نصب قفل بازکن زنجیری بیرون بازشو

قفل بازکن زنجیری

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 6 دقیقه

آموزش نصب قفل بازکن زنجیری بیرون بازشو

نصب قفل بازکن زنجیری بیرون بازشو را به صورت تصویری در آویژه در مشاهده کنید…

قفل بازکن زنجیری چیست ؟

قبل از اینکه به نصب قفل بازکن زنجیری بیرون بازشو بپردازیم بهتر است قفل بازکن زنجیری را توضیح دهیم.

قفل بازکن زنجیری را می توان اولین و قدیمی ترین نمونه های قفل برقی دانست که امکان کارکرد بوسیله آیفون های صوتی و آیفون های صوتی تصویری را دارا می باشد. ولتاژ کاری این قفل بازکن نیز ۱۲ ولت می باشد.

اجزای قفل بازکن زنجیری

قفل بازکن زنجیری از اجزای زیر تشکیل شده است:‌

  • آهن پشت دری 
  • زنجیر بلند 
  • زبانه کوتاه
  • زبانه بلند
  • زنجیر کوتاه

راهنمای نصب قفل بازکن زنجیری بیرون بازشو

اگر به دنبال جایگزین مناسب برای قفل برقی درب حیاط هستید !!!

در این بخش قصد داریم به صورت ویدئویی به بررسی اجزای قفل بازکن زنجیری بپردازیم.

نصب قفل بازکن زنجیری برای درب بیرون بازشو

در هنگام نصب قفل بازکن زنجیری دقت کنید که باید پایه زنجیر بر روی چارچوب درب نصب گردد و به نوعی بوسیله پیچ های سرمته یا پیچ خودکار کاملا تثبیت گردد. همچنین در هنگام نصب باید دقت کنید که قفل بازکن ،‌پایه زنجیر و قفل در یک راستا قرار گیرند.

میزان کشش زنجیر باید متناسب با مقدار درگیری زبانه قفل با درب باشد و اگر کشش مناسب نباشد مسلما قفل باز نمی شود و یا طول عمر مناسبی نخواهد داشت. 

محل اتصال برق ورودی به قفل بازکن کاملا مشخص می باشد و ترمینال های ان داخل قفل بازکن به صورت مجزا مشخص شده است.

جهت مطمئن شدن از بسته شدن درب می توانید از آرام بند استفاده نمایید.

اصول نصب قفل بازکن زنجیری برای درب های بیرون و داخل بازشو یکسان می باشد و تنها تفاوت این است که باید از یک سیم کلاچ به جای زنجیر بلند استفاده شود و همچنین پایه زنجیر قفل در قسمت بیرونی درب نصب شود. 

نصب قفل بازکن زنجیری بیرون بازشو

جهت مشاهده برترین مدل های قفل برقی و انتخاب و مقایسه بهترین مدل می توانید به فروشگاه اینترنتی آویژه مراجعه کنید.

راهنمای نصب قفل بازکن زنجیری بیرون بازشو

با توجه به مکانیزم ساده و پر استهلاک ، قفل بازکن زنجیری ، نیاز به رگلاژ و تعمیر قفل بازکن زنجیری بسیار بالاست و باید به صورت مداوم به دلایل مختلف مثل سردی هوا یا رگلاژ نبودن درب ، عملیات رگلاژ و تعمیر قفل بازکن زنجیری انجام گیرد. 

رگلاژ قفل بازکن زنجیری 

جهت رگلاژ قفل بازکن زنجیری نیاز هست که زنجیر پشت درب همیشه در حالت کشیدگی قرار داشته باشد . ممکن است در برخی موارد به اندازه کافی ، زنجیر در کشش نباشد نیاز هست که زنجیر را رگلاژ کنید تا به محض رسیدن برق به بوبین قفل بازکن ، عملیات کشش زنجیر و در نتیجه باز شدن درب انجام گیرد.

نصب قفل بازکن زنجیری برای درب بیرون بازشو

در هنگام نصب قفل بازکن زنجیری دقت کنید که باید پایه زنجیر بر روی چارچوب درب نصب گردد و به نوعی بوسیله پیچ های سرمته یا پیچ خودکار کاملا تثبیت گردد. همچنین در هنگام نصب باید دقت کنید که قفل بازکن ،‌پایه زنجیر و قفل در یک راستا قرار گیرند.

یکی از مواردی که در نصب قفل برقی آیفون تصویری یا صوتی شاید براتون پیش بیاد اینه که درب منزلتون رو به بیرون باز بشه و شما قصد دارید برای باز کردن درب از قفل برقی زنجیری استفاده کنید.آموزش نصب اون رو در زیر براتون قرار میدم.

قبل از اینکه آموزش رو بگم شما برای حل این مشکل می توانید از قفل های برقی دیگه نیز برای حل مشکلتون استفاده کنید مانند قفل برقی سیزا و یا زبانه ای.

از قفل های برقی  معروف در بازار می توان به برند سیزا ایتالیا ،یوتاب شرکت الکتروپیک و کاویان اشاره کرد.

چرا نمیشه قفل زنجیری رو مانند درب هایی که به داخل باز می شوند نصب کرد؟

در کلیپ های برق با ما در آپارات کلیپ کارکرد قفل برقی زنجیری نشان داده شده است.

قفل برقی زنجیری با تنظیم و قرار دادن فشار زنجیر در حالت کششی عمل می کند به گونه ای که ما باید به گونه ای قفل را نصب کنیم که در حالت بسته شدن درب زنجیر قفل برقی در فشار قرار گرفته باشد البته جهت نصب باید درست انتخاب شده باشد.

تسمه بلند قفل در تمامی قفل ها باید سمت زبانه قفل درب حیاط باشد و زبانه کوتاه است که باید در حالت کششی قرار گیرد.

دلیل اینکه نمی توان درب بیرون بازشو را مانند درب داخل بازشو نصب کرد این است که باید قسمت کششی قلاب قفل بر عکس نصب شود تا عمل کشش انجام شود.

آموزش نصب قفل برقی زنجیری بر روی درب حیاطی بیرون بازشو توسط سیم کلاج:

برای نصب شما نیاز به یک عدد سیم کلاج یا سیم ترمز دوچرخه و سیم گیر خواهید داشت دلیل آن را هم توضیح خواهم داد.

 درب ما رو به بیرون باز می شود پس ما باید به گونه ای قفل را نصب کنیم که تمسه کوتاه قفل کشیده شود.برای این کار ما باید پایه زنجیر قفل را در بیرون از درب نصب کنیم تا پس از بسته شدن درب تسمه کوتاه کشیده شود .

ما باید حال قفل را توسط زنجیر به پایه زنجیر قفل وصل کنیم این کار را نمی توانیم توسط زنجیر خود قفل انجام دهیم زیرا زنجیر باید آزاد باشد که بتواند کشیده شده و آزاد شود  اصلا هم درست نیست درب را آنقدر سوارخ کنیم که زنجیر خود قفل کشیده و آزاد شود هر چند در مواردی این مورد را مشاهده کرده ام.پس بهترین راه و راحت ترین راه استفاده از سیم کلاچ و سیم گیر می باشد.

 بهترین قفل زنجیری برقی موجود در بازار بی شک برند الکترو پیک می باشد درب هایی که در فشار بسیار بالا باز و بسته می شوند را هم به راحتی باز می کند.همیشه برای نصب قفل زنجیری ابتدا قفل برقی را تا انگشتی قفل درب نصب کنید.اگر انگشتی قفل درب سوراخ برای قلاب زنجیر قفل برقی نداشتی به راحتی مانند عکسهای زیر توسط دریل می توانید ان را ایجاد کنید.

برای اینکه اندازه زنجیر از قفل برقی تا قفل درست باشد نه کم نه زیاد ابتدا زنجیر قفل برقی را از داخل انگشتی درب توسط قلاب عبور دهید سپس قلاب را محکم کنید.پس از این کار یک قلاب از داخل تسمه بلند قفل برقی عبور دهید و قفل را مانند تصویر حداکثر تا فاصله 15 سانت با وصل کردن سر دیگر زنجیر به تسمه بلند قفل برقی  نصب کنید.تسمه بلند و انگشتی قفل دقیقا باید روبروی هم باشد. زنجیر نه باید شل باشد نه به گونه ای باشد که زبانه قفل را در کشش قرار داده باشد.

راهنمای تعمیر قفل بازکن زنجیری

حالا با یک پیچ گوشتی یا فازمتر اهرم خلاص کن (شماره 2 تصویر ) رو به سمت بوبین هل می دهیم اگر زنجیری شماره 3 به سمت قفل کشیده شد و درب باز شد که مشخصا مشکل از سمت بوبین می باشد یا برق به بوبین ضعیف می رسه و بوبین توان کشیدن اهرم رو به سمت خودش نداره و یا بوبین ضعیف شده که مورد اول قوت بیشتری داره و اما اگر زنجیر به عقب کشیده شد و درب باز نشد مشکل از ریگلاژ زنجیر شماره 1 قفله در رو یک بار باز و بسته کنید تا اهرم به جای قبلی برگرده بعد از اینکه درب رو بستید با یک دست به زنجیر شماره 1 که به قسمت ثابت انتهای درب متصله  به سمت پایین فشار بیاورید و دوباره با پیچ کوشتی اهرم شماره 2 را به سمت بوبین هل بدید اگر این بار زبانه قفل به راحتی باز شد مشکل مشخص شده شما باید یکی از خانه های زنجیر شماره 1 رو کم کنید یعنی اینکه کمی از زنجیر کوتاه کنید در ضمن یادتون باشه که این قفل بازکن ها اصلا احتیاجی به روغنکاری ندارند .

تا اینجا قسمت مکانیکی قفل رو برای شما شرح دادم حالا می خواهم برای شما از قسمت برق این قفل ها توضیح مختصری بدم در هر صورت سیستم های آیفون های صوتی یا تصویری یک منبع تغذیه یا پاور ساپلای دارند که ورودی برق شهر رو تبدیل به برق 12 ولت می کنه حالا اگر برق به قفل بازکن نمیرسه اولین جایی که باید بررسی کنیم همین منبع تغذیه است

 

این ترانس  هارو معمولا در جعبه های تقسیم کنتور یا آیفون یا جعبه تقسیم پارکینگ قرار می دهند اگر ترانس رو پیدا کردید درب اون را باز کنید داخل این ترانس ها یک عدد لامپ ال ای دی قرمز وجود داره اگر لامپ روشن بود مشخص میشه که ترانس سالمه

و اگر لامپ داخلش خاموش بود که یا فیوزش سوخته یا خود ترانس اگر خواستید فیوز رو امتحان کنید می تونید با یک اهمتر امتحان کنید

فیلم آموزش نصب قفل بازکن زنجیری بیرون بازشو

در این فیلم می توانید تکنیک بسیار مفید در زمینه نحوه نصب قفل بازکن زنجیری بیرون بازشو را مشاهده کنید.

جمع بندی 

با توجه به اینکه درب بازکن زنجیری را می توان جزء اولین نسل های قفل برقی دانست و قیمت مناسب تری نسبت به سایر مدل های قفل برقی دارد ، استقبال بیشتری نسبت به آن وجود داشته و این در حالی است که خرابی و خدمات درب بازکن زنجیری به مراتب بالاتر از سایر مدل های قفل برقیست پس بهتر است هرچه زودتر از یکی از مدل های قفل برقی کله گاوی یا زبانه ای استفاده کنید.

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

آموزش نصب مدار جک پارکینگ
راهنمای نصب

آموزش نصب مدار فرمان جک پارکینگ

زمان مطالعه: 6 دقیقه مراحل نصب مدار فرمان جک پارکینگ به چه صورتی انجام می گیرد ؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی انواع مدل های مدار فرمان جک پارکینگ همراه با آموزش نصب بپردازیم. البته با توجه به تنوع مدلها و برندهای موجود در بازار ، آموزش تمامی مدل ها به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

توضیحات بیشتر »
باکس کرکره برقی
راهنمای نصب

نصب باکس کرکره برقی در مشهد – نصب کاور موتور کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 4 دقیقه در این مقاله قصد داریم با انواع مدل های باکس کرکره برقی و لزوم استفاده از آن بپردازیم. باکس کرکره برقی چیست ؟ باکس کرکره برقی یکی از اجزای اصلی کرکره برقی به حساب نمی آید و به عنوان یکی از راهکارهای مناسب جهت پوشش و محافظت از کرکره برقی در برابر سرقت و آسیب

توضیحات بیشتر »
نصب کرکره برقی مشهد
راهنمای نصب

نصب کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 7 دقیقه نصب کرکره برقی مشهد با چه قیمتی انجام می شود؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی مهمترین نکات نصب کرکره برقی و آموزش نصب کرکره برقی بپردازیم. البته این نکات صرفا برای همکاران و نصابان کرکره برقی تهیه نشده و برای افرادی که قصد خرید کرکره برقی را دارند می تواند مفید باشد. هنگام

توضیحات بیشتر »

6 در مورد “نصب قفل بازکن زنجیری بیرون بازشو”

  1. با تقدیم سلام و احترام
    از راهنمایهای ویدیویی نصب دربازکن بیرون بازشو سپاسگزارم.
    دعاگوی شما.دهقانی.خدانگهدار

    1. یاسرعطارباشی

      سلام لطفا فیلمی که داخل صفحه قرار دادیم را بررسی کنید مشکلی بود در خدمتیم

  2. سلام درقفل کله گاوی اگه بخواهیم بجای شاسی قرمز از کلید برای بارکردن استفاده کنیم سیم کشی به کلید چطور هست ممنون از ویدیوی آموزشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا