ویلچر مخصوص سالمندان

ویژگی های ویلچرمخصوص سالمندان

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ویلچر مخصوص سالمندان چه ویلچری است؟ برای خرید ویلچر مخصوص سالمندان باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

ویلچر مخصوص سالمندان کدام است؟

امروزه همه ی ما در خانواده و اطراف خود افراد سالمندی داریم که توانایی راه رفتن ندارند و یا راه رفتن برای آن ها دشوار است. 

اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی ویلچرهای مخصوص سالمندان طراحی شده است که تمام خواسته های آن ها را تامین می کند. در این مقاله می خواهیم با ویژگی های ویلچر مخصوص سالمندان آشنا شویم با آویژه همراه باشید. 

ویژگی های ویلچر مخصوص سالمندان

افراد در سنین مختلف با نیازهای متفاوت می‌توانند صندلی چرخ‌دار مناسب خود را در بازار انتخاب کنند و آن را خریداری کنند. اینکه شما هم از نیاز خود به صندلی چرخ‌دار اطمینان حاصل کنید و بدانید که دقیقاً کدامیک از انواع مختلف صندلی چرخدار سالمندان می‌تواند برای شما مناسب باشد یکی از ضروری‌ترین مسائلی است که قبل از هر چیزی باید به آن بپردازید.

با توجه به سبک زندگی کاربران و تحرک آن‌ها، انتخاب یک ویلچر یا صندلی چرخ دار جدید، یا برای آن فرد مفید واقع می‌شود و زندگی او را بهبود می‌بخشد یا اینکه فقط برای خودش و اطرافیانش اسباب زحمت می‌شود و وقت و انرژی آن‌ها را هدر می‌دهد.

سطح ضایعه یا آسیب

جثه فرد آسیب دیده

مدل ظاهری بدن

دامنه حرکت و قوای جسمانی

مواقع استفاده از ویلچر (برنامه روزانه فرد)

مدت زمان استفاده از ویلچر

شرایط محل زندگی، کار و یا تحصیل فرد

مکانی که فرد از ویلچر استفاده می کند (داخل یا خارج منزل) 

راهنمای خرید ویلچرپله رو 

نکاتی که باید در خرید ویلچر مخصوص سالمندان دقت کنید

فرم ثابت و یا فرم متحرک ویلچر

رنگ ، وزن و اندازه ویلچر

راحتی تشک و پشتی صندلی ویلچر

راحتی در استفاده از کنترل ها و ترمزها

ویژگی های ویلچر مخصوص سالمندان

تناسب حجم ویلچر با وسیله نقلیه شخصی و وسایل نقلیه عمومی

سرعت ویلچر برقی

نوع باتری ویلچر و طول عمر آن

تجهیزات جانبی ویلچر از جمله جاپایی، سینی روی پاها و ….

مدل صندلی ویلچر، ساده یا قابل تنظیم

محل قرارگیری دست و یا گردن بر روی ویلچر

گارانتی و خدمات جانبی شرکت سازنده ویلچر 

  • وزن

زمانی که می‌خواهید برای خرید ویلچر برای سالمندان اقدام کنید، باید هم وزن کاربر و هم وزن صندلی که قصد خرید آن را دارید را در نظر داشته باشید. اگر قصد دارید برای خودتان خرید کنید و سنگین‌وزن هستید، یا اگر قصد خرید ویلچر برای یکی از نزدیکان خود را دارید که وزن بالایی دارد، باید به سراغ صندلی‌های چرخ‌دار وظیفه سنگین بروید و نوع مقاوم آن را که برای افراد سنگین‌وزن طراحی شده، خریداری کنید.

علاوه بر این باید در نظر داشته باشید که چه کسی قرار است آن صندلی چرخ‌دار را بلند کند و با خودش جابجا کند. اگر شما هم سالمندی هستید که قصد دارید برای همسر خود صندلی چرخ‌دار تهیه کنید، پیشنهاد من به شما این است که از ویلچرهای خیلی سبک خریداری کنید، زیرا می‌توانید آن‌ها را به راحتی تا کنید و با خود به همه‌جا ببرید بدون اینکه کوچکترین فشاری متحمل خودتان بشود.

  • عرض

انواع مختلف صندلی‌های چرخ‌دار در عرض و پهنای مختلف عرضه بازار شده‌اند. هر چه عرض و پهنای یک صندلی بیشتر باشد، راحتی که برای شما فراهم می‌کند، بیشتر خواهد بود. البته باید به خاطر داشته باشید که قبل از خرید بهترین ویلچر مورد نظر خود، باید عرض در ورودی خانه خود را اندازه بگیرید و پس از آن صندلی عریض‌تر را برای خود خرید کنید.

  • میزان راحتی

موارد زیادی در میزان راحتی یک صندلی چرخ‌دار مناسب سالمندان دخیل هستند. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، جای دست و پای سالمند روی صندلی‌ چرخ‌دار است. بهتر است برای خرید ویلچر مناسب سالمندان به این نکته هم توجه کنید که لایه بالشتی آن چقدر راحت است و هم‌چنین در نظر داشته باشید که آیا ویلچری که انتخاب کردید، مناسب قد شما یا سالمند عزیز شما است یا خیر.

  • میزان توانایی حرکتی و استقلال سالمند

ممکن است شما جزو سالمندانی باشید که ترجیح می‌دهد از صندلی‌های چرخ‌دار برقی مناسب سالمندان برای خود استفاده کند، زیرا توانایی حرکتی شما محدود است و کسی را در اطراف خود برای مراقبت از خودتان ندارید که برای حرکت کردن به کمک شما بیاید. برای بقیه افراد ممکن است ویلچرهای برقی مناسب سالمندان، بسیار گران باشد، یا خیلی پیچیده به نظر بیاید. اگر شما جز موارد اول نیستید، شاید بهتر باشد از ویلچرهای دستی برای خود استفاده کنید، زیرا این نوع ویلچر برای شما مناسب‌تر از نوع برقی آن است.

ویلچرپله رو scewo

  • قابلیت حمل و نقل

این امکان وجود دارد که برخی از ویلچر مخصوص سالمندان  فقط با ون حمل و نقل شوند. با توجه به شرایط جسمی برخی از سالمندان، احتمالاً برای برخی از افراد این یک مشکل به حساب نیاید. اما برخی دیگر از خانواده‌ها و افراد ممکن است با این موضوع مشکل داشته باشند و صندلی‌های چرخ‌داری که به راحتی تا بشوند و بتوان به راحتی آن‌ها را حمل کرد برای آن‌ها مناسب باشد که بتوانند راحت آن را به همه‌جا بروند.

  • هزینه

ویلچر مخصوص سالمندان موجود در بازار در قیمت‌های متنوعی موجودند. اما بهترین ویلچر مناسب شما، آن است که خودتان با توجه به نیاز خود انتخابش می‌کنید. همیشه می‌توان تعادلی بین کیفیت خوب و قیمت مناسب در هر موردی پیدا کرد. قبل از اینکه اقدام به خرید کنید، در مورد اینکه دقیقا چه نوعی از ویلچر را می‌خواهید تصمیم بگیرید.

وقتی صحبت از تصمیم‌گیری در مورد انتخاب بهترین ویلچر برای سالمندان می‌شود، عوامل زیادی در این تصمیم‌گیری دخیل هستند. در نظر داشته باشید که باید ویژگی‌های کاربر و صندلی را همزمان با هم در ذهن خود داشته باشید. باید در زمینه موارد مصرف صندلی نیز واقع بین باشید. اگر قرار است فقط در مناسبت‌های خاصی از آن استفاده شود، بهتر است از ویژگی‌های زیادی صرف نظر کنید. اما اگر قرار بر این است که زمان زیادی را روی صندلی چرخ‌دار بگذرانید، پس باید عواملی مانند میزان راحتی و دیگر قابلیت‌های آن را در نظر بگیرید.

به طور کلی برای خرید ویلچر مخصوص سالمندان بهتر است اول با پزشک متخصص صحبت کنید و در صورت نیاز آن را بر اساس سفارش خود خریداری کنید. تیم آویژه شما را در این راه کمک میکند. 

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

همه چیز در مورد بالابرخانگی
تجهیزات توانبخشی

بالابرخانگی چیست؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه بالابرخانگی چیست و برای چه مکان هایی مناسب می باشد؟ در این مقاله همراه آویژه در باشید تا شما را با بالابرخانگی آشنا کنیم. بالابرخانگی چیست؟ بدون شک خیلی از شما تابه حال نام بالابر خانگی را شنیده اید. امروزه به دلیل این که زندگی آپارتمانی در حال رواج پیدا کردن است، آسانسور در اکثر

توضیحات بیشتر »
راه های پیشگیری از آرتروز گردن
مقالات آموزشی

پیشگیری از آرتروز گردن

زمان مطالعه: 7 دقیقه پیشگیری از آرتروز گردن چگونه است؟ امروزه بیماری های مفصلی بسیار زیاد و رایج می باشد. اگر از آن پیشگیری نکنید قطعا منجر به بیماری های بدتری خواهد شد. در این مقاله می خواهیم روش های پیشگیری از آرتروز گردن را توضیح دهیم. با آویژه در همراه باشید. معرفی روش های پیشگیری از آرتروز گردن 

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا