دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان

دستگیره-سرویس-بهداشتی-سالمندان

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان چیست و چه کاربردی دارد؟ 

دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان چیست؟

برای خرید دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان به چه نکاتی باید توجه داشت؟ در این مقاله می خواهیم کاربرد دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان و نکات مهم خرید آن را به شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید. 

آشنایی با دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان

دستگیره‌هایی از فولاد ضدزنگ که بر روی دیوار نصب می‌شوند و برای کمک به افراد سالخورده و کودکان گزینه مناسبی به‌شمار می‌آیند که به منظور حفظ تعادل افراد در حمام، توالت و … استفاده می‌شوند. این دستگیره‌های فلزی بسیار مقاوم و با‌داوم هستند و قدرت تحمل وزن بالایی دارند. دستگیره‌های فلزی توالت و حمام در اشکال و ابعاد مختلف طراحی شده‌اند و افراد با توجه به فضا و نیاز خود، می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. لازم به ذکر است که برخی از این دستگیره‌ها قابلیت چرخش دارند تا افراد سالخورده بتوانند به راحتی از این تکیه‌گاه استفاده کنند.

همه‌ی افراد روزی پیر می‌شوند و به طور کلی در هر خانواده‌ای فردی مسن وجود دارد که شاید قادر به انجام امورات روزمره‌ی خود نباشد. اما افراد دیگر هم ممکن است از حمل و نقل سالمندان و حتی افراد بیمار و ناتوان جسمی و معلول خسته شده باشند و دچار بیماری‌های عضلانی شوند!

زیرا این افراد توانایی این را ندارند که بدن و وزن خود را کنترل کنند بنابراین قسمت سنگین آن روی افراد حمل کننده‌ی ایشان می‌افتد.

دستگیره های سرویس بهداشتی سالمندی به جهت ایجاد آسایش و رفاه  افراد سالمند، معلولین، جانبازان و یا کسانی که برای بلند شدن یا تکیه دادن نیازمند یک تکیه گاه قوی هستند، کاربرد دارد و بیشتر در سرویس های بهداشتی یا حمام نصب می شوند.

همچنین می توان از دستگیره های سرویس بهداشتی برای سایر مراکز درمانی ، فیزیوتراپی ها ، مراکز توانبخشی ، بیمارستان ها استفاده کرد. 

به همین دلیل وسایل کمکی برای حمل سالمندان به وجود آمده است. از جمله مهم‌ترین وسایلی که برای این موضوع وجود دارد: صندلی پله، ویلچر پله، صندلی بالابر بیمار از زمین و حمل سالمندان، صندلی بالابر سقفی بیمار و… است.

سالمندان برای انجام اموری که مربوط به نشست و برخاست است مانند برآورده کردن نیاز های شخصی (حمام کردن و دستشویی رفتن)، نیاز به کمک داردند. از گذشته تا به امروز سالمندان برای کمک در راه رفتن از عصا استفاده می کردند. به طور کل عصا تکیه گاهی است برای راه رفتن. ولی استفاده از عصا در سطوح صافی مانند سرویس بهداشتی بسیار خطرناک است. دستگیره سالمندی در سرویس های بهداشتی به جهت حفظ تعاد افراد نصب می گردد. در واقع این دستگیره سالمندی همان دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان برای حمام و دستشویی است.

علاوه بر استفاده خانگی دستگیره های دیواری ، از دیگر کاربرد های آن در هتل ها و بیمارستان ها می باشد. تجهیزات کمکی و سالمندی ، باعث کاهش ریسک خطرات ناشی از افتادن در بیماران ، سالمندان و زنان باردار و نیز کمک به نشست و برخاست و حفظ تعادل معلولین و سالمندان و بازیابی استقلال فردی آن ها شده و قابل نصب در سرویس بهداشتی،حمام و راه رو ها (کنار توالت فرنگی و زمینی ، روشویی و زیر دوش حمام) می‌باشد‌.

دستگیره های سالمندی دارای بدنه استیل و ضد زنگ بوده و بسیار محکم هستند، همچنین یکی از دغدغه های استفاده وسائل در حمام زنگ زدن است و با توجه به اینکه بدنه این دستگیره از استیل بوده و استیل نیز ضد زنگ می باشد ،یک انتخاب مناسب برای استفاده در حمام و سرویس بهداشتی است.

کاربرد دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان

  • کنار توالت‌های ایرانی. برای راحت بلند شدن و نشستن بیمار و سالمندان در توالت ایرانی
  • کنار توالت‌های فرنگی: معمولا افراد سالمند و بیمار و معلول از دستشویی‌های فرنگی استفاده می‌کنند. این دستگیره به آن‌ها کمک می‌کند که به راحتی و بدون نیاز به کمک فرد دیگری روی توالت‌های فرنگی بنشینند.

معرفی سرویس بهداشتی سالمندان

  • در کنار راه پله‌ها:‌ این مورد برای استفاده‌ی همه‌ی افراد می‌باشد. یعنی افراد معمولی هم که می‌خواهند از پله رفت و آمد کنند می‌توانند از دستگیره‌ی سالمندان استفاده کنند.
  • در کنار صندلی و مبل و تخت: اگر دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان را در کنار صندلی و مبل و تخت قرار دهید خودشان می‌توانند بدون نیاز به کمک کسی روی تخت بنشینند و یا بلند شوند.
  • به صورت کلی از دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان در هر نقطه‌ای که نیاز به کمک برای نشستن و بلند شدن و … نیاز هست می‌توان استفاده کرد.
  • همچنین قابل استفاده برای افراد معمولی نیز هست. برای نصب در کنار استخر و سونا و جکوزی و… که ایمنی اشخاص در آن رعایت شود.

نکات مهم خرید دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان

  • حتما از جایی خریداری کنید که محصولات آن دارای گارانتی باشد. به این ترتیب اصل بودن محصول را تضمین می‌کنند.
  • از جنسی استفاده کنید که در مقابل ضربه و فشار محکم باشد. همچنین این دستگیره با توجه به اینکه کاملا نزدیک آب و رطوبت هوا هست اما نباید زنگ بزند. یعنی جنس آن طوری باشد که در مقابل زنگ زدن مقاومت کند. جنس استیل یا پلاستیک می تواند مقاومت خوبی داشته باشد.
  • دستگیره‌ای را خریداری کنید که به راحتی قابل نصب و جاگذاری باشد تا مجبور به تغییر در محل نباشید.
  • به این نکته نیز توجه داشته باشید که دستگیره باید در داخل یک سطح صاف به دیوار نصب شود. پس به این نکته نیز توجه کنید که سطح صافی را برای نصب آن انتخاب کنید.
  • دستگیره باید ظاهر زیبا و شیکی نیز داشته باشد بنابراین در هنگام انتخاب به این موضوع نیز توجه کنید.
  • در بعضی موارد از این دستگیره ها به عنوان جاحوله‌ای هم استفاده می‌شود.

به منظور طول عمر بیشتر این دستگیره، پس از هر بار استفاده آن را از محل نصب جدا کرده و در جای خشک و تمیز نگه داری کنید. محل استفاده باید تمیز و بدون آلودگی (خاک، کثیفی و …) و همچنین خشک باشد.

راهنمای خرید ویلچرپله رو تسمه ای

نصب دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان

نصب دستگیره سرویس بهداشتی به راحتی انجام می گیرد و عموما باید بوسیله پیچ رول پلاک نصب گردد . دقت شود که با توجه به جنس دیوار از پیچ و رول پلاک با استقامت مناسب استفاده گردد تا تحمل میزان فشار وزن سالمند را داشته باشد. 

دقت نمایید که دستگیره در ارتفاع مناسب و قابل دسترس سالمند نصب گردد که می تواند در ارتفاع 1 تا 1.2 نصب گردد. البته این ارتفاع به صورت متغیر در نظر می گیرد و می تواند بسته به قد سالمند تعیین گردد. 

نصب دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان در مشهد توسط نصاب مجرب و متخصص انجام می گیرد.

راهنمای خرید اسکوتر معلولین

قیمت خرید دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان

برای اطلاع دقیق از قیمت خرید دستگیره سرویس بهداشتی سالمندان و نوع و جنس آن با ما تماس بگیرید.

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

همه چیز در مورد بالابرخانگی
تجهیزات توانبخشی

بالابرخانگی چیست؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه بالابرخانگی چیست و برای چه مکان هایی مناسب می باشد؟ در این مقاله همراه آویژه در باشید تا شما را با بالابرخانگی آشنا کنیم. بالابرخانگی چیست؟ بدون شک خیلی از شما تابه حال نام بالابر خانگی را شنیده اید. امروزه به دلیل این که زندگی آپارتمانی در حال رواج پیدا کردن است، آسانسور در اکثر

توضیحات بیشتر »
راه های پیشگیری از آرتروز گردن
مقالات آموزشی

پیشگیری از آرتروز گردن

زمان مطالعه: 7 دقیقه پیشگیری از آرتروز گردن چگونه است؟ امروزه بیماری های مفصلی بسیار زیاد و رایج می باشد. اگر از آن پیشگیری نکنید قطعا منجر به بیماری های بدتری خواهد شد. در این مقاله می خواهیم روش های پیشگیری از آرتروز گردن را توضیح دهیم. با آویژه در همراه باشید. معرفی روش های پیشگیری از آرتروز گردن 

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا