشد اگر بیشتر باشد درب به سختی باز می شود و اگر ضعیف تر باشد جک آرام بند توانایی بستن درب را نخواهد داشت.

  • عرض درب ورودی

حتما باید عرض درب ورودی نیز متناسب با طول بازوی ارام بند باشد و برای درب های عریض باید از نوع خاصی از آرام بند ها استفاده کرد.

بهترین آرام بند درب
بهترین جک آرام بند

بهترین مارک آرام بند در ایران

اگر آرام بند بازویی تهیه کنید، این اجزای اصلی را دریافت می‌کنید:

  • پیچ تنظیم سرعت
  • بازو (اصلی)
  • پاشنه یا کفشک بازویی
  • ساعد بازویی

 

در بازار ایران برندهای متنوعی از آرام بند های با کیفیت های مختلف وجود دارد که برخی از برندها مدام در حال تغییر هستند تا

  • کینگ king
  • ریوبی ryobi
  • روستیک rustic
  • اسمارت smart
  • ان اچ ان NHN

آرام بند درب آهنی

با توجه به ساختار درب ها ، باید نسبت به انتخاب آرام بند مناسب اقدام کنید. آرام بند درب آهنی باید از ویژگی های ساختاری و قدرتی مناسبی برخوردار باشد. با توجه به این عموما درب های ورودی حیاط و درب های پارکینگی از جنس آهن می باشند بهتر است برای این درب ها از آرام بند درب آهنی استفاده کرد. همچنین به دلیل وزن بالای درب آهنی ، استفاده از آرام بند های پرقدرت و با کیفیت مثل برند کینگ و ریوبی می تواند انتخاب مناسبی باشد. وزن اکثر درب های اهنی بین ۶۰ تا ۱۲۰ کیلو می باشد که باید آرام بند های متناسب با این وزن ها انتخاب گردد.

جک آرام بند درب آهنی
جک آرام بند درب آهنی

آرام بند درب چوبی

نوع دیگری از آرام بند را میتوان آرام بند درب چوبی دانست . در مورد درب های چوبی می توان از آرام بند های درب سبک استفاده کرد . عموما درب های چوبی وزن سبک تری نسبت به سایر مدل های درب دارند و می توان از آرام بند های نوع سبک و ضعیف تر استفاده کرد. وزن اکثر درب های چوبی بین ۲۰ تا ۶۰ کیلوگرم می باشد که باید جک ارام بند متناسب انتخاب گردد.

آرام بند درب چوبی
آرام بند درب چوبی

انواع جک آرام بند

جک آرام بند در مدل های مختلفی تقسیم بندی می شود که یک نوع تقسیم بندی بر اساس سرعت بسته شدن می باشد :

  • جک آرام بند یک زمانه

در این مدل جک آرام بند که جزو نمونه های اولیه و قدیمی آرام بند ها می باشد و به ندرت استفاده می شود . جک آرام بند یک زمانه به صورت یک سرعته و با یک سرعت از ابتدا تا انتها عمل می نماید که باعث بسته شدن محکم درب می گردد.

  • جک آرام بند دو زمانه

جک آرام بند دو زمانه جزو پرکاربردترین و محبوب ترین مدل های آرام بند می باشد که با توجه با استفاده از مکانیزم دو سرعته می تواند درب ورودی را در ابتدای حرکت با سرعتی مناسب و در انتها با سرعتی آرام ( در جهت کاهش میزان ضربه بسته شدن ) درب را ببندد.

  • جک آرام بند سه زمانه

جک آرام بند سه زمانه دارای سه توقف در بسته شدن درب می باشد که برای درب های مجهز به قفل برقی بسیار مناسب می باشد. در واقع با توجه به مکانیزم سه زمانه ، اطمینان از بسته شدن قفل برقی با توجه به ایجاد فشار حتما اتفاق می افتد.

بهترین آرام بند سه زمانه
جک ارام بند سه زمانه

اگه به دنبال یه سایت مرجع جهت خرید بهترین آرام بند هستی که کلی برند آرام بند را یکجا جمع کرده باشه و ضمانت اصالت کالا داشته باشه ، کافیه به سایت آویژه در سر بزنی.

بهترین برند کرکره برقی کدام است؟

البته آرام بند اجزای خردتری نیز دارد. حال ببینیم ویژگی‌های هریک از اجزای آرام بند چیست و کارکرد آن چگونه است:

پاشنه

این جزء یکی از اجزای اصلی در آرام بند است. بسته و باز شدن در به عهده‌ی همین بخش است و کارکرد آن با دو فنر کامل می‌شود که متصل به یک پیستون هستند. این پیستون دارای شیار است و یک چرخ‌دنده‌ی عمودی آن را کنترل می‌کند.

تحمل وزن در، کنترل بازوها و نیز مدیریت زمان همگی به عهده‌ی این بخش است. به همین دلیل یکی از اصلی‌ترین عناصری که در هنگام انتخاب آرام بند به آن توجه می‌شود، وزن در است. باید دقت شود که پاشنه و سایر اجزای آرام بند متناسب با آن باشند.

بازوی اصلی

این بخش از آرام بند مرکز ثقل و محور گردش فنر در است و به این دلیل که با چرخ‌دنده‌ی عمودی پاشنه به صورت مستقیم اتصال دارد، بازوی اصلی دانسته می‌شود. بازوی اصلی ضخامت بیشتری هم نسبت به دیگر بازوها دارد. فعالیت‌هایی که توسط پیچ‌های تنظیم سرعت برای در تعریف می‌شوند، توسط این بازو روی در اعمال می‌شود.

ساعد بازویی

این قطعه ماهیت تکیه‌گاهی دارد. کارکرد آن در آرام بند چیست؟ این قطعه به چارچوب در پیچ می‌شود و نصب آرام بند با کمک آن میسر می‌شود. ساعد بازویی همچنین در زمان رخ‌دادن اتفاقات ناگهانی و یا بروز شتاب، از برخورد سریع در با چارچوب پیشگیری می‌کند و آسیب‌ها و خسارات فیزیکی را کاهش می‌دهد.

پیچ تنظیم سرعت

پیچ‌های تنظیم سرعت در آرام بند فعالیت‌های فنر را تعیین می‌کنند. بسته به نوع حرکت آرام بند تعداد پیچ‌ها مشخص می‌شود. به این صورت که برای آرام بند دو زمانه از دو پیچ و برای سه زمانه از سه پیچ استفاده می‌شود. کارکرد پیچ تنظیم سرعت، کنترل ایرودینامیکی هوای درون مخزن پاشنه است و نتیجه آن است که بازوهای اتصال یافته به در و آرام بند، با سرعت مورد نظر بسته شود.

ممکن است بعد از گذشت مدتی از کارکرد آرام بند نیاز به تعویض روغن آرام بند بوجود آید پیشنهاد میکنم مقاله را مطالعه نمایید.

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

راهنمای خرید

4 نکته خرید پنجره upvc

زمان مطالعه: 4 دقیقه پنجره upvc یکی از مهم ترین چیزهایی است که باید در هنگام ساختمان سازی به آن توجه داشته باشید.  پنجره‌های UPVC یک نوع پنجره با فریم از جنس UPVC (پلی وینیل کلراید) هستند. این نوع پنجره‌ها از موادی سبک و مقاوم به نام UPVC ساخته می‌شوند که دارای خواص عایق حرارتی و صوتی مطلوبی می‌باشد.

توضیحات بیشتر »
خرید پرده هوا صنعتی
راهنمای خرید

پرده هوا صنعتی

زمان مطالعه: 4 دقیقه پرده هوا صنعتی مناسب چه مکان هایی است؟ تاکنون اسم پرده هوا صنعتی به گوشتان خورده است؟ در این مقاله همه چیز را در مورد پرده هوا صنعتی توضیح خواهیم داد. پرده هوا صنعتی یکی از انواع پرده هوا محسوب می شودد که ماهیت صنعتی دارد. پرده هوا صنعتی یک سیستم دمایی هوایی است که

توضیحات بیشتر »
راهنمای خرید انواع پنجره آلومینیومی
راهنمای خرید

انواع پنجره آلومینیومی کدام است؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه انواع پنجره آلومینیومی چه ویژگی هایی دارد؟ کدام یک از انواع پنجره آلومینیومی مناسب شما است؟ در این مقاله می خواهیم شما را در خرید پنجره آلومینیومی راهنمایی کنیم پس تا انتها همراه ما باشید. آلومینیوم از رایج ترین متریال در ساخت پروفیل های درب و پنجره می باشد و از گذشته تا به امروز

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا