شرکت آویژه در

باز شدن خود به خود درب پارکینگ

عملکرد ریموت درب پارکینگ

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 7 دقیقه

علت باز شدن خود به خود درب پارکینگ چیست؟

باز شدن خود به خود درب پارکینگ به چه دلیل ایجاد می شود؟

یکی از سوالات پرتکرار در موارد خدماتی درب پارکینگ مربوط به مدار فرمان درب پارکینگ می باشد. باز شدن خود به خود درب پارکینگ می تواند عوامل مختلفی داشته باشد که بهتر است توسط یک متخصص بررسی های مورد نیاز انجام گیرد. در این مقاله قصد داریم راهکارهای مختلفی را در جهت حل این مشکل در اختیار شما قرار دهیم.

برخی پارکینگ‌ها  یک آپشن ایمنی دارند که مکانیزم معکوس هم نامیده می‌شود. این مکانیزم در واقع سنسوری است که نزدیک زمین، درست جایی که در بسته می‌شود نصب شده. کار این سنسور، حفظ کردن جان افراد و جلوگیری از خسارت زدن به اجسامی است که جلوی این سنسور قرار می‌گیرند. علت باز شدن خود به خود درب پارکینگ می‌تواند این باشد که وقتی سنسور حس کند چیزی مانعش شده است، عملکرد معکوس پیدا می‌کند و باز می‌شود. 

اگر تمامی اجسام مزاحم را برداشتید، اما باز هم درب پارکینگ در نیمه‌های مسیرِ بسته شدن، باز می‌شود، ممکن است مشکل به‌خاطر تراز نبودن سنسورهای ایمنی باشد. 

سنسورهای ایمنی که به آن‌ها چشمی نیز گفته می‌شود، در دو طرف در پارکینگ هستند. این دو سنسور باید دقیق روبروی هم قرار بگیرند و هم‌تراز باشند که در پارکینگ عملکرد درستی داشته باشد و به‌خوبی وصل شود. زمانی که چیزی مانع اتصال نور دو چشمی شود، یا در اثر همتراز نبودن نورها با هم یک خط را تشکیل ندهند، مکانیزم معکوس فعال می‌شود. در صورت تراز نبودن چشمی‌ها، خطی تشکیل نمی‌شود  و این پیام به در ارسال می‌شود که مانعی سر راهش قرار گرفته. در چنین شرایطی، باید از تعمیرکاران درب پارکینگ برقی بخواهید تا نگاهی به سنسورها بیاندازند و آن‌ها را تعمیر کنند.

یکی دیگر از دلایل باز شدن خود به خود درب پارکینگ ، مشکلات ریموت می باشد.

سیگنالی که از ریموت به در پارکینگ می‌رود، در فرکانس مشخصی حرکت می‌کند و کد خاصی دارد. ممکن است کسی در همسایگی شما هم درب پارکینگ مشابهی داشته باشد. این مشکل البته بیشتر در پارکینگهای قدیمی رخ می‌داد. روش بررسی این مشکل نیز بسیار ساده است. آیا وقتی همسایه شما درب پارکینگ را باز می‌کند، درب پارکینگ شما هم باز می‌شود؟ اگر مشکل همین بود، می‌توانید فرکانس آن را مجددا تنظیم کنید. برای  این کار باید ریموت مجددا برنامه‌ریزی شود. هر کدام از ریموت‌ها مدل خاصی برای برنامه‌ریزی را دارند، بنابراین بهتر است این کار را خودتان انجام ندهید و از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید و از باز شدن خود به خود درب پارکینگ جلوگیری نمایید.

یکی از مواردی که می‌تواند منجر به باز و بسته شدن خود به خود درب پارکینگ شود، هوا است. طوفان، برف سنگین و گرد و خاک شدید می‌تواند منجر به قطعی برق یا نوسانات آن شود. اگر جدیدا برق منزلتان قطع شده، ممکن است همین مسئله ریو مدارهای برقی که مسئول باز و بسته کردن در پارکینگ هستند اثر گذاشته باشد.  این مسئله می‌تواند علت باز نشدن درب پارکینگ با ریموت یا باز شدن خود به خود درب پارکینگ باشد.

راهکار رفع خرابی باز شدن خود به خود درب پارکینگ

راهکار رفع خرابی باز شدن خود به خود درب پارکینگ می تواند به صورت حالت های زیر انجام گیرد.

در این قسمت چند راهکار ساده جهت جلوگیری از باز شدن خود به خود درب پارکینگ را به شما پیشنهاد میکنیم تا بتوانید این مشکل را رفع نمایید.

  • در صورتی که توانایی بررسی و حل این مشکل را ندارید بهتر است تا زمان رسیدن کارشناس ، برق سیستم را قطع نمایید تا مشکلی از لحاظ امنیت برای شما ایجاد نگردد.
  • یکی از مشکلات ممکن است از گیرنده مدار فرمان باشد که در بسیاری موارد با ریست کردن حافظه گیرنده این مشکل برطرف می شود به دلیل اینکه عملیات ریست کردن حافظه هر درب پارکینگ متفاوت می باشد نمی توان حالت کلی برای انجام این کار معرفی کرد.
  • در صورتی که با ریست کردن حافظه گیرنده درب پارکینگ ، مشکل برطرف نشد بهتر است گیرنده مدار فرمان از روی مدار فرمان باز شود و با گیرنده دیگری تعویض گردد .

آنچه نیاز هست راجب تعمیر جک درب پارکینگ بدانید

  • همچنین شما می توانید از گیرنده هایی مثل سه رله یا چند رله هایی که در بازار وجود دارد به عنوان جایگزین گیرنده اصلی استفاده نمایید فقط باید دقت کنید که از یک گیرنده مناسب در بازه فرکانسی ریموت های خود بهره ببرید در غیر این صورت باید ریموت های خود را تعویض کنید.

علت باز شدن خود به خود کرکره برقی

  • در برخی موارد نیز به دلیل وجود نویز زیاد در منطقه باید از گیرنده های خاص و صنعتی ضد نویز که در بازه فرکانسی متفاوتی کار می کنند استفاده نمایید.

از جمله ی مهم ترین مزایای این درها می توان به امنیت بسیار بالای آن ها ، باز و بسته شدن راحت و آسان برای همه ، کاهش آلودگی های صورتی و غیره اشاره نمود. همین استفاده ی زیاد و الکترونیکی بودن این درب ها ، گاهی مشکلاتی نیز به دنبال دارد.

یکی از علل این مشکل می توان به تداخل فرستنده و گیرنده ی مرکز فرمان اشاره کرد که باعث می شود جک اتوماتیک درب پارکینگ ها خود به خود باز و بسته شوند. این مشکلات می تواند مشکلات دیگری نیز به دنبال داشته باشد.

چرا که باز و بسته شدن خود به خودی درب پارکینگ امنیت جانی و مالی ساکنین ساختمان را به خطر می اندازد. پس بهتر است هر چه سریعتر نسبت به تعمیر جک درب اتوماتیک پارکینگ اقدام لازم را به عمل بیاورید.

چرا که در این زمان سنسورهای سیستم جک درب اتوماتیک پارکینگ نمی تواند تشخیص درستی در گرفتن دستور  بدهد. در نتیجه در عملکرد آن اخلال ایجاد شده و سبب باز و بسته شدن جک درب پارکینگ شما نیز می شود.

به عبارت دیگر علت این امر این است که کد های بر روی گیرنده های ریموت هر دو دستگاه تصادفاً یکسان تعریف شده اند. در نتیجه هر دو درب اتوماتیک با هم شروع به باز یا بسته شدن می کنند.

برای عملکرد صحیح این درب های اتوماتیک نیاز است به طور مداوم و سالانه سرویس دهی و خدمات رسانی به آن ها انجام شود. چرا که درب های اتوماتیکی که از این سرویس ها و خدمات بی بهره هستند، به آسانی خرابی یا اصطحلاک را به دنبال خواهند داشت.

 از دلایلی که گفتیم سبب می شود که جک های درب اتوماتیک پارکینگ خود به خود باز و بسته شوند ، وجود داشتن سیستم های شبیه به هم ، با فرکانس های مشابه در آن مکان می باشد . بهتر است از کسی که می خواهد درب اتوماتیک را برای شما نصب و راه اندازی کند، درخواست کنید تا تغییراتی که لازم را در مرکز فرمان اعمال کند.

در بعضی موارد این تغییرات بدین صورت می باشد که ریموت مورد استفاده ی درب اتوماتیک شما دارای کد یکسان نباشد. ریموت دارای کد ، بدین صورت می باشد که پس از هر بار استفاده از ریموت درب اتوماتیک پارکینگ، کد موجود در ریموت تغییر کند و یک کد جدید انتخاب شود که فقط گیرنده ی سیستم درب اتوماتیک پارکینگ شما قادر به شناسایی این کد می باشد. در نتیجه باعث باز و بسته شدن خود به خودی جک پارکینگ برای همسایه یا دیگران نمی شود . البته لازم به ذکر است این تکنولوژی قیمت و بهای بیشتری دارد ولی به دلیل اینکه امنیت بالایی ایجاد می کند، اغلب مردم ترجیح می دهند از این سیستم استفاده کنند.

در برخی موارد ممکن است ایراد بازشدن خود به خود درب پارکینگ یا کرکره برقی ناشی از خرابی چشمی جک پارکینگ باشد. برای بررسی تعمیر چشمی درب پارکینگ کلیک کنید.

علت باز شدن خود به خود کرکره برقی 

علت باز شدن خود به خود کرکره برقی می تواند به دلیل اختلال فرکانسی یا وجود ریموت خراب در بین ریموت های موجود باشد. ممکن است استفاده از ریموت های بی کیفیت بلوتوثی علت این مشکل باشد. 

حل مشکل باز شدن خود به خود کرکره برقی 

جهت حل مشکل باز شدن خود به خود کرکره برقی بهتر است ابتدا تمامی ریموت ها را جمع کرده و بررسی کنید که ریموت ها همه سالم باشند و کارکرد مناسبی داشته باشند . در مرحله بعد باید گیرنده یا حافظه مرکز کنترل کرکره برقی ریست شود . 

در صورتی که همچنان مشکل حل نشد باید گیرنده یا مرکز کنترل کرکره برقی تعویض گردد.

علت بالا رفتن خود به خود کرکره برقی 

علت بالا رفتن خود به خود کرکره برقی می تواند به دلیل کارکرد نامناسب ریموت کرکره برقی یا مرکز کنترل کرکره برقی باشد که باید بررسی گردد. 

علت باز نشدن جک درب پارکینگ 

علت باز نشدن جک درب پارکینگ می تواند دلایل مختلفی باشد. ممکن است ریموت شما از حافظه جک درب پارکینگ حذف شده باشد که نیاز هست مجددا در حافظه جک درب پارکینگ ذخیره گردد. 

همچنین یکی از دلایل باز نشدن جک درب پارکینگ می تواند به دلیل خرابی مرکز کنترل یا گیرنده آن باشد که باید توسط تعمیرکار مجرب بررسی گردد.

نتیجه گیری باز شدن خود به خود درب پارکینگ 

در پایان امیدواریم که با ارائه این راهکارها مشکل شما حل گردد در صورتی که همچنان دچار مشکل بودید از یک کارشناس متخصص بهره ببرید.

باز و بسته شدن ناگهانی درب پارکینگ، می‌تواند بسیار آزاردهنده و حتی خطرناک باشد. اگر در چارچوب در ایستاده باشید یا خودروتان را قرار داده باشید و در ناگهان بسته شود، می‌تواند به شما آسیب بزند. بنابراین چنین مشکلی را به هیچ عنوان پشت گوش نیندازید و برای رفع مشکل، هرچه سریعتر اقدام کنید.

علت باز شدن خود به خود درب پارکینگ

سوالات متداول 

علت باز و بسته شدن درب اتوماتیک چیست ؟

علت باز و بسته شدن درب اتوماتیک می تواند به دلیل عملکرد نامناسب چشمی درب اتوماتیک باشد. احتمالا چشمی درب اتوماتیک خراب هست و باید تعویض گردد. 

علت باز نشدن درب پارکینگ با ریموت چیست ؟

می تواند به دلیل عدم وجود برق در سیستم یا به دلیل خراب بودن مرکز کنترل درب پارکینگ باشد.

بسته شدن اتوماتیک درب پارکینگ چطور انجام می گیرد ؟ 

در اکثر مدل های درب پارکینگ امکان تنظیم زمان بسته شدن اتوماتیک درب پارکینگ وجود دارد و در هر مدل متفاوت می باشد. بهتر است توسط تعمیرکار انجام گیرد.

علت ریست درب نشدن ریموت پارکینگ چیست ؟

احتمالا به دلیل استفاده از ریموت های بلوتوثی میباشد و همچنین به دلیل ایراد در گیرنده درب پارکینگ می باشد. 

علت بالا رفتن خود به خود کرکره برقی چیست ؟

می تواند به دلیل وجود ریموت خراب یا ایجاد اختلال در گیرنده کرکره برقی باشد. 

باز کردن درب پارکینگ بدون ریموت امکان پذیر است ؟

بله امکان پذیر است ولی باید توسط متخصص انجام گیرد و می توان به وسیله یک جامپر در مرکز کنترل انجام گیرد. 

علت بسته نشدن درب ریموتی پارکینگ چیست ؟

به دلیل خطای سنسورها یا چشم های پارکینگی می باشد و باید بررسی و تعویض گردد. 

علت کامل باز نشدن درب پارکینگ چیست ؟

به دلیل سردی هوا و خشکی گیربکس جک می تواند درب پارکینگ به صورت کامل باز نشود. 

علت پایین آمدن کرکره برقی چیست ؟

می تواند به دلیل اختلال فرکانسی یا خرابی گیرنده کرکره برقی باشد. 

علت باز نشدن درب کرکره برقی چیست ؟

می تواند به دلیل یخ زدگی تیغه های کرکره باشد 

تغییر فرکانس ریموت درب پارکینگ چطوری انجام میشه ؟

در هر مدل درب پارکینگ عملیات تغییر فرکانس به صورت متفاوتی انجام میشه و نیاز به کاتالوگ آن مدل درب پارکینگ می باشد.

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

آموزش نصب مدار جک پارکینگ
راهنمای نصب

آموزش نصب مدار فرمان جک پارکینگ

زمان مطالعه: 6 دقیقه مراحل نصب مدار فرمان جک پارکینگ به چه صورتی انجام می گیرد ؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی انواع مدل های مدار فرمان جک پارکینگ همراه با آموزش نصب بپردازیم. البته با توجه به تنوع مدلها و برندهای موجود در بازار ، آموزش تمامی مدل ها به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

توضیحات بیشتر »
باکس کرکره برقی
راهنمای نصب

نصب باکس کرکره برقی در مشهد – نصب کاور موتور کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 4 دقیقه در این مقاله قصد داریم با انواع مدل های باکس کرکره برقی و لزوم استفاده از آن بپردازیم. باکس کرکره برقی چیست ؟ باکس کرکره برقی یکی از اجزای اصلی کرکره برقی به حساب نمی آید و به عنوان یکی از راهکارهای مناسب جهت پوشش و محافظت از کرکره برقی در برابر سرقت و آسیب

توضیحات بیشتر »
نصب کرکره برقی مشهد
راهنمای نصب

نصب کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 7 دقیقه نصب کرکره برقی مشهد با چه قیمتی انجام می شود؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی مهمترین نکات نصب کرکره برقی و آموزش نصب کرکره برقی بپردازیم. البته این نکات صرفا برای همکاران و نصابان کرکره برقی تهیه نشده و برای افرادی که قصد خرید کرکره برقی را دارند می تواند مفید باشد. هنگام

توضیحات بیشتر »

2 در مورد “باز شدن خود به خود درب پارکینگ”

  1. بهروزنیکنام

    باعرض سلام وخسته نباشیدخدمت عزیزانم عرض کنم که مشکلی که من باان مواجه شدم این است که کرکره برقی ماباموتورساید220 ولت خودبخودبازمیشدکه باتعویض مرکزکنترل(گیرنده ریموت)سعی دررفع مشکل داشتیم که متاسفانه علارقم تعویض بردوحضورنداشتن ریموتهای مچ شده بامداران کرکره درساعت3بعدازنیمه شب مجددبازشده بود.اکنون باتوجه به توضیحاتیکه عرض کردم لطفابفرمائیدماکجابدنبال رفع این مشکل بگردیم.درودوسپاس.

    1. یاسرعطارباشی

      سلام وقت بخیر
      اولین اقدام این است که تمامی ریموت های همسایگان جمع شود و به صورت تک به تک بررسی شود در بسیاری موارد یکی از ریموت ها اختلال داره
      در مرحله بعد باید حافظه دستگاه ریست شود و مجددا ریموت های سالم به گیرنده برد تنظیم گردند
      در مرحله سوم می توان گیرنده را تعویض کرد و یا گیرنده ای در بازه فرکانسی متفاوت استفاده کرد
      موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا