ربات توانبخشی دست چیست؟

خرید ربات توانبخشی دست

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مرکز خرید دستکش رباتیک توانبخشی

دستکش برقی فیزیوتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

در هنگام خرید دستکش رباتیک دست به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

ربات توانبخشی دست یکی از بهترین اختراعات توانبخشی برای افراد معلول و افرادی که دچار سکته مغزی شده اند می باشد.

در واقع بعد از سکته مغزی عضلات بدن ممکن است فلج شود یا از کار بیوفتد. اما حدودا 60 درصد آن ها قابلیت بهبود و خوب شدن به صورت کامل را دارد. به همین دلیل استفاده از تجهیزات توانبخشی در این موارد بسیار توصیه شده است. 

دستکش رباتیک توانبخشی می تواند در جهت بازیابی عملکرد انگشتان بسیار موثر باشد و به مانند یک دستگاه فیزیوتراپی ( به جای مراجعه مکرر به فیزیوتراپی و صرف هزینه های بی خود ) بکار برده شود. در برخی موارد که انگشتان دست در حالت بی حس شده یا انگشتان به صورت کامل جمع شده اند می توان از این دستکش رباتیک توانبخشی در جهت بازیابی اعصاب ناحیه انگشتان و دست استفاده کرد. 

پیشنهاد میکنم جهت خرید دستکش رباتیک توانبخشی به پادکست زیر با دقت گوش کنید.

راهنمای خرید دستکش رباتیک توانبخشی

در فیلم زیر می توانید نحوه عملکرد ، ویژگی ها و مشخصات دستکش رباتیک توانبخشی را مشاهده نمایید.

اهمیت خرید دستکش رباتیک توانبخشی

چرا ربات توانبخشی دست بخریم ؟

توانبخشی رباتیک یکی از روش های نوین توانبخشی است که مدت کوتاهی است وارد دنیای توانبخشی شده است. در دهه های گذشته پیشرفت های زیادی در مداخلات مربوط به توانبخشی عصبی-حرکتی دیده شده است. روش های درمانی مبتنی بر تمرینات منظم هماهنگی حرکتی، که بر راه رفتن و عملکرد بازو تاثیر بسزایی داشته است. تاثیر این روش های درمانی نوین بر کیفیت زندگی بیماران به اثبات رسیده است. این درمان ها که بر پایه تمرین و ورزش طراحی شده اند کمک بسزایی به درمانگران و بیماران می کند. فناوری هایی مانند توانبخشی رباتیک و واقعیت مجازی از این قبیل نوآوری ها هستند. این فناور ها می توانند نسبت به روش های معمول، به صرفه تر باشند. توانبخشی رباتیک در مداخلات کاردرمانی برای استقلال افراد و افزایش کیفیت زندگی بسیار موثر است.

ربات توانبخشی دست یا همان دستکش رباتیک توانبخشی یکی از انواع روش های توانبخشی رباتیک برای کمک به انجام امور روزانه افراد ناتوان و بهبود آن ها می باشد.

نکات مهم خرید دستکش رباتیک

بهتر است در هنگام خرید دستکش رباتیک به این نکات توجه کنیم :

در نهایت داشتن ضمانت و گارانتی هم در هنگام خرید دستکش رباتیک بسیار اهمیت دارد! یعنی سعی کنید دستکش برقی فیزیوتراپی را از مکان هایی خریداری کنید که بسیار معتبر هستند و همچنین دارای گارانتی محصول هستند.

کاربرد ربات توانبخشی دست

برخی از مهمترین کاربردهای ربات توانبخشی دست عبارتنداز : 

عملکرد دستکش رباتیک توانبخشی

آیا می دانید دستکش رباتیک توانبخشی از چه محتویاتی تشکیل شده و عملکرد آن به چه صورت هست ؟ حتما فیلم راهنمای زیر را با دقت ببینید.

این دستکش می‌تواند از سفتی انقباضی تاندون‌های بازکننده مچ و بازکننده مچ (به نام فلج ترمیم جانبی) جلوگیری کرده و آن را اصلاح کند. به طور موثر خستگی دست، سفتی مفصل انگشتان و درد را تسکین می دهد. در صورتی که بیمار نیاز به توانبخشی در هر دو دستداشته باشد، فقط باید دستکش های دیتای اضافی بخرد.

آشنایی با ویلچر سی پی

قیمت ربات توانبخشی دست 

برای آگاهی دقیق از قیمت ربات توانبخشی دست می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. آویژه در به صورت 24 ساعته به شما مشاوره رایگان می دهد.

مزایای استفاده از ربات توانبخشی دست

تاریخچه ربات توانبخشی دست

توانبخشی رباتیک به طور خاص روی سیستم هایی مانند: دستگاه ها، سناریو های ورزشی و استراتژی های کنترل تمرکز می کند. هدف این فناوری نوین توانبخشی، تسهیل در بهبود مهارت های حسی حرکتی، و شناختی آسیب دیده می باشد. سابقه این رشته نسبتا طولانی است و به اوایل دهه 1990 بر می گردد. زمانی که تلاش می کردند که کارهای سنگین را توسط ماشین های خودکار و با حداقل دخالت انسان انجام دهند. در ادامه همین تلاش ها در مقالات آن زمان واژه “درمانگر مصنوعی” زیاد به چشم می خورد. با این حال، وجه تمایز توانبخشی رباتیک، در درمان کردن خودکار نیست. درواقع این دستگاه ها میزان دقیق کارایی حسی حرکتی را در حین تمرین، از نظر حرکت شناسی و نیرو های تبادل شده تعیین می کنند. این خود منجر می شود که درمان توانبخشی، به سمت درمان هایی مبتنی بر شواهد و داده های دقیق برود.

در واقع این ربات ها به عنوان مکمل و نه جایگزین مداخلات درمانگر طراحی شده اند. آنها با استفاده بهینه از ساختار و مزیت های انطباقی سیستم های حسی-حرکتی، از بازیابی عملکردها پشتیبانی می کنند. همچنین اطلاعات غنی در مورد عملکرد حسی-حرکتی و تکامل آنها را به ما می دهند. طراحی، اجرا و روشهای مداخله آنها شامل یافته هایی از مطالعات رفتاری در مورد سازگاری حسی-حرکتی و یادگیری مهارت حرکتی و بسترهای عصبی آنها می باشد.

این دستگاه به بهبود عملکرد بازو، ساعد و مچ در افراد همی پلژی(فلج یکطرفه بدن) کمک می کند. در واقع این دستگاه یک سیستم تعلیق قابل تنظیم  برای اندام فوقانی است. این دستگاه همچنین قابلیت اتصال به سیستم واقعیت مجازی را دارد. این سیستم توانبخشی رباتیک، یک اسکلت بیرونی است که بازوی بیمار را حمایت می کند. به این صورت که حرکات باقی مانده بازوی بیمار را در یک فضای سه بعدی بزرگ می کند.

ربات های توانبخشی مربوط به دست و بالاتنه می‌توانند به مفاصل فرد کمک کنند تا بتواند دست خود را از کتف، آرنج، مچ و یا انگشت تکان دهد. این تکان دادن می‌تواند در راستای جا‌به‌جا کردن یک جسم، رانندگی کردن، آشپزی و حتی در موارد ویژه و خاص به ورزش و پرتاپ اجسام نیز به کار گرفته شود. با استفاده از ربات های توانبخش بالاتنه، با توجه به نوع ربات، فرد می‌توان تنها دست خود را جداگانه از دست دیگری به حرکت در بیاورد یا هر دو دست را همزمان بدون ارتباط با یکدیگر به حرکت در بیاورد و یا در موارد بسیار پیشرفته می‌تواند با هردوی آن‌ها توأمان و مرتبط کار کند که این یک حالت خاص و بسیار گران در ربات های توانبخشی است زیرا نیاز به هماهنگی با سیستم عصبی دارد.

آشنایی با ربات توانبخشی دست

چه افرادی می توانند از ربات توانبخشی دست استفاده کنند؟

افرادی که دچار بیماری های زیر شده اند:

  • سکته و آسیب مغزی
  • ام اس
  • پارکینسون
  • آسیب نخاعی
  • مشکلات شناختی

یکی از کارهای مفید دیگری که می توانید حین استفاده از ربات توانبخشی دست، انجام دهید فیزیوتراپی و ماساژدرمانی است. بهتر است این کار را تحت نظر دکتر انجام دهید. 

به طور کلی استفاده از ماساژور گردن و شانه برای بهبود سیستم عصبی دست بسیار موثر است.

به صورت کلی استفاده از ربات توانبخشی دست بسیار مفید می باشد و همچنین به افراد اعتماد به نفس هم می دهد. این دستگاه کاملا جدید است و فناوری آن در ایران کم است. بهتر است آن را از مکان هایی خریدای کنید که کاملا معتبر هستند و همچنین دارای گارانتی و ضمانت نامه هستند. 

شرکت آویژه بهترین مدل ها را بر اساس نیاز شما به همراه گارانتی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

سوالات متداول

آیا دستکش رباتیک توانبخشی میتونه جایگزین فیزیوتراپی بشه ؟

نمیتونه جایگزین باشه ولی میتونه مکمل خوبی باشه و بسیار موثر هست

چرا ربات توانبخشی دست کوشا را بخریم ؟

وزن کم ، قیمت مناسب ، کیفیت عالی ، گارانتی و ضمانت مطمئن

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

همه چیز در مورد بالابرخانگی
تجهیزات توانبخشی

بالابرخانگی چیست؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه بالابرخانگی چیست و برای چه مکان هایی مناسب می باشد؟ در این مقاله همراه آویژه در باشید تا شما را با بالابرخانگی آشنا کنیم. بالابرخانگی چیست؟ بدون شک خیلی از شما تابه حال نام بالابر خانگی را شنیده اید. امروزه به دلیل این که زندگی آپارتمانی در حال رواج پیدا کردن است، آسانسور در اکثر

توضیحات بیشتر »
راه های پیشگیری از آرتروز گردن
مقالات آموزشی

پیشگیری از آرتروز گردن

زمان مطالعه: 7 دقیقه پیشگیری از آرتروز گردن چگونه است؟ امروزه بیماری های مفصلی بسیار زیاد و رایج می باشد. اگر از آن پیشگیری نکنید قطعا منجر به بیماری های بدتری خواهد شد. در این مقاله می خواهیم روش های پیشگیری از آرتروز گردن را توضیح دهیم. با آویژه در همراه باشید. معرفی روش های پیشگیری از آرتروز گردن 

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا