عیب یابی برد درب اتوماتیک

عیب-یابی-برد-درب-اتوماتیک

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 5 دقیقه

عیب یابی برد درب اتوماتیک چگونه است؟ 

برای همه ی ما پیش می آید که برد درب اتوماتیک منزل و یا محل سکونتمان خراب شود. در این مقاله می خواهیم عیب یابی برد درب اتوماتیک را توضیح دهیم. با آویژه در همراه باشید.

آموزش عیب یابی برد درب اتوماتیک

آموزش عیب یابی برد درب اتوماتیک

درب های اتوماتیک که به صورت برقی و با استفاده از ریموت باز و بسته می شوند به دلیل کارایی بالا و مزایای استفاده از درب های اتوماتیک برای ساختمان ها، این روز های کاربرد فراوانی دارند. این تقاضای بالا هم موجب گسترش حوزه تولید این درب ها شده است و تنوع بالایی در بازار درب های برقی مشاهده می شود و هم این که از طرفی حوزه تعمیرات درب های برقی پیشرفت های زیادی داشته است. یکی از قطعات مهم در این درب ها برد است.

تعمیر برد درب برقی پروسه ای تخصصی است که به مهارت زیادی نیاز دارد. در این خصوص نیاز به یک عیب یابی حرفه ای و دقیق وجود دارد تا بر اساس نشانه های خرابی درب برقی، تعمیر برد درب اتوماتیک انجام شود. البته در مواردی نیز ممکن است تعمیر برد درب برقی امکان پذیر نباشد و کارکرد نرمال درب تنها با تعویض برد آن باز گردد. 

عیب یابی جک برقی پارکینگی

چرا عیب یابی برد درب اتوماتیک نیاز به تعمیر دارد؟

این درب ها به صورت الکترونیک کار می کنند. در نتیجه موارد متعددی می تواند در عملکرد آن ها خلل ایجاد کرده و نیاز به تعمیر این درب ها یا تعمیر برد درب برقی را سبب شود. این امر خصوصا در ساختمان هایی که درب ها بیش از حد باز و بسته می شوند یا نوسانات جریان برقی زیاد است رخ می دهد. استهلاک درب ها، نصب نادرست درب اتوماتیک، سرویس نکردن درب ها در دوره های منظم و به موقع، آب خوردگی و نفوذ آب و رطوبت به درون برد درب های برقی، بروز مشکل در منبع تغذیه و برق این درب ها و مواردی از این قبیل می تواند خرابی درب های اتوماتیک را موجب شود.

در بیشتر موارد این خرابی مربوط به برد درب های برقی می شود و از این رو نیز برای رفع مشکل درب های برقی به تعمیر برد درب اتوماتیک نیاز است. از آن جایی که کارکرد درست این درب ها خصوصا به دلایل امنیتی ساختمان اهمیت زیادی دارد، عیب یابی، تعمیر و تعویض برد درب های برقی باید در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

وظیفه برد در برقی در سیستم چیست؟

برد در برقی موظف است تمام کارها و حرکت های جک پارکینگ و دیگر اجزای سیستم درب اتوماتیک را مورد کنترل و هدایت قرار دهد. این برد در واقع مجموعه از مدارات الکترونیکی است که در قالب مغر متفکر سیستم عمل می کند. در واقع برد فرمان دستوراتی در جهت مسیر حرکت درب برای باز یا بسته شدن، توقف آن هنگام مواجه با مانع و … را به اجزای سیستم ارسال می کند.

در اغلب سیستم های درب پارکینگ اتوماتیک، برد فرمان برای ارسال دستورات و کنترل سایر قطعات سیستم از ارتباطات بی سیم بهره می برد.

در اولین قدم برای عیب یابی برد فرمان باید از سلامت اجزای مرتبط با آن نظیر ریموت، موتور الکتریکی، جک ها، چشمی درب و … اطمینان به دست آوریم. سپس به سراغ ارزیابی تنظیمات درب اتوماتیک می رویم. گاهی به هم خوردن تنظیمات برد می تواند دلیل عملکرد نادرست درب باشد. اگر ایراد از این بخش هم نبود، در آخر باید به بررسی قطعات داخلی برد اعم از ترانس تغذیه، آی سی ها، مدارات الکترونیکی و … بپردازیم.

نکات عیب یابی برد درب اتوماتیک

نحوه عیب یابی برد درب اتوماتیک

برای تعمیر برد درب اتوماتیک نیاز است تا درب برقی مورد نظر با توجه به مشکلاتی که دارد به دقت توسط تعمیرکار عیب یابی شود. در قدم اول تعمیرکار برای عیب یابی برد، سایر بخش های مرتبط با آن را چک کرده تا از درستی و سالم بودن شان اطمینان حاصل کند. چک کردن ریموت، بررسی چشمی درب برقی، سالم بودن موتور و جک درب برقی از جمله موارد مهمی است که در روند عیب یابی برد باید در نظر گرفته شود.

در ادامه تنظیمات برد بررسی می شود. گاهی مشکلات به وجود آمده در درب برقی مانند باز و بسته نشدن آن مربوط به به هم خوردن تنظیمات برد درب برقی است. در مراحل تخصصی تر عیب یابی برد درب اتوماتیک شامل بررسی آی سی های روی برد، عیب یابی مدار های الکتریکی مختلف مرتبط با برد درب برقی، بررسی منبع تغذیه برد ها و مواردی از این دست می شود. در نهایت بر اساس نوع مشکل تعمیر برد درب برقی انجام می شود.

در صورتی که نیاز به مشاوره برای عیب یابی برد درب اتوماتیک دارید با کارشناسان آویژه در در تماس باشید.

نکات مهم برای عیب یابی برد درب اتوماتیک 

 

ریموت کنترل جک اتوماتیک

اولین کاری که در هنگام خراب شدن درب اتوماتیک ریموتی باید کرد این است که ریموت چک شود. ابتدا به کیت چراغ ریموت نگاه کرده و چک کنید. توجه داشته باشید که اگر ریموت خراب شده باشد، چراغ ریموت یا کم رنگ می شود و یا در کل روشن نمی شود. در این حالت دو گزینه موجود است، یا به طور کلی ریموت خراب شده و یا باتری داخل ریموت به مرور زمان فرسوده شده است.

دستگاه مرکزی و فیوز جک اتوماتیک

نکته ی مهم دیگری که باید برای عیب یابی برد درب اتوماتیک دقت کنید، دستگاه مرکزی و فیوز جک اتوماتیک می باشد.

وقتی از سالم بودن ریموت مطمئن شدید، سعی کنید گوشتان را به دستگاه مرکزی نزدیک کنید. هنگامی که دکمه ریموت را می زنید، باید رله دستگاه مرکزی صدایی از خود داشته باشد این صدا بیانگر این است که هم ریموت فرمان ارسال می کند و هم فیوز درب اتوماتیک سالم است. سالم بودن این دو قسمت نشان دهنده ی این است که دستگاه مرکزی هم سالم است.

گر صدایی از دستگاه مرکزی به گوشتان نرسید، اول از هر کاری فیوز را به دقت چک کنید. اگر فیوز هم ایرادی نداشت، مشکل از برد کنترل درب اتوماتیک و یا سیم های ورودی به برد است که در این صورت نیاز به تعمیرکار حرفه ای دارید.

جک بازویی درب اتوماتیک

باید این موضوع را بدانید که اگر جک های بازویی مشکل داشته باشند، درب اتوماتیک باز و بسته نخواهد شد. ولی اگر مشکل از چشمی ها باشد، درب به راحتی باز می شود، اما موقع بسته شدن به مشکل برمی خورد و یا درکل بسته نمی شود. اگر مشکل از جک بازویی درب اتوماتیک باشد، درب کامل باز نخواهد شد.

چشمی یا فتوسل جک اتوماتیک

زمانی که تمام موارد نام برده شده، کامل چک شد و تمام موارد سالم بودند و درب اتوماتیک هنگام بسته شدن معیوب می شود و یا اصلا بسته نمی شود، مشکل اصلی در چشمی درب اتوماتیک است. ممکن است ارتباط چشمی با دستگاه مرکزی به دلایل مختلف قطع شده و اجازه نمی دهد درب بسته شود.

زمانی که مطمئن شدید که ایراد از چشمی های درب اتوماتیک می باشد، ابتدا چک کنید که آن ها صاف و تراز باشند، پس از آن به تمیز بودن چشمی ها توجه کنید؛ اگر چشمی ها کثیف باشند مانع از رسیدن اشعه مادون قرمز به گیرنده می شوند و باعث می شوند که درب به درستی کار نکند.

خرابی چشمی درب اتوماتیک

در بعضی مواقع ممکن است که چشمی درب اتوماتیک یا ریموتی در جایی قرار گرفته که مستقیم نور خورشید به چشمی می تابد. به دلیل وجود اشعه مادون در نور خور شید باعث ایجاد اختلال در چشمی شده و باعث می شود درب به درستی کار نکرده و خراب به نظر برسد. این ایراد در فصل تابستان که نور خورشید بیشتر است زیاد به چشم می خورد و ایراداتی را برای درب اتوماتیک به همراه دارد.

مراقب باشید که چشمی های درب را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. زمانی که چشمی های درب ریموتی در برابر نور خورشید قرار گرفته اند می توانید برای آن ها سایه بان بگذارید، تا در تابستان با مشکلات فراوان روبرو نشوید.

اگر با این راه حل ها مشکل درب شما باز هم حل نشد، چشمی های درب اتوماتیک خراب شده و باید چشمی ها یا تعمیر شوند یا به دست تعمیرکار تعویض گردند.

در صورتی که نتوانستید عیب یابی برد درب اتوماتیک را انجام دهید باید به فکر تعویض درب برقی باشید!

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

آموزش نصب مدار جک پارکینگ
راهنمای نصب

آموزش نصب مدار فرمان جک پارکینگ

زمان مطالعه: 6 دقیقه مراحل نصب مدار فرمان جک پارکینگ به چه صورتی انجام می گیرد ؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی انواع مدل های مدار فرمان جک پارکینگ همراه با آموزش نصب بپردازیم. البته با توجه به تنوع مدلها و برندهای موجود در بازار ، آموزش تمامی مدل ها به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

توضیحات بیشتر »
باکس کرکره برقی
راهنمای نصب

نصب باکس کرکره برقی در مشهد – نصب کاور موتور کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 4 دقیقه در این مقاله قصد داریم با انواع مدل های باکس کرکره برقی و لزوم استفاده از آن بپردازیم. باکس کرکره برقی چیست ؟ باکس کرکره برقی یکی از اجزای اصلی کرکره برقی به حساب نمی آید و به عنوان یکی از راهکارهای مناسب جهت پوشش و محافظت از کرکره برقی در برابر سرقت و آسیب

توضیحات بیشتر »
نصب کرکره برقی مشهد
راهنمای نصب

نصب کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 7 دقیقه نصب کرکره برقی مشهد با چه قیمتی انجام می شود؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی مهمترین نکات نصب کرکره برقی و آموزش نصب کرکره برقی بپردازیم. البته این نکات صرفا برای همکاران و نصابان کرکره برقی تهیه نشده و برای افرادی که قصد خرید کرکره برقی را دارند می تواند مفید باشد. هنگام

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا