راهنمای خرید کنترل دسترسی مشهد

خرید کنترل دسترسی مشهد

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 7 دقیقه

از گذشته تا امروز مساله امنیت روزبه روز حساسیت بالاتری پیدا کرده و موضوع کنترل دسترسی و ایجاد محدودیت و کنترل تردد با توجه به حساسیت های امنیتی مختلف ، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. ابزارها و سیستم های مختلفی با توجه به نیاز شما وجود دارند که در مرحله اول شما باید نیاز خود بشناسید و در مرحله بعدی انواع مدل ها را شناسایی و سپس جهت خرید اقدام کنید. 

در این مقاله قصد داریم به صورت دقیق تری به بررسی انواع مدل های اکسس کنترل و سیستم های کنترل دسترسی بپردازیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اکسس کنترل چیست ؟

اکسس کنترل را می توان یک دستگاه الکترونیکی جهت تامین امنیت و ایجاد نظم و کنترل تردد در ورودی های مهم برای مراکز حساس امنیتی دانست.

اکسس کنترل چگونه کار می کند؟

اکسس کنترل یک دستگاه الکترونیکی متشکل از سنسورهای متعدد بیومتریک جهت شناسایی اشخاص و سپس اجازه دسترسی می باشد. اکسس کنترل از یک سیستم رله خروجی در جهت ارسال فرمان به قفل برقی یا درب اتوماتیک بهره می گیرد که پس از تایید هویت فرد ، فرمان خروجی را به سمت قفل برقی ارسال می کند.

 

نحوه کارکرد اکسس کنترل

اجزای اصلی سیستم کنترل دسترسی

به صورت کلی اجزای اصلی سیستم کنترل دسترسی در سه بخش اصلی قرار می گیرد : 

  • سیستم فیزیکی شامل دستگاه اکسس کنترل ، متعلقات نصب ، ترانس یا آداپتور ، و سیم های خروجی
  • نرم افزار مدیریتی که برای سیستم های حضورغیاب تعریف می شود
  • قفل برقی یا درب اتوماتیک که وظیفه تامین امنیت را برعهده دارند

چرا به اکسس کنترل نیاز داریم ؟

اکثر کسب و کارهای امروزی با توجه به گسترش و نیاز به امنیت ، بایستی توسط سیستم هایی مورد کنترل قرار بگیرند. جهت ایجاد امنیت بجای استفاده از نگهبان و نیروی انسانی میتوان با دردسر کمتری و مدیریت راحت تری از سیستم های کنترل دسترسی و اکسس کنترل استفاده کرد.

تنوع بالای دستگاه های اکسس کنترل و سیستم های کنترل دسترسی باعث شده که تقریبا 100 درصد نیازهای کاربران به صورت کامل پاسخ دهی گردد.

برخی از مهمترین بخش هایی که در هر مجموعه باید مدنظر قرار گیرد و پتانسیل بکارگیری از دستگاه های اکسس کنترل را داراست عبارتنداز :

  • ورودی اصلی : یکی از مهمترین ورودی که باید در فروشگاه ها ، مراکز تجاری ، بیمارستان ها و سایر مراکز امنیتی مدنظر قرار گیرد همان ورودی اصلی می باشد.

  • ورودی پارکینگ – اکثر این مدل ورودی توسط یک جک پارکینگ ، راهبند ،کرکره برقی ، قفل برقی یا به شکل های دیگری جهت کنترل دسترسی افراد ، تجهیز می شوند.

نحوه کارکرد اکسس کنترل پارکینگ راهبند

  • آسانسورها – یکی از ورودی های که برای یک واحد وجود دارد ، آسانسور یا بالابر مجتمع می باشد که نیاز هست جهت کنترل ورودی آن از سیستم های کنترل دسترسی استفاده شود.

  • اتاق‌های سرور – یکی از مناطق حساس امنیتی که باید دسترسی آن به صورت کاملی کنترل شود اتاق های سرور و دیتابیس ها می باشد.

  • مناطق آسیب‌پذیر – این مناطق شامل خروجی‌های اضطراری، پنجره‌ها یا درهای بیرونی ناامن است که مزاحمان می‌توانند بدون شناسایی به آنجا دسترسی داشته باشند.حتما پس از بررسی توسط کارشناس نسبت به نصب مدل مناسب از حفاظت اقدام گردد.

  • مناطق با خطر امنیتی – این مناطق شامل دفاتر، مناطق ذخیره سازی یا اتاق های جلسه است که در آن اطلاعات محرمانه نگهداری می شود و یا جلسات مهم در حال برگزاری است و باید توسط مدیر ایمن سازی گردد و اشخاص تایید شده بتوانند ورود پیدا کنند.

  • مناطقی برای مدیریت حرکت – اینها شامل آسانسورها، لابی ها، راه پله ها و گذرگاه هایی است که برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد ضروری است و باید یکپارچه سازی گردد.به این معنی که در زمان حادثه و بحران به دلیل داشتن کنترل بر روی آن ها بتوان حرکت آن ها را موقف نمود و راه های فرار را به وسیله انواع دیوایس متصل به اکسس کنترل باز نمود.

تفاوت اکسس کنترل ساده و حضور غیاب : 

در برخی موارد علاوه بر کنترل دسترسی نیاز هست که از سیستم های گزارش گیری که به صورت دقیق ، اطلاعات ورود و خروج افراد را ثبت و مدیریت کند استفاده کنیم. سیستم های کنترل دسترسی حضور و غیاب ، امکانات بیشتری دارند و قابلیت ارتباط به نرم افزارهای حضور غیاب را دارند.

از لحاظ قیمتی نیز سیستم های اکسس کنترل ساده به مراتب قیمت پایین تری نسبت به اکسس کنترل های حضورغیاب را دارند.

قیمت اکسس کنترل چگونه تعیین می شود؟

بر اساس توانایی هر مدل در تشخیص روش های شناسایی و سپس ضد آب و یا ساده بودن و در آخر آفلاین یا آنلاین بودن درجه بندی و قیمت گذاری میگردد.یعنی اگر یک اکسس کنترل با قابلیت تشخیص چهره و یا مردمک چشم تهیه نماییم از بالاترین قیمت برخوردار است و یک مدل که با رمز و کارت فرمان میگیرد از کمترین قیمت برخوردار می باشد.محیط مورد استفاده هم بسیار مهم است و اگر از انواع مدل اکسس کنترل ضد آب می خواهیم باید از نمونه هایی با قیمت بالاتر استفاده نماییم.

نصب اکسس کنترل در مشهد

با توجه به اینکه نصب و تنظیم سیستم های کنترل دسترسی و نصب اکسس کنترل نیاز به تجربه و مهارت ویژه ای دارد ، نیاز هست که از افراد مجرب و متخصص در این زمینه بهره گرفته شود. شما با استفاده از خدمات نصب اکسس کنترل در مشهد توسط آویژه می توانید از خدمات ویژه گارانتی آویژه در بهره مند شوید.

نمایندگی فروش اکسس کنترل در مشهد 

شرکت آویژه در نمایندگی فروش بسیاری از برندهای برتر تولیدکننده انواع اکسس کنترل سیماران ، بتا ، ماداکتو و… در مشهد می باشد که تمامی این دستگاه ها را با ضمانت و گارانتی رسمی شرکتی تقدیم شما عزیزان می نماید.

گرایش به سیستم های کنترل دسترسی در سال 2021

۵ روش اصلی در سیستم های اکسس کنترل عبارتنداز :

  • اکسس کنترل موبایل
  • امنیت با سرویس های ابری
  • احراز هویت چند عاملی
  • فناوری بیومتریک
  • مدل کسب و کار مبتنی بر اشتراک

به صورت کلی ساخت یک سیستم انعطاف پذیر و امن همواره یکی از مهمترین اصول در هر سازمان می باشد. ۵ روش اصلی فوق در سه برنامه زیر قرار می گیرد :

  • گسترش اکسس کنترل های بدون لمس
  • تکنولوژی های جدید اکسس کنترل
  • همگرایی و یکپارچه سازی اکسس کنترل ها

اگه به دنبال یه سایت مرجع جهت خرید بهترین اکسس کنترل و سایر سیستم های کنترل تردد هستی که کلی برند اکسس کنترل را یکجا جمع کرده باشه و ضمانت اصالت کالا داشته باشه ، کافیه به سایت آویژه در سر بزنی.

 

نگرانی های فناوری اکسس کنترل

در دهه گذشته پیشرفت های چشمگیری در زمینه سیستم های اکسس کنترل بوجود امده است. کنترل دسترسی صنعتی است که با یک شیب ملایم در حال پیشرفت هست و با توجه به افزایش نیاز و گسترش بازار سیستم های کنترل دسترسی ، تغییرات بزرگی در این صنعت در حال وقوع است.

نظرسنجی که در سال ۲۰۱۳ از مدیران چند شرکت مطرح در حوزه سیستم های کنترل دسترسی انجام گردید نتایج جالبی ایجاد کرد که شامل مهمترین نگرانی های سیستم های کنترل دسترسی می باشد :‌

  • یکپارچه سازی با سیستم های قدیمی 43٪
  • بهره گیری از امکانات در فناوری های جدید ۳۹٪
  • امنیت و مقاومت در برابر حملات و هک ۳۸٪
  • راحتی و سهولت در استفاده ۳۶٪

روند پیشرفت اکسس کنترل ها در سال 2021

در ادامه قصد داریم به بررسی ۵ روش فوق به صورت جز به جز بپردازیم.

کنترل دسترسی با موبایل

به سرعت سازمان ها و شرکت های مختلف در حال تجهیز به سیستم های کنترل دسترسی به موبایل می باشند. با توجه به گسترش روز افزون تلفن های همراه ، بیشتر سازمان ها و کارکنان تمایل به استفاده از تلفن همراه برای اکثر فعالیت های روزمره هستند که کنترل دسترسی به موبایل می تواند یکی از این اقدامات باشد.

همچنین با توجه به اینکه کارت های RFID به راحتی قابل شبیه سازی هستند استفاده از موبایل می تواند در جهت افزایش امنیت سیستم های کنترل دسترسی قدم بزرگی بردارد.

اکسس کنترل های مبتنی بر سرویس های ابری

این مدل سیستم های اکسس کنترل معمولا در سازمان های حد متوسط مورد استفاده قرار می گیرد .

امنیت فیزیکی بالای سیستم های ابری ، مدیریت آسان سطح دسترسی ها و بهبود های عملکردی را می توان از مهمترین مزایای استفاده از سیستم های ابری دانست.

خرید درب شیشه ای اتوماتیک

مزایای اکسس کنترل های مبتنی بر سرویس های ابری

برخی از مهمترین مزایای این مدل سیستم های عبارتنداز :

  • قابلیت متناسب سازی سیستم با مقیاس و اندازه سازمان
  • امکان بروزرسانی امنیتی مداوم
  • زمان خاموشی صفر
  • مدیریت دسترسی موبایل
  • امکان کنترل صد ها ساختمان از یک نقطه مرکزی
  • امکان تعیین سطح دسترسی در هر لحظه و هر مکان
  • پشتیبان گیری مداوم از بانک اطلاعاتی
  • بهبود مداوم سیستم

احراز هویت چند عاملی

ترکیب هویت دیجیتالی با هویت فیزیکی

تلفن همراه می تواند برای احراز هویت چند عاملی استفاده شود. این مدل احراز هویت به صورت گسترده در دسترسی های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال میتوان برای یکی از تشخیص های بیومتریک یا به عنوان یک کلید یا کارت هوشمند در احراز هویت استفاده گردد. همچنین به عنوان مثال اگر یک کارمند به سیستم یا وب سایت شرکت دیگری قصد ورود داشته باشد می توان از سیستم های ارسال رمز یک بار مصرف در جهت احراز هویت استفاده کرد.

به صورت کلی دو مدل احراز هویت داریم احراز هویت چند وجهی و احراز هویت چند عاملی

در احراز هویت چند عاملی امنیت بالاتری داریم چون کاربر باید از چند روش بیومتریک در جهت احراز هویت و ورود به سیستم استفاده کند در واقع باید تمامی روش ها به صورت سری انجام گیرد تا عملیات احراز هویت با موفقیت انجام شود ولی در احراز هویت چند عاملی ، کاربر در صورتی که بایکی از روش ها مشکل داشت می تواند از روش دیگر در جهت احراز هویت استفاده نماید به همین دلیل از امنیت پایین تری از مدل چند عاملی برخوردار می باشد ولی استفاده کاربر و راحتی او بسیار بیشتر خواهد بود.

احراز هویت بلاک چین blockchain

فناوری بلاک چین نیز به عنوان یک رقیب قدرتمند در سیستم های احراز هویت در حال ظهور و گسترش هست و می تواند به عنوان یکی از برنامه های امنیتی قابل استفاده در سیستم های احراز هویت استفاده گردد.

اکسس کنترل بیومتریک

تشخیص چهره و اثرانگشت به عنوان روش های احراز هویت بیومتریک محسوب می شوند. به مرور زمان فناوری تشخیص چهره به عنوان یکی از راهکارهای کنترل دسترسی بدون لمس جایگزین کنترل دسترسی با اثرانگشت می گردد که مسلما باعث افزایش سطح بهداشت می گردد.

سازمان ها و شرکت های بسیاری درصدد ایجاد دسترسی تلفنی به سبک FaceID را به سیستم های کنترل دسترسی سازمان خود اضافه نمایند.

اکسس کنترل های بیومتریک به دلیل قیمت بالا و فناوری های پیچیده ای که داشتند در گذشته کمتر مورد توجه قرار می گرفتند این در حالی است که در سیستم های کنترل دسترسی جدید به دلیل پیشرفت تکنولوژی و پایین امدن قیمت فناوری های بیومتریک ، بخصوص در دوران بیماری کرونا کووید-۱۹ ، استفاده از سیستم های کنترل دسترسی بیومتریک بسیار گسترش یافته است.

سیستم کنترل دسترسی تشخیص چهره بسیار مورد توجه قرار گرفته و به سرعت در حال گسترش هست . سیستم های دیگر احراز هویت بیومتریک مثل سیستم تشخیص بوسیله عنبیه ، کف دست ، تشخیص صدا و اثرانگشت بدون لمس نیز در حال پیشرفت و گسترش هستند.

برخی از مهمترین الزاماتی که در سیستم های کنترل دسترسی تشخیص چهره باید مدنظر قرار گیرد :

  • چک دوبعدی و سه بعدی تشخیص چهره
  • یادگیری مداوم چهره در حال تغییر ( به دلیل تغییر چهره به مرور زمان باید سیستم توانایی یادگیری و تشخیص چهره را داشته باشد. )
  • توانایی تشخیص فریبکاری و تقلب ( تشخیص عکس یا ویدیوی یک شخص به جای فرد واقعی )
  • کنترل قدرتمند حریم شخصی بوسیله محدود سازی دسترسی به داده ها

مدل کسب و کار مبتنی بر اشتراک

با توجه به افزایش استفاده و گسترش سیستم های ابری به مرور زمان عملیات بروزرسانی و تقویت سیستم های کنترل دسترسی توسط سیستم های ابری به صورت کاملا اتوماتیک انجام می پذیرد.

در فیلم زیر می توانید نمونه ای سیستم های اکسس کنترل دسترسی آویژه را مشاهده کنید.

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

راهنمای خرید

4 نکته خرید پنجره upvc

زمان مطالعه: 4 دقیقه پنجره upvc یکی از مهم ترین چیزهایی است که باید در هنگام ساختمان سازی به آن توجه داشته باشید.  پنجره‌های UPVC یک نوع پنجره با فریم از جنس UPVC (پلی وینیل کلراید) هستند. این نوع پنجره‌ها از موادی سبک و مقاوم به نام UPVC ساخته می‌شوند که دارای خواص عایق حرارتی و صوتی مطلوبی می‌باشد.

توضیحات بیشتر »
خرید پرده هوا صنعتی
راهنمای خرید

پرده هوا صنعتی

زمان مطالعه: 4 دقیقه پرده هوا صنعتی مناسب چه مکان هایی است؟ تاکنون اسم پرده هوا صنعتی به گوشتان خورده است؟ در این مقاله همه چیز را در مورد پرده هوا صنعتی توضیح خواهیم داد. پرده هوا صنعتی یکی از انواع پرده هوا محسوب می شودد که ماهیت صنعتی دارد. پرده هوا صنعتی یک سیستم دمایی هوایی است که

توضیحات بیشتر »
راهنمای خرید انواع پنجره آلومینیومی
راهنمای خرید

انواع پنجره آلومینیومی کدام است؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه انواع پنجره آلومینیومی چه ویژگی هایی دارد؟ کدام یک از انواع پنجره آلومینیومی مناسب شما است؟ در این مقاله می خواهیم شما را در خرید پنجره آلومینیومی راهنمایی کنیم پس تا انتها همراه ما باشید. آلومینیوم از رایج ترین متریال در ساخت پروفیل های درب و پنجره می باشد و از گذشته تا به امروز

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا