نصب قفل مقابل برقی

اموزش نصب قفل مقابل برقی

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 4 دقیقه

نصب قفل مقابل برقی

 نصب قفل مقابل برقی بر روی انواع درب های چوبی ، الومینیومی و ضدسرقت چگونه است؟ سعی کردیم این آموزش را به صورت تصویری بررسی نماییم تا شما دقیق تر و کامل تر با طریقه نصب آشنا شوید. در واقع شما با قفل مقابل برقی می توانید انواع مدل های درب چوبی ، ضدسرقت و … را تحت کنترل قرار دهید و با انواع اکسس کنترل ها  تحت بررسی قرار دهید. سعی کردیم در این مقاله خلاصه ای کامل از تجربیات خود را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

اجزای نصب قفل مقابل برقی

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید قفل مقابل برقی از یک اهرم جهت خلاص کردن و یا تغییر وضعیت تشکیل شده که در مواقعی که قصد ازاد کردن قفل را دارید با تغییر حالت این اهرم ، قفل در وضعیت آزاد یا اماده به کار قرار می گیرد. قفل مقابل برقی دارای یک قاب فلزی می باشد که با تغییر و برگرداندن قاب ، قفل می تواند برای درب روبه داخل یا روبه بیرون و یا درب های چپگرد و یا راستگرد کاربرد داشته باشد.

اجزای نصب قفل مقابل برقی
اجزای قفل مقابل برقی

جهت نصب قفل مقابل برقی باید داخل چارچوب درب به اندازه قرار گرفتن قفل ، باز شود و نیاز به تخلیه چارچوب و یا برشکاری آن می باشد. دقت کنید که می توانید جهت بازشدن راحت تر قفل درب های ضدسرقت از قفل مقابل برقی مخصوص درب های ضدسرقت استفاده نمایید که تصویر آن را برای شما قرار می دهیم.
همچنین باید فضای مناسب در جهت حرکت لبه متحرک برای بازشدن درب نیز توسط ابزار مهیا باشد و باید نصاب در هنگام نصب به این موضوع دقت نماید.

قفل-مقابل-برقی-اتومات
قفل-مقابل-برقی-اتومات

نکته مهم : اکثر برندهای قفل مقابل برقی به صورت یکسانی نصب می شوند و شما کافی است که بر روی یک برند تسلط کافی را کسب کنید

مراحل نصب قفل مقابل برقی

در مرحله اول باید محل قرار گرفتن زبانه بر روی چارچوب را پیدا کنید و علامت بزنید و متناسب با جنس درب از ابزار مخصوص جهت مناسب سازی و تخلیه چارچوب اقدام کنید ( برشکاری با فرز برای درب آهنی و استفاده از ابزار نجاری برای درب چوبی )
دقت کنید که لبه متحرک بعد از بسته شدن تحت فشار زیادی قرار نگیرد در صورتی که فشار به ان وارد شود عملکرد مناسبی نخواهد داشت ولی در برندهای معتبر ، دو عدد پیچ برای مقداری جابه جایی لبه متحرک در نظر گرفته شده که بوسیله آن ها می توانید فشار را کاهش دهید.

انواع قفل مقابل برقی
انواع قفل مقابل برقی

نکته دیگری که باید بدان توجه کنید این است که اکثر برندهای قفل مقابل برقی با برق ۱۲ ولت AC یا DC در حد ۱ آمپر کار می کنند و باید از هر وسیله کنترلی که استفاده می کنید این شرایط را برای بازکردن قفل مهیا نمایید.

طریقه نصب قفل برقی درب ضد سرقت

نصب قفل برقی درب ضد سرقت تقریبا مشابه سایر مدل های قفل برابری می باشد ولی با توجه به اینکه چارچوب درب ضدسرقت ، اهنی و فلزی می باشد باید از ابزار برشکاری جهت مهیا کردن و برش چارچوب درب استفاده شود تا قفل راحت تر داخل چارچوب درب ضدسرقت قرار گیرد.

جهت نصب قفل مقابل برقی برای درب ضدسرقت می توانید از تصاویر زیر استفاده کنید.

نصب قفل مقابل برقی درب ضدسرقت

نقشه نصب قفل برابری برقی درب ضدسرقت

بهتر است جهت افزایش امنیت درب پارکینگ از قفل برقی استفاده نمایید. جهت آموزش نحوه نصب قفل برقی روی درب پارکینگ کلیک کنید.

جهت خرید قفل مقابل برقی و مقایسه و بررسی سایر مدل های قفل مقابل برقی با تضمین قیمت و اصالت کالا می توانید به فروشگاه اینترنتی آویژه مراجعه نمایید.

فیلم آموزش نصب قفل مقابل برقی

در فیلم زیر از صفر تا صد چگونگی و نحوه نصب قفل مقابل برقی همراه با بررسی مهمترین مشخصات فنی و قابلیت های قفل مقابل برقی بررسی شده است.

تغییر جهت زبانه قفل 

در این بخش قصد داریم نحوه تغییر جهت زبانه قفل را به شما آموزش دهیم. بهتر است در ابتدا با مکانیزم داخلی قفل درب چوبی آشنا باشید . بهمین دلیل پیشنهاد میکنم از لینک زیر دیدن فرمایید که به صورت کامل مراحل تغییر جهت زبانه قفل درب چوبی همراه با مکانیزم و قطعات داخلی قفل را بررسی کرده است.

تغییر جهت زبانه قفل درب چوبی

تعمیر زبانه قفل درب چوبی 

جهت تعمیر زبانه قفل درب چوبی باید با مکانیزم و قطعات داخلی قفل درب چوبی آشنا باشید تا بتوانید ایراد را سریعتر پیدا کنید.

قطعات قفل درب چوبی

در فیلم زیر به یکی از پروژه های نصب قفل برقی درب ضدسرقت پرداختیم که نشان دهنده توانمندی نصب و اجرای گروه آویژه در اجرا و نصب انواع قفل برقی روی انواع مدل درب می باشد.

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

راهنمای خرید

4 نکته خرید پنجره upvc

زمان مطالعه: 4 دقیقه پنجره upvc یکی از مهم ترین چیزهایی است که باید در هنگام ساختمان سازی به آن توجه داشته باشید.  پنجره‌های UPVC یک نوع پنجره با فریم از جنس UPVC (پلی وینیل کلراید) هستند. این نوع پنجره‌ها از موادی سبک و مقاوم به نام UPVC ساخته می‌شوند که دارای خواص عایق حرارتی و صوتی مطلوبی می‌باشد.

توضیحات بیشتر »
خرید پرده هوا صنعتی
راهنمای خرید

پرده هوا صنعتی

زمان مطالعه: 4 دقیقه پرده هوا صنعتی مناسب چه مکان هایی است؟ تاکنون اسم پرده هوا صنعتی به گوشتان خورده است؟ در این مقاله همه چیز را در مورد پرده هوا صنعتی توضیح خواهیم داد. پرده هوا صنعتی یکی از انواع پرده هوا محسوب می شودد که ماهیت صنعتی دارد. پرده هوا صنعتی یک سیستم دمایی هوایی است که

توضیحات بیشتر »
راهنمای خرید انواع پنجره آلومینیومی
راهنمای خرید

انواع پنجره آلومینیومی کدام است؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه انواع پنجره آلومینیومی چه ویژگی هایی دارد؟ کدام یک از انواع پنجره آلومینیومی مناسب شما است؟ در این مقاله می خواهیم شما را در خرید پنجره آلومینیومی راهنمایی کنیم پس تا انتها همراه ما باشید. آلومینیوم از رایج ترین متریال در ساخت پروفیل های درب و پنجره می باشد و از گذشته تا به امروز

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا