نحوه تعویض روغن آرام بند

تعویض روغن ارام بند

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تعویض روغن آرام بند

یکی از مواردی که همواره باید مدنظر قرار دهید تا طول عمر محصولات را افزایش و خرابی را کاهش دهید تعمیر و نگهداری می باشد. جک آرام بند درب نیز با توجه به مکانیزم هیدرولیکی روغنی ، باید به صورت منظم ، بررسی گردد و در صورت مشاهده هر گونه خرابی مثل روغن ریزی در جهت تعویض روغن آرام بند اقدام شود. در بسیاری موارد شما می توانید با چند اقدام کوچک در جهت جلوگیری از خراب شدن آرام بند اقدام نمایید. در این مقاله قصد داریم به بررسی آموزش تعمیر جک آرام بند و نحوه تعویض روغن آن بپردازیم.

قطعات جک آرام بند

نقش روغن در جک آرام بند

نقش روغن در جک آرام بند بسیار مهم و تاثیرگذار می باشد و به نوعی باعث حرکت نرم و روان و جلوگیری از تولید صداهای اضافی در هنگام حرکت می نماید. به همین دلیل نقش تعویض روغن آرام بند بسیار حساس هست و باید مدنظر قرار گیرد.

روغن مخصوص آرام بند

روغن مخصوص آرام بند باید متناسب با نوع ارام بند انتخاب شود و باید از نوع روغن های هیدرولیکی انتخاب گردد . روغن مخصوص آرام بند باید دقت شود نه زیاد سفت و نه زیاد شل باشد تا عملکرد جک آرام بند را با خلل مواجه نکند.

رایج‌ترین روغن مخصوص آرام بند پایه روغن هیدرولیکی ، روغن معدنی است. این ماده به عنوان روغن پایه گروه I شناخته می‌شود.

آموزش تنظیم و تعمیر آرام بند

انواع دیگری از ماده پایه نیز ممکن است بر حسب نیاز به کار روند. از میان آن‌ها می‌توان پروپیلن گلیکول یا روغن سیلیکون را برشمرد. همچنین برخی سیالات زیست تخریب‌پذیر که دارای پایه طبیعی هستند، مانند روغن کانولا ممکن است تشکیل دهنده این سیال باشد.

ویژگی های روغن آرام بند درب

برخی از مهمترین ویژگی های روغن آرام بند درب عبارتنداز :

  • جلوگیری از خورندگی
  • جلوگیری از اصطکاک
  • ضد کف

مکانیزم قطعات جک آرام بند

روغن ریزی آرام بند

دو علت مهم که می تواند عامل اصلی در روغن ریزی آرام بند باشد عبارتنداز :

  • نقص و مشکل در اورینگ یا واشر روغن

مشکل و نقص در اورینگ می تواند در اثر استهلاک و یا باز و بست اشتباه جک آرام بند ایجاد گردد که در صورت بی توجهی می تواند باعث از کار افتادن آرام بند گردد.

  • شکستگی در سیلندر آرام بند

در بسیاری موارد اگر شما بهترین آرام بند را بشناسید با کمترین میزان خرابی و خدمات مواجه خواهید شد.

نحوه تعویض روغن آرام بند درب

دقت کنید که یکی از مهمترین مواردی که باعث خرابی روغن آرام بند درب می شود سرما و گرما و به نوعی اختلاف دمای شدید می باشد که باعث کارکرد ناصحیح روغن آرام بند می گردد. در مواقعی که احساس می کنیم آرام بند درب تنظیم نمی شود و کارکرد آرام بند با خلل مواجه شده باید در جهت تعویض روغن آرام بند درب اقدام کنیم.

مراحل تعویض روغن آرام بند درب به صورت زیر می باشد :‌

  • در مرحله اول جک آرام بند را تا انتها باز کرده تا فشار روغن به حداقل برسد تا در هنگام بازکردن جک ، روغن به یکباره به بیرون نریزد.
  • در مرحله دوم پیچ تخلیه که در قسمت انتهایی ارام بند قرار گرفته را باز کرده و روغن هیدرولیک را تخلیه می کنیم.
  • بعد از تخلیه کامل روغن خراب ، روغن جدید را از همین قسمت به اندازه مناسب درون آرام بند ریخته و پیچ را با چسب مخصوص می بندیم تا اب بندی مناسبی ایجاد گردد.

دقت کنید که کم یا زیاد ریختن روغن درون آرام بند می تواند در عملکرد آرام بند مشکل ایجاد نماید.

نتیجه گیری

بهتر است در جهت تعمیر یا تعویض روغن آرام بند از افراد متخصص بهره بگیرید تا عملیات تعمیر و تعویض روغن آرام بند به صورت صحیحی انجام گیرد و از هزینه های مجدد جلوگیری نمایید.

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

آموزش نصب مدار جک پارکینگ
راهنمای نصب

آموزش نصب مدار فرمان جک پارکینگ

زمان مطالعه: 6 دقیقه مراحل نصب مدار فرمان جک پارکینگ به چه صورتی انجام می گیرد ؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی انواع مدل های مدار فرمان جک پارکینگ همراه با آموزش نصب بپردازیم. البته با توجه به تنوع مدلها و برندهای موجود در بازار ، آموزش تمامی مدل ها به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

توضیحات بیشتر »
باکس کرکره برقی
راهنمای نصب

نصب باکس کرکره برقی در مشهد – نصب کاور موتور کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 4 دقیقه در این مقاله قصد داریم با انواع مدل های باکس کرکره برقی و لزوم استفاده از آن بپردازیم. باکس کرکره برقی چیست ؟ باکس کرکره برقی یکی از اجزای اصلی کرکره برقی به حساب نمی آید و به عنوان یکی از راهکارهای مناسب جهت پوشش و محافظت از کرکره برقی در برابر سرقت و آسیب

توضیحات بیشتر »
نصب کرکره برقی مشهد
راهنمای نصب

نصب کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 7 دقیقه نصب کرکره برقی مشهد با چه قیمتی انجام می شود؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی مهمترین نکات نصب کرکره برقی و آموزش نصب کرکره برقی بپردازیم. البته این نکات صرفا برای همکاران و نصابان کرکره برقی تهیه نشده و برای افرادی که قصد خرید کرکره برقی را دارند می تواند مفید باشد. هنگام

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا