معرفی انواع جک بازویی

انواع جک بازویی کدام است؟

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 6 دقیقه

انواع جک بازویی کدام است؟ معرفی بهترین مدل های انواع جک بازویی را در آویژه در ببینید.

انواع جک بازویی کجا استفاده می شود؟

به طور معمول انواع جک بازویی بر روی دربهای لولایی نصب می گردد. و نوع کارکرد به این صورت است که وقتی بازوها باز است درب بسته می ماند و با جمع شدن بازو یا بسته شدن آن، درب باز می گردد. قدرت این بازوها از طریق موتور تامین و به گیربکس منتقل شده و از همین طریق گردش افقی به عمودی تبدیل شده و میله مادونی را میگرداند تا این میله بتواند شفت را باز و بسته کند.

معرفی انواع جک بازویی

سیستم کارکرد انواع جک بازویی

در ادامه سیستم کارکرد انواع جک بازویی را توضیح داده ایم:

سیستم الکترومکانیک

جک بازویی الکترومکانیک پر استفاده ترین نوع از جکهای درب پارکینگ می باشند. این نوع سیستم و واسطه موتور، گیربکس و شفتی که درون بازو محفوظ هست درب را باز و بسته می نماید. این نوع سیستم ها توسط شرکتهای ایرانی و خارجی تولید می گردند و میتوان آن را با کیفیت های مختلفی تهیه کرد.

تفاوت قیمتی جک بازویی الکترومکانیکی به سازنده آن، متریال اجناس ، قدرت بازو و میزان تردد آن بستگی دارد. که هر چقدر بهتر یا بیشتر باشد از برچسب قیمتی بیشتری برخودار است.

محاسن جک بازویی الکترومکانیک

  • کم نقص بودن و بی دردسر بودن آن
  • عدم نیاز به سرویس ماهانه
  • قیمت خرید به مراتب کمتر در مقایسه با سایر سیستم ها
  • تنوع زیاد محصول برای هر نوع دربی

معایب سیستم های الکترومکانیک

  • توان محدود تر به نسبت سیستم های هیدرولیکی
  • میزان تردد محدود در شبانه روز بر اساس کاتالوگ محصول

سیستم الکتروهیدرولیک

جک بازویی هیدرولیکی تشابه بالایی با سیستم الکترومکانیک دارد و در نگاه مصرف کننده هیچ تفاوتی بین این دو دیده نمی شود. اما اگر کمی دقت شود، بازوهای جک درب پارکینگ هیدرولیکی تفاوتهای معنا داری با سیستم های الکترومکانیک دارند.

مثلا بر روی بازوهای هیدرولیکی پیچ فشار روغن وجود دارد و معمولا از شفت نازکتر و تو پر بهره مند می باشند. سیستم کارکرد نیز به این صورت است که الکترو موتور، با فشار روغن را وارد یک سیلندر میکند و با این سیستم به ظاهر ساده شفت را بازو بسته می شود. در این سیستم گیربکس حذف شده و روغن که مایعی تراکم ناپذیر است جایگزین آن می شود.

این موضوع باعث می شود که سازنده بتواند جکهای پارکینگی هیدرولیکی را با هر میزان قدرتی تولید نماید و نصاب هم می تواند سرعت کارکرد جک بازویی را به وسله پیچ های که بر آن است تغییر دهد. موردی که در سیستم های الکترومکانیک وجود ندارد.

مزایای سیستمهای هیدرولیکی

  • مناسب ربرای اماکنی با تردد بسیار بالا
  • تولید شده با وزن های گوناگون از خیلی کم تا بسیار قوی
  • استهلاک پایین و بسیار کم صدا

معایب

  • برچسب قیمتی بسیار بالا در مقایسه با همه ی نمونه ها
  • نیاز به سرویس ماهانه و فصلی
  • عدم تولید جک هیدرولیکی داخلی

سیستم های پنوماتیک یا بادی

نسل قبلی جک بازویی مدل های پنوماتیک بود که به صورت دست ساز بر روی بسیاری از دربهای پارکینگ نصب می شد. سیستم کار به این صورت بود که بر روی جعبه ای تقریبا بزرگ که بر روی دیوار نصب می شد، مدار دست ساز کنترل، شیر برقی و همچنین یک کمپرسور باد یخچال قرار داده می شد که وقتی این موتور کار میکرد مخرنی را از هوا فشرده می نمود و سپس به وسیله شلنگهایی آن را به بازوهای پنوماتیکی که روی دربهای پارکینگ نصب میگردید، میرساند.

درب اتوماتیک پارکینگ یا بصورت بازویی (لولایی) میباشد که خود به دو دسته جک بازویی دو لنگه و جک بازویی تک لنگه تقسیم بندی می شود، یا به صورت ریلی (کشویی) می باشند.
جک بازویی یکی از انواع متنوع درب های اتوماتیک، جک پارکینگی می باشد. جک برقی پارکینگی، برای درب های تک لنگه و دو لنگه (جک بازویی با ابعاد، وزن و ترددهای مختلف) مناسب می باشد. روزانه میلیون ها نفر از مردم از راحتی و آسایش سیستم های درب اتوماتیک، در ساختمان های مسکونی، مراکز اداری و تجاری، کارخانجات بهره مند می شوند.

جک بازویی برقی به واسط چشم هایی که در جک بازویی پیاده سازی شده است زمانی که درب در حال باز و بسته شدن است اگر مانعی وجود داشته باشد جک بازویی را تشخیص می دهد و از اصابت در به مانع جلوگیری می نماید. جک برقی به واسط انرژی الکتریکی و برق کار می کند و در صورت قطعی برق جک برقی از کار می افتد و شما بایستی در را به صورت دستی باز و بسته نمایید.

جک های بازویی الکتروهیدرولیکی گزینه مناسب برای درب های سنگین از قبیل درب گاراژ، ویلا و مجتمع های مسکونی با تردد بالا تا طول ۷ متر می باشند. فراموش نکنید که در انتخاب جک بازویی مخصوصا برای درب های سنگین در محیط های باز (باغ و ویلا) حتما فشار جانبی باد وارد بر درب را در نظر بگیرید.

مزایای انواع جک بازویی

شما با خرید انواع جک بازویی از مزایای بسیاری بهره مند می شوید برخی از مهمترین این مزایا عبارتنداز :

  1. افزایش رفاه مصرف کنندگان در تابستان و زمستان
  2. عدم نیاز ترک خودرو و در اصل راحتی مصرف کننده
  3. افزایش امنیت ورودی

در بسیاری موارد در جهت افزایش امنیت درب پارکینگ می توانید از تنظیم زمان بسته شدن اتوماتیک استفاده نمایید. این بدان معنی است که جک پارکینگ بعد از بازشدن با سپری شدن زمان مشخص ، به صورت اتوماتیک اقدام به بسته شدن می نماید.

در صورتی که به موارد تعمیر و نگهداری جک درب پارکینگ توجه نمایید استهلاک سیستم ها به شدت کاهش یافته و می تواند تا سالیان طولانی برای شما کار کند. برخی از مهمترین نکات تعمیر و نگهداری جک درب پارکینگ را بخوانید.

جک پارکینگی در واقع وسیله ای است، که بر پشت درب ورودی نصب می شود، این جک ها در زمان فشردن دکمه ریموت ، با کمک نیروی برق فشاری را بر درب ورودی وارد می کند، و درب ورودی را به صورت اتوماتیک باز و بسته می کند، در واقع می توان گفت، جک ها یکی از قطعات اصلی درب های اتوماتیک می باشند.

ویژگی های انواع جک بازویی
با تعبیه جک پارکینگی بر روی درب ورودی دیگر نیاز نیست، تا شما در روزهای سرد و گرم سال ، ساعت ها پشت در بمانید و زمانی را برای باز کردن درب پارکینگ صرف کنید، با پیشرفت تکنولوژی روز به روز رفاه بیشتری برای انسان فراهم می شود، و دیگر نیاز به تحمل هیچ گونه رنج و مشقتی نخواهد بود، بلکه با استقبال کردن از این تولیدات جدید و به روز در واقع رفاه بیشتری برای افراد فراهم می شود.

کاربرد انواع جک بازویی

جک بازویی از طراحی و مکانیزمی خاص برخوردار بوده که  در عملکرد آن متوجه خواهید شد.  مهم ترین کاربردش در درب پارکینگ ساختمان ها و حتی پارکینگ های عمومی است ولی نمونه هایی از آن در  ساختمان ها استفاده یم شود که سخت در نگه داشتن درب های قدیمی خود پابرجا بوده و می خواهند آن را تا ابد حفظ کنند.

اما شما بعد از مدتی از آن خسته می شوید و می خواهید تعویض صورت گیرد ،تنها با نصب جک برقی می توانید آن را حالت اتوماتیک قرار دهید و با کمک ریموت آن را باز و بسته کنید کار را هم برای خودتان و هم دیگران ساده تر خواهید کرد.

بعضی از شما مشتریان عزیز  درب قدیمیتان را نگهدارید و فقط حالت اتوماتیک را برای آن فراهم کنید. مطمئن باشید با نصب جک بازویی دیگر نیازی نیست درب های قدیمی را تعویض نمایید، در واقع نیروهای متخصص جک ها را نصب می کنند و حالت اتوماتیک را برای درب پارکینگ ساختمان شما فراهم می سازند.

اهمیت وجود جک بازویی پارکینگ زمانی احساس خواهد شد که باران یا برف شدید در حال بارش باشد و شما بدون اینکه از خودروی خود پیاده شوید با فشردن دکمه ی روی ریموت در برقی به راحتی درب را باز و بسته می کنید.

چگونگی نصب انواع جک بازویی

در زمان نصب باید یک سری از تمهیدات لازم را در مکان نصب درب اتوماتیک فراهم کرد، تا درب اتوماتیک به درستی نصب شود، و راحتر به صورت خودکار باز و بسته شود. برخی از مهمترین نکاتی که باید در نصب جک بازویی مدنظر قرار دهید عبارتنداز :

1-بررسی و موقعیت مکانی

در ابتدا باید موقعیت مکان مربوطه را بررسی کرد، به این دلیل که جک پارکینگ بازویی روی کلافه درب ورودی نصب می شود، باید درب ورودی ابعاد و اندازه متناسب با نصب جک ها را داشته باشد.دیواره های کنار درب ورودی نیز باید بررسی شود، تا بتوان پایه های عقب را با زاویه مناسب و در جای دقیق در پشت درب ورودی قرار داد.

2-کنده کاری

باید در محل نصب جک بازویی در محل مربوطه کنده کاریهای لازم را انجام داد، با توجه به دفترچه راهنما عمل کنید و اندازه و ابعاد را با توجه به دفترچه راهنما بررسی کنید، تا در زمان کنده کاری دچار اشتباه نشوید.اگر ساختمان شما قدیمی می باشد، و بر روی دیوار ساختمان شما بیس پلیت نصب نشده است، باید در ابتدا پلیت را بر روی دیوار در جهت نصب پایه عقب بازو جک پارکینگی بر روی دیوار آماده سازی کرد.

3- میزان تجهیزات مورد نیاز

ممکن است تجهیزات جانبی مثل ریموت اضافه یا سنسور ضدبرخورد مدنظر قرار گیرد که باید قبل از نصب این موارد در نظر گرفته شود.

 

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

راهنمای خرید

4 نکته خرید پنجره upvc

زمان مطالعه: 4 دقیقه پنجره upvc یکی از مهم ترین چیزهایی است که باید در هنگام ساختمان سازی به آن توجه داشته باشید.  پنجره‌های UPVC یک نوع پنجره با فریم از جنس UPVC (پلی وینیل کلراید) هستند. این نوع پنجره‌ها از موادی سبک و مقاوم به نام UPVC ساخته می‌شوند که دارای خواص عایق حرارتی و صوتی مطلوبی می‌باشد.

توضیحات بیشتر »
خرید پرده هوا صنعتی
راهنمای خرید

پرده هوا صنعتی

زمان مطالعه: 4 دقیقه پرده هوا صنعتی مناسب چه مکان هایی است؟ تاکنون اسم پرده هوا صنعتی به گوشتان خورده است؟ در این مقاله همه چیز را در مورد پرده هوا صنعتی توضیح خواهیم داد. پرده هوا صنعتی یکی از انواع پرده هوا محسوب می شودد که ماهیت صنعتی دارد. پرده هوا صنعتی یک سیستم دمایی هوایی است که

توضیحات بیشتر »
راهنمای خرید انواع پنجره آلومینیومی
راهنمای خرید

انواع پنجره آلومینیومی کدام است؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه انواع پنجره آلومینیومی چه ویژگی هایی دارد؟ کدام یک از انواع پنجره آلومینیومی مناسب شما است؟ در این مقاله می خواهیم شما را در خرید پنجره آلومینیومی راهنمایی کنیم پس تا انتها همراه ما باشید. آلومینیوم از رایج ترین متریال در ساخت پروفیل های درب و پنجره می باشد و از گذشته تا به امروز

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا