سنسور مغناطیسی پرده هوا

سنسور مغناطیسی پرده هوا

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 5 دقیقه

سنسور مغناطیسی پرده هوا چه کاربردی دارد؟

در بسیاری از محیط هایی که قصد خرید پرده هوا دارند مساله کارکردن اتوماتیک پرده هوا همزان با باز یا بسته شدن درب ، اهمیت دارد . با توجه به اینکه اکثر دستگاه های پرده هوا از یک قطعه کوچک آهن ربایی که با نامهای مگنت یا سنسور مغناطیسی شناخته می شود.

اگه میخای سریعتر با کارکرد و مزیت های سنسور مغناطیسی پرده هوا آشنا بشی ، کافیه صوت زیر گوش کنی.

خرید سنسور مغناطیسی پرده هوا

سنسور مغناطیسی پرده هوا جهت نصب بر روی انواع درب شیشه ای اتوماتیک و دستی ، درب های ساده لولایی از هر جنسی ، طراحی گردیده است. از این سنسور می توان جهت راه اندازی اتوماتیک دستگاه پرده هوا استفاده نمود، به طوری که همزمان با باز و بسته شدن درب دستگاه پرده هوا روشن و با بسته شدن درب دستگاه خاموش شود. دقت کنید جهت کاهش استهلاک پرده هوا پیشنهاد می کنیم برای مکانهایی که از تردد کمی برخوردارند از سنسور استفاده شود زیرا در تردد های بالا به دلیل خاموش و روشن شدن بیش از حد دستگاه ، احتمال آسیب رسیدن به پرده هوا افزایش می یابد.

برای راهنمای خرید جک درب پارکینگ به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مزایای خرید سنسور مغناطیسی پرده هوا

شما با خرید سنسور مغناطیسی پرده هوا می توانید از مزیت های بسیاری بهره مند شوید : 

  • عملکرد کاملا اتوماتیک پرده هوا متناسب باز و بسته شدن درب اتوماتیک یا دستی
  • صرفه جویی در مصرف انرژی 
  • کاهش آلودگی صوتی محیط ناشی از صدای دستگاه

کارکرد سنسور مغناطیسی پرده هوا

مگنت یا سنسور مغناطیسی متشکل از دو آهن ربای کوچک هست که هنگامی که مقابل یکدیگر قرار گیرند مثل یک کلید عمل کرده و اجازه عبور جریان کمی را از داخل خود می دهند و به نوعی به پرده هوا اجازه انجام عملیات را می دهند . به محض نزدیک شدن دو آهن ربا به یکدیگر دستگاه فعال و با دور شدن ، غیرفعال می گردد.

از کجا سنسور مغناطیسی پرده هوا بخرم ؟

ما این امکان را برای شما ایجاد کردیم که بتونین در کوتاهترین زمان ممکن ، سنسور مغناطیسی پرده هوا را به صورت کاملا آنلاین ثبت سفارش کنین و در اسرع وقت براتون ارسال بشه.

میکروسوئیچ یا لیمیت سوئییچ پرده هوا

در برخی مدل های پرده هوا ، قابلیت افزودن یا قراردادن سنسور مغناطیسی وجود ندارد و باید از میکروسوئیچ یا لیمیت سوئیچ استفاده کرد که نصب میکروسوئیچ باید توسط کارشناس انجام گیرد چون باید از داخل برد پرده هوا یک خروجی برای قراردادن میکروسوئییچ گرفته شود . 

نصب سنسور مغناطیسی پرده هوا

بهتر است نصب سنسور مغناطیسی پرده هوا توسط کارشناس انجام گیرد.جهت نصب سنسور مغناطیسی پرده هوا یک فیلم آموزشی قرار دادیم تا دقیق تر عملیات نصب را انجام دهید.

نصب سنسور مغناطیسی پرده هوا برای درب شیشه ای اتوماتیک

جهت نصب سنسور مغناطیسی پرده هوا باید قسمت بدون سیم را روی لت متحرک ، فیکس کنیم ( می تواند بوسیله چسب فوری انجام گردد ) و قسمت دارای سیم را باید روی یک قسمت مناسب و پایدار به شکلی که کاملا مقابل قسمت متحرک قرار گیرد نصب می کنیم . سیم کشی مگنت پرده هوا باید تا پشت دستگاه انجام گردد تا ارتباط بین سنسور مغناطیسی و دستگاه برقرار شود. 

نصب مگنت پرده هوا
راهنمای نصب سنسور مغناطیسی پرده هوا

چند نکته مهم راجب نصب سنسور مغناطیسی پرده هوا :

بهتر است در هنگام نصب سنسور مغناطیسی پرده هوا به این نکات توجه کنید : 

  • نصب سنسور مغناطیسی برای درب های کم تردد توصیه می شود و برای مکان های پرتردد بهتر است دستگاه پرده هوا در حالت دائم کار قرار گیرد. 
  • فاصله بین دو سنسور مغناطیسی پرده هوا نباید بیشتر از 2 سانتیمتر باشد.
  • نصب سنسور مغناطیسی پرده هوا باید بگونه ای انجام گیرد تا در اثر باز و بسته شدن متعدد از جای خود کنده نشود.
  • در دستگاه های صنعتی پرده هوا از میکروسوئیچ بجای سنسور مغناطیسی استفاده می شود.

به طور کلی، هوای وارد شده از طریق مشبک ورودی، گاهی با عملکرد فیلتر، توسط فن‌های داخلی فشرده می‌شود و از خروجی هوا بیرون می‌رود که به سمت ورودی باز است.

فیلتر از اجزای داخلی (مبدل حرارتی، فن‌ها، قطعات الکترونیکی و غیره) در مقابل گرد و غبار و ذرات محافظت می‌کند.

فن‌های پرده هوا را می‌توان مستقیم یا با تسمه‌ به حرکت درآورد. انواع فن‌هایی که اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از: گریز از مرکز، محوری و جریان متقابل.

برخی از خروجی‌های هوا و/یا تیغه‌ها را می‌توان قابل تنظیم کرد تا عملکرد پرده هوا را مطابق با وضعیت افزایش دهند.

اکثر پرده‌های هوا به صورت افقی، در بالای ورودی نصب می‌شوند و هوا از بالا به پایین درب خارج می‌شود. پرده‌های هوا عمودی را می‌توان در یک یا دو طرف درب نصب کرد. نصب افقی یکپارچه در کف، موثرترین روش در شرایط ترمودینامیکی و در عین حال گران‌ترین حالت برای نصب است و از آنجا که ترافیک عبور و مرور روی آن قرار می‌گیرد مشکل‌ساز است. به همین دلیل فقط در برخی کاربردهای صنعتی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع پرده‌های هوا: غیرگردشی یا گردشی. دستگاه غیرگردشی، هوا را به محیط منتقل می‌کند. دستگاه گردشی، هوا را از هوای تخلیه شده گرفته و بازمی‌گرداند. پرده‌های هوای گردشی کارآمدتر اند، اما اکثر دستگاه‌های نصب شده در تأسيسات به دليل هزينه‌های کمتر، غيرگردشی هستند.

در ورودی‌های باز با دو ناحیه مجاور در شرایط مختلف، هوا بین آنها مبادله می‌شود، زیرا قوانین فیزیک تمایل دارند تفاوت دما و فشار بین دو طرف را به تعادل برساند.

اساسا انتقال هوا در درب‌های ورودی به دلیل سه عامل رخ می‌دهد:

1-تفاوت دما: اثر ترکیبی طبیعی است که باعث انتقال هوا بین دو منطقه با اختلاف دما می‌شود. هوای گرم از بالای درگاه فرار می‌کند و با هوای سرد که از پایین می‌آید جایگزین می‌شود. هرچه تفاوت دما بیشتر باشد، نفوذ هوا و هدر رفتن انرژی بیشتر است.

2-تفاوت فشار: : توصیه می‌شود اختلاف فشار را تا حد امکان به تعادل برسانید، زیرا بر روی عملکرد پرده هوا تأثیر می‌گذارد. اما در بعضی از تأسیسات مانند مناطق تمیز، کمی اختلاف فشار کمک می‌کند از ورود ذرات از خارج جلوگیری شود.

3-باد، اثر دودکشی و کشش جریان هوا: با اصلاح قدرت جریان سریع هوا و زاویه تخلیه، پرده هوا می‌تواند در برابر حرکات هوای تحمیل‌شده مانند باد یا کشش جریان هوا مقاومت کند. اما اگر سرعت هوای ورودی بیش از حد باشد، پرده هوا کارآمدی کمتری پیدا خواهد کرد.

معرفی کلی پارامترهای اصلی دخیل در عملکرد پرده هوا تولید شده توسط UPC (دانشگاه پلی‌تکنیک کاتالونیا).

کارایی پرده هوا بستگی به بهینه‌سازی عوامل عملکرد دارد.

نقش مگنت پرده هوا در مصرف انرژی

مگنت پرده هوا یکی از مهمترین قطعات پرده هوا در کاهش مصرف انرژی می باشد. 

آیا سنسور مگنت دستگاه باعث صرفه جویی انرژی با پرده هوا می گردد؟

عموما دستگاه های پرده هوا مجهز به سنسور یا مگنت یا میکروسوئیچ می باشند که متناسب با باز و بسته شدن درب عمل نمایند که البته با توجه به تردد درب ، توجیه استفاده خواهند داشت. بیشتر دستگاه های پرده هوا به صورت مستقیم قابلیت اتصال مگنت را دارا می باشند در برخی از مدل ها که این امکان وجود ندارد از میکروسوئیچ استفاده می شود که البته باید از داخل مدارفرمان دستگاه ، سیم کشی لازم انجام گیرد و همین سنسور ها باعث صرفه جویی انرژی با پرده هوا می گردد.

نکته ای که باید در اینجا به آن توجه کرد این است که پرده هوا هیچ وقت به عنوان یک درب نمی تواند به صورت 100 درصد مانع تبادل دما و جلوگیری از ورود حشرات گردد . البته با نصب دستگاه به صورت کامل و تنظیم دقیق می تواند از راندمان حداکثری دستگاه و صرفه جویی انرژی با پرده هوا استفاده کرد.

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

راهنمای خرید

4 نکته خرید پنجره upvc

زمان مطالعه: 4 دقیقه پنجره upvc یکی از مهم ترین چیزهایی است که باید در هنگام ساختمان سازی به آن توجه داشته باشید.  پنجره‌های UPVC یک نوع پنجره با فریم از جنس UPVC (پلی وینیل کلراید) هستند. این نوع پنجره‌ها از موادی سبک و مقاوم به نام UPVC ساخته می‌شوند که دارای خواص عایق حرارتی و صوتی مطلوبی می‌باشد.

توضیحات بیشتر »
خرید پرده هوا صنعتی
راهنمای خرید

پرده هوا صنعتی

زمان مطالعه: 4 دقیقه پرده هوا صنعتی مناسب چه مکان هایی است؟ تاکنون اسم پرده هوا صنعتی به گوشتان خورده است؟ در این مقاله همه چیز را در مورد پرده هوا صنعتی توضیح خواهیم داد. پرده هوا صنعتی یکی از انواع پرده هوا محسوب می شودد که ماهیت صنعتی دارد. پرده هوا صنعتی یک سیستم دمایی هوایی است که

توضیحات بیشتر »
راهنمای خرید انواع پنجره آلومینیومی
راهنمای خرید

انواع پنجره آلومینیومی کدام است؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه انواع پنجره آلومینیومی چه ویژگی هایی دارد؟ کدام یک از انواع پنجره آلومینیومی مناسب شما است؟ در این مقاله می خواهیم شما را در خرید پنجره آلومینیومی راهنمایی کنیم پس تا انتها همراه ما باشید. آلومینیوم از رایج ترین متریال در ساخت پروفیل های درب و پنجره می باشد و از گذشته تا به امروز

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا