همه چیز در مورد ویلچرپله رو scewo

ویلچرپله-رو-scewo

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ویلچرپله رو scewo چیست و چه کاربردی دارد؟ برای خرید ویلچرپله رو به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟ 

تا انتهای این مقاله با آویژه  همراه باشید تا همه چیز را در مورد ویلچرپله رو scewo توضیح دهیم.

آشنایی با ویلچرپله رو scewo

آشنایی با ویلچرپله رو scewo

ویلچرپله رو scewo یکی از بهترین ویلچرهای پله رو برقی می باشد. 

برترین ویلچر پله رو دنیا مربوط می شود به کمپنی سوئیسی و با نام Scewo که یکی از برترین انواع ویلچر در دنیا را تولید نموده است.

این ویلچر کاملا هوشمند بوده و برای حرکت در سطح صاف تنها بر روی ۲ چرخ تعادل دارد و این کار را نیز به خوبی و کیفیت هرچه تمام تر انجام می دهد

Scewo ویلچر همه کاره ای است که به راحتی و بدون کمک دیگران قابلیت بالا و پایین رفتن از پله ها را دارد. این نوآوری تجربه ای شگفت انگیز را برای عبور از بیشتر موانع به معلولان عرضه می کند که با چندین زنجیر لاستیکی، سواری راحت و ایمنی را بر روی پله ها به همراه دارد.

راهنمای جامع خرید ویلچرپله رو 

اجزای تشکیل دهنده ویلچرپله رو scewo 

زنجیرهای لاستیکی محکم ویلچر Scewo امکان عبور راحت و ایمن به بالا و پایین پله ها را فراهم می کند، حتی در مورد پله های مارپیچی نیز این گفته صدق می کند؛ در حالیکه پایه ی بسیار عریض آن می تواند به صندلی ثابت شود. رفت و آمد از پله ها و بازگشت به طبقات همگی بصورت اتوماتیک انجام می شود. صندلی خودکار موجب ایجاد حرکت سریع در لحظه و همچنین حرکت عالی در پیاده رو ها با وجود موانع بسیار می شود؛ درحالیکه فرد می تواند هم از جوی استیک استفاده کند و هم با تغییر جزیی در وزن بدن براحتی صندلی را کنترل کند.

ویلچر خودکار دارای سه حالت مختلف حرکت بسته به نوع زمین دارد:
حالت “امن” برای سوار و پیاده شدن، رفتن سر یک میز، یا بی حرکت ایستادن استفاده می شود؛ حالت “مرتفع” ارتباط چشم به چشم(تقریبا ایستاده) و همچنین برداشتن اشیا موجود در ارتفاع را ممکن می سازد؛ بعلاوه حالت “جاده” بر سطوح لغزنده مثل برف یا شن، موانع سختتر، یا سرازیری با شیب تند غلبه می کند.

ویژگی های ویلچرپله رو scewo

 اصل و اساس پیدایش ویلچر پله رو وجود دغدغه ای بنام پله در مسیر رفت و آمد افراد ناتوان جسمی بوده است. از چند سال پیش شرکت ها و استارت آپها در نقاط مختلف جهان تمرکز خود را معتوف به تولید خلاقانه چنین ویلچرهای معطوف شده است اما در ایران عمر پیدایش ویلچر برقی پله رو زیاد نیست و در تولید چنین دستگاهی شرکتهای دانش بنیان بیشترین تلاش را داشته اند. برترین ویلچر پله رو دنیا مربوط می شود به کمپنی سوئیسی و با نام Scewo که یکی از برترین انواع ویلچر در دنیا را تولید نموده است. این ویلچر کاملا هوشمند بوده و برای حرکت در سطح صاف تنها بر روی ۲ چرخ تعادل دارد و این کار را نیز به خوبی و با کیفیت هرچه تمام تر انجام می دهد. اما یکی از ویلچرهای برقی پله رو که هم برای تردد در شهر و هم بالا رفتن از پله دیده شده است مربوط می شود به ویلچر برقی پله رو محصولی از تویوتا این برند اغلب به ساخت خودروهای سواری شهرت دارد ولی یک نمونه ویلچر تولید کرده است که در کارایی خود را بی رغیب می نماید. هنگامی که صندلی چرخدار پله‌نورد iBOT برای نخستین بار به دست Dean Kamen مخترع Segway در سال ۲۰۰۰ معرفی شد، استقلال عمودی بیشتری برای افراد معلول فراهم می‌کرد. ولی ظاهراً این مقدار کافی نبود چرا که فروش ضعیف آن باعث شد عرضۀ آن متوقف شود. حال تویوتا به شرکت Kamen به نام DEKA پیوسته است تا با ارتقاء iBOT بار دیگر آن را وارد زندگی معلولین کند.

با گسترش فناوری و ثبت اختراعات جدید در حوزه فناوری مانند تلفن‌های هوشمند، اتومبیل‌ها، هواپیمای بدون سرنشین، و حتی تکنولوژی روبات جاروبرقی، صندلیهای الکتریکی نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

ویلچر scewo توسط چهار دانشجو از دانشگاه های ETH و ZHDK زوریخ طراحی و ساخته شده است. این وسیله یک ویلچر برقی مدرن است که به دلیل داشتن تایرهای مخصوص میتواند به راحتی و بدون کمک دیگران از پله ها بالا و پایین برود.

زنجیرهای لاستیکی محکم ویلچر امکان عبور راحت و ایمن به بالا و پایین پله ها را فراهم می کند، حتی در مورد پله های مارپیچی هم به همین گونه است. پایه بسیار عریض آن میتواند به صندلی ثابت شود. رفت و آمد از پله ها و بازگشت به طبقات همگی بصورت اتوماتیک انجام می شود. صندلی خودکار موجب ایجاد حرکت سریع در لحظه و همچنین حرکت عالی در پیاده‌روها با وجود موانع بسیار میگردد. فرد میتواند هم از جوی استیک استفاده کند و هم با تغییر جزیی در وزن بدن براحتی صندلی را کنترل کند.

ویلچر خودکار بسته به نوع زمین دارای سه حالت مختلف حرکت است:

حالت امن: برای سوار و پیاده شدن، رفتن سر یک میز، یا بی حرکت ایستادن استفاده می شود.

حالت مرتفع: ارتباط چشم به چشم (تقریبا ایستاده) و همچنین برداشتن اشیا موجود در ارتفاع را ممکن می سازد.

حالت جاده: بر سطوح لغزنده مثل برف یا شن، موانع سختتر، یا سرازیری با شیب تند غلبه می کند.

بهترین ویلچر دنیا کدام است؟

بهترین ویلچر دنیا بر اساس نیاز شما مشخص می شود! 

در خرید ویلچر به نوع ویلچر دقت کنید نه برند آن! 

اولین نکته ای که باید در هنگام خرید ویلچر خیلی جدی به آن توجه داشته باشید، توان مالی است!

بر اساس مقدار پولی که دارید می توان روی نوع ویلچر و کاربرد آن نظر داد. 

راهنمای خرید ویلچر برقی پله 

سعی کنید نیاز خود را در ویلچر ببینید. مثلا ویلچر مخصوص کودکان و ویلچر سی پی  را می خواهید یا ویلچر مخصوص سالمندان؟ 

در خرید ویلچرپله رو scewo حتما به جنس آن توجه داشته باشید! به طور کلی در هنگام خرید ویلچر باید به جنس آن توجه کنید.

اگر نیاز به مشاوره دارید با ما تماس بگیرید.

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

همه چیز در مورد بالابرخانگی
تجهیزات توانبخشی

بالابرخانگی چیست؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه بالابرخانگی چیست و برای چه مکان هایی مناسب می باشد؟ در این مقاله همراه آویژه در باشید تا شما را با بالابرخانگی آشنا کنیم. بالابرخانگی چیست؟ بدون شک خیلی از شما تابه حال نام بالابر خانگی را شنیده اید. امروزه به دلیل این که زندگی آپارتمانی در حال رواج پیدا کردن است، آسانسور در اکثر

توضیحات بیشتر »
راه های پیشگیری از آرتروز گردن
مقالات آموزشی

پیشگیری از آرتروز گردن

زمان مطالعه: 7 دقیقه پیشگیری از آرتروز گردن چگونه است؟ امروزه بیماری های مفصلی بسیار زیاد و رایج می باشد. اگر از آن پیشگیری نکنید قطعا منجر به بیماری های بدتری خواهد شد. در این مقاله می خواهیم روش های پیشگیری از آرتروز گردن را توضیح دهیم. با آویژه در همراه باشید. معرفی روش های پیشگیری از آرتروز گردن 

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا