بهترین صندلی پله کدام است؟

بهترین صندلی پله

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 5 دقیقه

بهترین صندلی پله په ویژگی هایی دارد؟ آیا بهترین صندلی پله خارجی است؟ 

برای اینکه بفهمیم بهترین صندلی پله . مناسب ترین آن برای مکان مورد نظر ما کدام است چه چیزهایی را باید مدنظر بگیریم؟ تا انتها با آویژه در همراه باشید.

معرفی بهترین صندلی پله 

همانطور که می دانید امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی زندگی برای افراد معلول و کم توان و همچنین سالمندان بسیار راحت تر شده است. زیرا با استفاده از تجهیزات توانبخشی آن ها می توانند بدون نیاز به کمک افراد دیگر بخشی از کارهای روزمره ی خود را انجام دهند. 

بهترین صندلی پله کدام است؟

یکی از این تجهیزات توانبخشی، صندلی پله می باشد که برای بالا و پایین رفتن افراد از پله ساخته شده است. با کمک این وسیله دیگر نیازی نیست که افراد به سختی معلولین و سالمندان را حمل کنند و آن ها را از پله ها بالا بیاورند و یا پایین بیاورند. 

یکی از کارهای سخت و طاقت‌فرسا برای سالمندان، افراد ناتوان و کم‌توان، بالا و پایین رفتن از پله‌های خانه یا آپارتمان محل زندگی‌شان است. این موضوع می‎تواند برای گروه حساس امری خطرناک باشد و آسیب جدی به آن‌ها وارد کند. در واقع آپارتمان نشینی این معضل را از قبل مهم‌تر و بزرگ‌تر هم کرده است.

علاوه بر این ها فشار زیادی روی افرادی که معلولین را حمل می کنند وارد می شود و ممکن است در آینده دچار دیسک کمر شوند.

خرید صندلی پله رو برای افرادی که مشکلاتی از قبیل زانو درد، کمر درد، پادرد و مشکلات حرکتی به دلیل کهولت سن، بروز آسیب یا یک بیماری خاص دارند می‌تواند زندگی آن‌ها را خیلی از پیش ساده‌تر کند.

اما بهترین صندلی پله چیست؟ 

با این­که میان صندلی­های پله رو در ساختار و مدل تفاوت­هایی وجود دارد اما می­توان گفت که کارکرد آن­ها چندان دشوار نیست و همگی ایمن هستند. همه این مدل­ها کلیدی دارند که به­وسیله آن حرکتشان کنترل می­شود. هنگامی که کاربر کلید را فشار می­دهد و نگه می­دارد، صندلی پله رو به سمت بالا یا پایین حرکت می­کند. هنگامی که صندلی به انتهای مسیر خود رسید، به‌صورت اتوماتیک خاموش می­شود و صدای بوق نشانگر حرکت و ایستادن آن است. اگر در هر نقطه­ای از مسیر دستتان را از روی دکمه بردارید، صندلی پله رو در همان حالت می­ایستد. برخی از صندلی­ها دارای کمربند ایمنی نیز هستند ولی این ویژگی مشمول همه صندلی­ها نیست.

معرفی بهترین صندلی پله

صندلی پله پیما با توجه به ارتفاع، نوع موتور و قدرت آن انواع مختلفی دارد ولی اگر قرار باشد که بسیار ساده آن را دسته بندی کنیم، به دو دسته صندلی پله رو AC و DC از نوع صندلی پله پیما مستقیم و یا پیچشی (چرخشی) تقسیم می‌شود.

مواردی که باید در خرید صندلی پله توجه کنید

دلایل نیاز به صندلی پله پیما:‌

  • جلوگیری از خطرهای سقوط و افتادن بیمار
  • جلوگیری از گردن درد و کمر درد و آرتروز برای اشخاصی که معلولین را نگهداری می‌کنند.
  • راحت تر بودن کار برای فرد بیمار
  • امنیت بالاتر
  • تسریع در حمل بیمار از بالا به پایین و بالعکس
  • و…

بهترین انتخاب جهت حرکت در پله ها در ساختمان های دوپلکس‌، دوطبقه‌، هتل ها‌، رستوران ها، اماکنی امکان تخریب یا اصلاح در ساختار پله ها وجود ندارد‌، می‌باشد.

در حقیقت تولید و خرید صندلی پله رو باعث شده است که یک چالش اساسی از زندگی افراد حذف شود و دیگر رفت و آمد از پله‌ها برای گروه‌های سالخورده، کم‌توان و ناتوان یک دغدغه نباشند.

مشخصات بهترین صندلی پله

اجزای صندلی پله یکی از مهم ترین چیزهایی است که باید در هنگام خرید به آن توجه نموده و به این ترتیب بهترین صندلی پله را انتخاب کنید. در ادامه اجزای صندلی پله برای شما شرح داده شده است:

  • صندلی: این همان بخشی است که کاربر روی آن نشسته و به وسیله آن روی پلکان جابه جا می‌شود. این صندلی که بهتر است به صورت چرخان و تاشو باشد به کاربر کمک می‌کند تا امنیت بیشتری داشته باشد. بنابراین باید جنس صندلی بسیار مرغوب باشد تا هم دیر خراب شود و هم حالت طبی داشته باشد و افراد سالمند و معلول را اذیت نکند.
  • واگن: اغلب اجزای اساسی صنلی پله رو داخل همین قسمت قرار می‌گیرند. به عنوان مثال موتور، شافت، چرخ دنده و…
  • ریل: ریل در واقع همان مسیر حرکت صندلی است که جنس آن نیز اغلب آلومینیومی یا فولادی بوده و صندلی روی آن از پلکان جابه جا می‌شود. ریل آلومینیومی نسبت به نوع فولادی صدای کمتر و نرم‌تری تولید می‌کند و از همین رو نیز انتخاب مناسب‌تری به شمار می‌رود. با این حال قیمت خرید صندلی پله پیما با ریل آهنی کمتر از آلومینیومی بوده و هزینه کمتری دارد.

بنابراین در هنگام خرید بهترین صندلی پله به جنس واگن هم توجه داشته باشید.

  • کمربند ایمنی: این بخش در تأمین امنیت و آرامش خاطر کاربران اهمیت بسیار بالایی دارد.

بهترین صندلی پله صندلی ای است که دارای کمربند ایمنی باشد. زیرا در حین حرکت احتمال افتادن و ضربه خوردن افراد را به حداقل می رساند. 

برخی دیگر از اجزای صندلی پله پیما شامل موارد زیر هستند:

  • پدال کنترل دستی
  • سنسور اینفرارد روی دستگاه
  • فوتر دستگاه و سنسورهای مخصوص آن
  • سنسور جلویی و پشتی
  • کلید امنیتی (جهت قفل کردن دستگاه در زمان عدم استفاده از آن)

صندلی پله پیما مستقیم:  برای مجموعه ای از پله ها طراحی شده اند که مستقیماً به طبقه دوم یا مستقیماً به زیرزمین یا سطح پایین تر می روند. در این نمونه معمولا از ریل های استاندارد آلومینیوم استفاده می‌شود و زمان نصب پله پیما مستقیم معمولاً بین ٣ الی ۴ ساعت است.

انتخاب اینکه بهترین صندلی پله کدام است کاملا بر اساس نیاز شما چیده می شود! 

یعنی در بعضی مکان ها بهترین صندلی پله یک سری ویژگی هایی دارد و در بعضی نقاط دیگر یک سری ویژگی های دیگر.

برای مشاوره خرید بهترین صندلی پله با آویژه در تماس بگیرید. 

در واقع شما باید بر اساس نوع نیازتان بهترین صندلی پله را انتخاب کنید.

صندلی پله پیما با توجه به ارتفاع، نوع موتور و قدرت آن انواع مختلفی دارد ولی اگر قرار باشد که بسیار ساده آن را دسته بندی کنیم، به دو دسته صندلی پله رو AC و DC از نوع صندلی پله پیما مستقیم و یا پیچشی (چرخشی) تقسیم می‌شود. تمام صندلی­های پله رو دارای کنترل دستی هستند. کاربر می­تواند با استفاده از این کنترل صندلی را از بالابه‌پایین یا بالعکس حرکت دهد. اگر برای سالمند در خانه، پرستاری حضور دارد، می­تواند با استفاده از این کنترل به شخص برای بالا یا پایین رفتن کمک کند. همچنین شخص می­تواند با استفاده از این کنترل، ظرف یا وسیله­ای را روی صندلی گذاشته و آن را به بالا یا پایین منتقل کند.

بهترین صندلی پله ایرانی است یا خارجی؟

صندلی بالابر پله از لحاظ ساختار و مکانیزم حرکتی نیز در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرد که برخی از مهمترین انواع مدل های مکانیزم حرکتی اسانسور بالابر پله عبارتنداز‌ :‌

  • مکانیزم چرخ دنده گیربکس روی ریل دندانه شانه ای
  • مکانیزم سیم بکسلی و انتقال حرکت از طریق سیم بکسل
  • مکانیزم اصطکاکی از طریق فشار لاستیک بر روی ریل

همچنین با توجه به شرایط تحریم و قیمت بالای سیستم های اسانسور بالابر پله اروپایی ، تولید اسانسور بالابر پله رو با کیفیتی قابل توجه و با الگوبرداری از سیستم های اروپایی انجام گرفته و می توان تقسیم بندی دیگری بر اساس تولید و کشور سازنده نیز برای سیستم های صندلی بالابر پله در نظر گرفت .

یکی از عواملی که برای انتخاب صندلی پله بسیار مهم است مقدار هزینه‌ای است که شما می‌توانید پرداخت کنید و صندلی پله خریداری کنید.

برخی نام های دیگری که به پله پیما نسبت می‌دهند شامل صندلی پله پیما – صندلی پله ای – صندلی راه پله – نفربر پله – بالابر پله – صندلی کنار پله و اسامی از این قبیل می‌باشد.

صندلی پله پیمای خارجی  را می توان مطمئن ترین راهکار جهت عبور از مسیر دشوار پله ها برای اقشار مختلف جامعه دانست.

صندلی پله پیمای خارجی توسط کشورهای صنعتی و پرقدرتی از قبیل امریکا ، انگلیس ، ایتالیا ، آلمان ، ترکیه ، روسیه و چین طراحی و تولید می گردد. با توجه به استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در این محصول ، تنها کشورهای محدودی توانمندی تولید و ساخت این محصول را دارند.

شرکت آویژه در نمایندگی رسمی فروش صندلی های پله خارجی و ایرانی می باشد.

 

برای خرید ویلچرپله رو با ما تماس بگیرید.

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

همه چیز در مورد بالابرخانگی
تجهیزات توانبخشی

بالابرخانگی چیست؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه بالابرخانگی چیست و برای چه مکان هایی مناسب می باشد؟ در این مقاله همراه آویژه در باشید تا شما را با بالابرخانگی آشنا کنیم. بالابرخانگی چیست؟ بدون شک خیلی از شما تابه حال نام بالابر خانگی را شنیده اید. امروزه به دلیل این که زندگی آپارتمانی در حال رواج پیدا کردن است، آسانسور در اکثر

توضیحات بیشتر »
راه های پیشگیری از آرتروز گردن
مقالات آموزشی

پیشگیری از آرتروز گردن

زمان مطالعه: 7 دقیقه پیشگیری از آرتروز گردن چگونه است؟ امروزه بیماری های مفصلی بسیار زیاد و رایج می باشد. اگر از آن پیشگیری نکنید قطعا منجر به بیماری های بدتری خواهد شد. در این مقاله می خواهیم روش های پیشگیری از آرتروز گردن را توضیح دهیم. با آویژه در همراه باشید. معرفی روش های پیشگیری از آرتروز گردن 

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا