عیب یابی جک برقی پارکینگی

عیب یابی جک برقی پارکینگی

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 15 دقیقه

عیب یابی جک پارکینگ چگونه است؟ آموزش تعمیر جک پارکینگ به چه صورتی انجام می شود ؟ برای تعمیر و عیب یابی جک پارکینگ به چه نکاتی باید توجه داشت؟ در این مقاله می خواهیم شما را در تعمیر جک برقی پارکینگی راهنمایی کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید. 

بررسی عیب یابی جک برقی پارکینگی

وقتی با خرابی جک پارکینگ بازویی یا ریلی منزل خود مواجه می شوید و به هر دلیلی بعد از فشردن دکمه ریموت کنترل ، هیچ عکس العملی از جک پارکینگ نمی بینید ، دو حالت کلی پیش رو دارید : 

1- خلاص کردن جک پارکینگ و تماس با تعمیرکار متخصص ( روش پیشنهادی آویژه )

2- بررسی یک سری خرابی های رایج و استفاده از راهکارهای اضطراری 

آموزش تعمیر جک پارکینگ

جهت آموزش تعمیر جک پارکینگ نیاز هست که شما با عوامل خرابی آشنا شوید و بدانید برای هر مورد خرابی چه کارهایی باید انجام دهید تا بتوانید خرابی را به صورت موقت رفع کنید یا کلا برطرف کنید.

خرابی جک با وجود آثار آسیب دیدگی فیزیکی

در مرحله اول عیب یابی جک پارکینگ ممکن است خرابی جک به دلایل مختلفی که باعث ایجاد آسیب دیدگی فیزیکی در جک پارکینگ شده ، ایجاد شده باشد. در این بخش برخی از مهمترین و رایج ترین خرابی های جک پارکینگ ناشی از آثار فیزیکی را بررسی خواهیم کرد.

مشاهده آثار شکستگی در بازو جک عیب یابی جک پارکینگ

اگر بازو جک درب پارکینگ شکسته باشد و یا شفت آن خم شده باشد.در این صورت کار زیادی از دست شما بر نمی آید و می بایست به خدمات یا تعمیر کار جک  خود تماس گرفته تا بازوها جهت تعمیر باز شود.

به این نکته دقت کنید که جوشکار جک پارکینگ با سایر مدل جوشکارها متفاوت هست و در موارد بسیاری استفاده از جوشکار غیرمتخصص باعث آسیب دیدن مرکز کنترل و یا از بین رفتن سیم کشی جک پارکینگ گردیده است.

شکستگی پایه سر جک و ته جک

قبل از شروع کار برق ورودی به جک پارکینگ را قطع نمایید

این مورد می تواند توسط خودتان یا یک جوشکار مرتفع گردد. شما می بایست ابتدا در صورت دفرمه شدن یا کج شدن پایه ها آن را با ضربه چکش به حالت قبل برگردانید  و پس از تمیز کاری کردن جای جوشکاری بر روی درب، پایه را دقیقا در جای قبلی جوش دهید. این مورد را بدانید که در صورتی که اگر پایه ها دقیقا در جای خودش نصب نشود در زاویه باز شدن درب مشکل جدی ایجاد خواهد شد.

تعمیر قفل برقی

ضربه خوردن درب و آثار فرو رفتگی در آن 

اگر بر روی درب جای تو رفتگی یا ضربه دیده اید و جک باز و بسته نمی شود و یا با صدا زیاد کار می کند باز هم به موتور و گیربکس جک آسیب رسیده و می بایست تعمیر کار بازو را باز کرده و مشکل آن را بر طرف کند.

جک درب پارکینگ هیدرولیک

شکستگی یا به سرقت رفتن چشمی یا فتوسل

اولین کاری که می توانید کنید این است که سیم های مثبت و منفی چشمی شکسته یا به سرقت رفته را جدا کرده و با لنت بپوشانید. درب را با کلید خاص کن خلاص کرده و به طور موقت با دست درب را باز و بسته نمایید. سپس یک چشمی جک درب پارکینگ خریداری کرده و با توجه به آموزش های صفحه ی چشمی جک پارکینگی و رفع خرابی آن، فتوسل درب را نصب نمایید.

رسیدن رطوبت یا سرقت مدار کنترل جک پارکینگ 

در این صورت نیز کار زیادی برای تعمیر جک پارکینگ از دستتان بر نمی آید. اما اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که برق ورودی 220 را به این برد قطع کنید تا مانع برق گرفتگی کسی شوید. سپس با تعمیرکار جک درب تماس بگیرید تا مدار شکسته را بررسی یا یک مدار جدید جایگزین کند.

دستکاری افراد غیرمتخصص

بسیار پیش آمده که افراد ساختمان جهت ست کردن ریموت بدون آگاهی کافی درب مدار کنترل جک درب پارکینگ را باز کرده و ریموت های کد شده را به اشتباه پاک میکنند و یا تنظیمات جک را بهم می ریزند یا حتی به اشتباه باعث سوختن یا از بین رفتن مدارکنترل جک پارکینگ شده اند.

همش جک پارکینگت خرابه و ازش خسته شدی. اینجا از برترین برندهای جک پارکینگ قرار دادیم که میتونی با تضمین قیمت و اصالت کالا اقدام به خرید کنی.

خرابی جک بدون هیچ علائم و آثار فیزیکی در عیب یابی جک پارکینگ

در صورتی که با هیچ آثار فیزیکی در بدنه و ظاهر جک برقی پارکینگی نشدید ، بهتر است به سایر خرابی ها توجه کنید و راهکارهایی که برای عیب یابی جک پارکینگ عنوان کردیم را به صورت مرحله به مرحله انجام دهید.

باتری ریموت تمام شده یا کد ریموت شما پاک شده است

مهم ترین عامل عیب یابی جک برقی پارکینگی این قسمت این است که درب باز نمی شود! 

در صورتی که همه ی واحد ها ریموت شان کار می کند و تنها با ریموت شما درب باز نمی شود، پس مشکل از ریموت شماست. اول LED روی ریموت چک کنید. در صورتی که آن LED روشن نشد یا کم سو بود، باتری را تعویض کنید. با تعویض باتری ریموت کار می کند و نیاز به تعریف دوباره کد نیست.

همچنین در برخی موارد ممکن است که تمامی ریموت های جک پارکینگ کار نکند که در این موارد ممکن است مشکل از گیرنده مرکز کنترل جک پارکینگ باشد که باید توسط تعمیرکار بررسی گردد.

ماژول گیرنده مرکز کنترل جک پارکینگ

قطع شدن برق ساختمان یا برق ورودی مدار کنترل تعمیر جک پارکینگ

اولین کاری که بعد باز نشدن درب پس از مشاهده فیزیکی جک و درب پارکینگ برای عیب یابی جک پارکینگ می بایست انجام داد، چک کردن برق ورودی است. ممکن است در آن ساعت که شما می می خواهید از درب تردد کنید برق آن منطقه قطع شده باشد و اگر برق ساختمان وصل بود فیوز مربوط به خروجی به جک پارکینگ را چک کنید که آیا برق ورودی دستگاه وصل است یا نه. در صورت قطع بودن برق با احتیاط آن را وصل کنید و اگر فیوز دوباره پرید، به این معناست که سیستم جک پارکینگی شما در جایی اتصالی دارد و چون شما با برق 220 ولت کار دارید پیشنهاد می کنیم به تعمیرکار جک پارکینگ تماس بگیرید.

خرابی چشمی جک پارکینگ

در صورتی که جک پارکینگ شما باز شده و بسته نمی شود و یا کلا باز نمی شود ، یکی از احتمالات خرابی چشمی جک پارکینگ می باشد. در واقع یکی از مهمترین بخش هایی که باید مورد بررسی و کنترل در هنگام خرابی جک پارکینگ قرار گیرد ، چشمی جک پارکینگ هست.

راهکار تست خرابی چشمی جک پارکینگ 

. یکی از راه های دیگر شناسایی خرابی چشمی این است که به چشمی ها نزدیک شوید و دستتان رو در جلو چشمی بالا و پایین کنید. اگر صدای تیک تیک نشنیدید، چشمی خراب است. در مواقعی که صدای تیک تیک هم آمد ممکن است گاها چشمی یا ورودی آن در مدار کنترل خراب شده باشند

خرابی چشمی درب پارکینگ

علت بسته نشدن درب پارکینگ چیست؟

یکی از پر رفت و آمدترین و پر ترددترین فضا‌هایی که می‌توانیم از آن نام ببریم، پارکینگ‌ها هستند. با توجه به اینکه پارکینگ در چه مجتمعی و با چه عظمتی ساخته شده است، میزان باز و بسته شدن درب پارکینگ نیز متفاوت می‌باشد. به هر صورت، موضوعی که در رابطه با درب پارکینگ مطرح می‌باشد، کیفیت تمامی قطعاتی است که در آن به کار برده شده است. حال اگر با وجود با کیفیت بودن تمامی اجزاء درب، مشکلی برای درب پارکینگ به وجود آید، راه چاره چیست؟ اولین کاری که برای رفع عیب از درب پارکینگ باید انجام شود تشخیص علت بسته نشدن درب پارکینگ است. پیدا کردن علت نیز کار هر کسی نبوده و تنها کسانی می‌توانند در مورد عیب‌یابی خرابی درب پارکینگ کمک کنند که در این حوزه تخصص و مهارت کافی را داشته باشند.

روش های عیب یابی جک برقی پارکینگی

مشکلات درب پارکینگ به دو صورت بروز پیدا می‌کند؛ یکی از مشکلات این است که درب باز نمی‌شود و مشکل دیگر نیز باز شدن خود به خودی آن است. در هر صورت، این حوادث نشان می‌دهند که در درب مشکلی ایجاد شده است و باید برای حل آن اقدام مؤثری انجام داد.

خراب شدن درب پارکینگ و علت یابی خرابی درب پارکینگ از جمله مسائل مهمی است که باید به هنگام باز نشدن و یا بسته نشدن درب مورد توجه قرار داده شود. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که بخواهید در ابتدای صبح با ماشین شخصی‌تان از ساختمان خارج شوید، اما به یک باره با درب‌هایی که باز نمی‌شوند مواجه گردید. در این شرایط چندین کار می‌توانید انجام دهید؛ قبل از آنکه برای تعمیر خرابی درب، با یک تعمیرکار صحبت کنید اطمینان حاصل کنید که در مجتمع، قطعی برق اتفاق نیفتاده است. در صورتی که مطمئن شدید، جریان برق وصل است درب را وارسی کرده و چک کنید که آیا، مانعی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد درب باز و بسته شود و یا خیر. در صورتی که این موارد نیز مشاهده نشود در مرحله بعد باید به یکی از بهترین متخصصان این حوزه مراجعه کرد.

در صورتی که با نحوه بازدید و بررسی سنسور و چشم الکترونیکی درب آهنی پارکنیگ آشنایی ندارید، حتماً از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. در این راستا متخصصین و تعمیرکاران گروه صنعتی «آویژه در» به صورت شبانه روزی پاسخگوی نیاز شما مصرف کننده گرامی هستند. تنها با برقراری تماس یا ثبت درخواست اینترنتی، متخصصین ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حضور یافته و نسبت به بررسی و رفع عیب سنسورهای درب آهنی اقدام می‌کنند.

یکی از مراحل عیب یابی جک برقی پارکینگی، چک کردن سنسورهای جک پارکینگ است.

باز شدن خود به خود درب پارکینگ

سنسور درب اتوماتیک پارکینگ از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است به همین جهت توصیه می‌شود هر چند وقت یکبار آن را با یک دستمال مرطوب پاک کنید؛ همچنین در صورت بروز مشکل پس از تمیز کردن، با تکنسین‌های آتی در تماس بگیرید تا به ایراد سخت افزاری موجود رسیدگی کنند. فراموش نکنید که چشم‌های الکترونیک درب اتوماتیک دارای سنسورهای نوری به رنگ قرمز هستند؛ بنابراین اگر چراغ‌ها بطور مداوم چشمک بزنند و یا قابل رؤیت نباشند به مرکز فرمان سیگنالی ارسال نمی‌شود و باید آنها را تعمیر کرد. 

قطع شدن سیم ها هم در عیب یابی جک برقی پارکینگی بسیار اهمیت دارد.

یکی دیگر از مشکلات شایع قطعی سیم به دلیل عدم کیفیت آن یا قطع شدن به دلیل نصب نا صحیح یا دستکاری است. اگر سیم خروجی به چشمی ها قطع شده باشد جک کار نمی کند که ما در قسمت های قبل توضیح اش را جهت تشخیص و تعمیر جک پارکینگ دادیم و همچنین قطع شدن سیم بازو ها باعث از کار افتادن هر یک از بازو ها می شود که آن را نیز در پاراگراف قبل توضیح دادیم.

یک نکته ای که در این قسمت باید به ان اشاره شود این است که در اکثر جکها سیم از زیر بازو خارج می شود و برخی نصابها فضای لازم را برای آن سیم در نظر نمی گیرند. این مورد باعث می شود با کارکرد جک با گذشت مرور زمان سیم زیرین ساییده شده و یا از داخل پاره شود.

 فلاشر درب را جدی بگیرید

این فلاشرها -چراغ چشمک زن- نقش سیستم هشدار را دارند، بدین معنا که با یک مرتبه فشردن ریموت شما متوجه ارسال داده به مرکز فرمان شده و منتظر باز یا بسته شدن درب خواهید بود؛ اما در صورت خراب شدن فلاشر درب اتوماتیک پارکینگی، امکان دارد ریموت را چندین بار فشار داده و سردرگم شوید. بنابراین، جهت ممانعت از بروز اتفاقات ناگهانی سریعاَ به تعمیر یا تعویض آنها بپردازید.

به عبارت دیگر می‌توان گفت فلاشر بستری امن و مناسب برای باز یا بسته شدن درب آهنی فراهم می‌سازد. بدین صورت که با روشن و خاموش شدن فلاشر افراد رهگذر و همچنین ساکنین مجتمع از عملکرد درب پارکینگ آگاه می‌سازد و در این حالت از در فاصله می‌گیرند. عملکرد مناسب فلاشر از بروز مشکلاتی از قبیل گیر کردن افراد رهگذر و خودروها در بین درب و ایجاد صدمه جلوگیری می‌کند. از این رو به صورت مستمر نحوه عملکرد صحیح فلاشر را بررسی نموده و در صورت بروز مشکل نسبت به رفع آن اقدام نمایید. از طرف دیگر اگر درب پارکینگ محل سکونت شما فاقد سیستم فلاشر است، به راحتی می‌توانید آن را روی درب پارکینگ نصب کنید.

اگر باز هم نیاز به مشاوره برای عیب یابی جک برقی پارکینگی دارید با کارشناسان آویژه در در تماس باشید.

عیب یابی جک درب پارکینگ کار ساده‌ای است اما نباید بدون مشورت با متخصصین اقدام به تعمیر و یا تعویض قطعات آن کرد. برای اینکه عملکرد این درب‌ها به درستی انجام شود باید تمامی اجزا بصورت هماهنگ و مرتبط با یکدیگر کار کنند تا احتمال بروز خطرات ناگهانی کاهش پیدا کند. بدون شک با اصطلاح «پیشگیری بهتر از درمان است.» آشنایی دارید، بنابراین توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از بروز خرابی یا خطر تصادف با بهره‌مندی از خدمات پس از فروش شرکت آویژه در، عملکرد صحیح و سلامت قطعات را تضمین کنید.

آموزش تعمیر جک درب پارکینگ

خرابی جک پارکینگ و نحوه‌ی تعمیر جک درب پارکینگ چگونه است؟ آموزش تعمیر جک درب پارکینگ به چه صورتی است ؟ چطور خودمان تعمیرکار جک پارکینگ شویم ؟

امروزه با پیشرفت روزافزون فناوری و تکنولوژی و فراگیری استفاده از اتوماسیون های هوشمند سازی ، بکارگیری درب های اتوماتیک یکی از راهکار های هوشمند سازی می باشد. همواره استفاده از راه های اسایش و رفاه ، مشکلاتی هم به همراه خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم به شما عزیزان آموزش دهیم که در هنگام مواجه با خرابی درب پارکینگی ، چطور عملیات عیب یابی درب پارکینگی را انجام دهیم.

مراحل عیب یابی جک درب پارکینگ

برخی از مهمترین عملیاتی که باید در جهت عیب یابی جک درب پارکینگ برقی انجام شود عبارتنداز :

  • چک کردن برق سیستم
  • چک کردن باطری سیستم
  • چک کردن وضعیت عملکردی ریموت ها
  • بررسی وضعیت عملکردی سنسورهای سیستم
  • بررسی وضعیت عملکردی جک های برقی یا موتور کشویی ریلی
  • مشکل در عملکرد گیرنده سیستم
  • بررسی وضعیت چراغ هشدار یا فلاشر سیستم

در این بخش قصد داریم مراحل تعمیر جک درب پارکینگ را به تفکیک بررسی کنیم.

۱- چطور وضعیت برق سیستم را بررسی کنیم ؟

اولین مرحله عیب یابی درب پارکینگی برقی چک کردن وضعیت برق سیستم درب برقی می باشد.

در ابتدا می‌توانید برق ورودی و فیوز برق و همینطور مسیر انتقال برق به سیستم مدارفرمان درب پارکینگ بازویی یا موتور کشویی ریلی را بررسی کنید. 

برای بررسی وضعیت برق سیستم می توانید قاب جعبه  مدارفرمان را باز کنید و ببینید که آیا مدار فرمان روشن است ؟ همچنین می توانید بوسیله یک فازمتر ، ورودی برق سیستم را چک کنید زیرا در بسیاری موارد مشکل از سیستم برق پارکینگ باشد و باید توسط برقکار متخصص سیستم برق چک گردد.

۲- باطری سیستم را چک نمایید

در برخی موارد که درب های اتوماتیک از باطری پشتیبانی می نماید ممکن است در صورت عدم عملکرد سیستم ، باطری های سیستم فاسد باشد و نیاز به تعویض آن ها باشد.

۳- عملکرد ریموت را چک نمایید

ممکن است در برخی موارد ریموت سیستم درب برقی به صورت مناسب عمل ننماید و در این هنگام در مرحله اول باطری ریموت چک گردد و تعویض شود در مرحله بعدی می توان در جهت تنظیم مجدد ریموت با سیستم اقدام کرد ( بهتر است این اقدام توسط متخصص انجام گیرد )

 ریموت کنترل های جک درب پارکینگ را بررسی کنید یکی از راهکار ها بررسی چراغ کوچک روی ریموت هست که در هنگام فشردن ریموت باید این چراغ روشن گردد در غیر اینصورت در مرحله اول باطری ریموت را تعویض کنید اگر مشکل حل نشد باید با کارشناس متخصص تماس بگیرید. البته در بسیاری موارد که ریموت در اثر خوردن ضربه و یا رسیدن رطوبت به آن دچار مشکل می شود باید ریموت تعویض گردد . 

تعمیر جک برقی پارکینگی مشهد
تعمیر جک برقی پارکینگ مشهد

4- سنسور یا فتوسل یا چشم های ضدبرخورد جک درب پارکینگ را چک کنید.

یکی از قسمت هایی که همواره جک درب پارکینگ بازویی یا کشویی با آن دچار مشکل می‌شود سنسورهای درب اتوماتیک می‌باشد‌. در هنگام عدم کارکرد درب برقی بازویی بهتر است ابتدا چک شود که مانعی بین سنسورها قرار نگرفته باشد که همین عامل می‌تواند مانع از عملیات درب اتوماتیک گردد. بهتر است هر چند روز یکبار ، سنسورها را با یک دستمال مرطوب تمیز نمایید‌. 

ممکن است مشکل از سنسور درب اتوماتیک ( چشم های ضدبرخورد ) باشد

در این مرحله از عیب یابی درب پارکینگی برقی بهتر است با عبور از بین سنسورها ، صدای تیک تیک رله ها چک گردد و همین صدا نشان از کارکرد صحیح سنسورها می باشد در غیر این صورت بهتر است وضعیت ظاهری سنسورها چک گردد ممکن است مانعی به صورت فیزیکی مانع از ایجاد ارتباط بین سنسورها گردد و همین امر باعث عدم کارکرد درب برقی می گردد در صورتی که این اقدام انجام شد و باز هم صدایی شنیده نشد باید توسط متخصص وضعیت کاری سنسورها چک گردد.

5- وضعیت عملکردی جک درب پارکینگ را چک کنید.

در برخی موارد که درب برقی عمل نمی نماید ممکن است مشکل در سیم کشی و تغذیه ورودی بازوهای درب برقی باشد به همین دلیل باید وضعیت ظاهری سیم های اتصالی به بازوهای درب برقی چک گردد. در مرحله بعدی ممکن است مشکل از موتور و گیربکس بازوها باشد که بررسی این مورد نیاز به بررسی تخصصی کارشناس دارد. همچنین بهتر است به صورت دوره ای در جهت بازدید دوره ای و سرویس کامل بازوها اقدام گردد.

در برخی موارد تعمیر جک درب پارکینگ در صورت برخورد وسیله نقلیه یا فشار بیش از حد به درب ، ممکن است سیستم الکتروموتور گیربکس دچار مشکل گردد و یا سیستم درب برقی کلا حرکت نکند و یا در صورت کارکرد صدای نابهنجاری تولید نماید که پیشنهاد می گردد در صورت وجود این مدل مشکلات با کارشناس متخصص آویژه تماس بگیرید.

۶- ممکن است مشکل در گیرنده سیستم باشد

در برخی موارد عیب یابی درب پارکینگی برقی دیده شده که درب به صورت خود به خود باز و بسته می شود که ممکن است به دلیل مشکل در عملکرد ریموت باشد . در برخی موارد نیز به دلیل وجود اختلال های فرکانسی و نویز در منطقه ، امکان ارتباط بین ریموت و گیرنده وجود ندارد و اختلال هایی وجود دارد که عملا تنها راهکار برای این مشکل ، تعویض گیرنده و استفاده از گیرنده هایی با کارکرد در فرکانس کاری دیگری مثل گیرنده ضد نویز سیماران با فرکانس کاری ۸۳۳ هرتز می باشد.

7- درب برقی بازویی یا کشویی به صورت خود به خود باز یا بسته می شود

در برخی موارد  تعمیر جک پارکینگ که با مشکل باز یا بسته شدن خود به خودی سیستم مواجه می شوند عموما مشکل از مدار گیرنده درب اتوماتیک می باشد که در برخی موارد با پاک کردن حافظه یا ریست کردن آن ، مشکل برطرف می گردد البته این عملیات در سیستم های مختلف متفاوت می باشد و باید مطابق با دستورالعمل کاتالوگ دستگاه اقدام گردد. 

8- همواره وضعیت فلاشر یا چراغ هشداردهنده بالای درب را در نظر بگیرید

یکی از پارامترهایی که همواره می توانید عملکرد درب را چک نمایید و یا عملیات درب را به عابرین بیرونی اطلاع دهید سیستم چراغ هشداردهنده یا فلاشر می باشد که همواره باید توسط کاربر چک گردد و لامپ داخلی آن در صورت نیاز تعویض گردد. 

وضعیت عملکردی فلاشر سیستم نشان از عملکرد مناسب سیستم و عملیات های مختلف می دهد و یکی از بهترین علائم تشخیص در عیب یابی درب پارکینگی اتوماتیک می باشد. به عنوان مثال در صورتی که درب دارای زمان اتوماتیک بسته شو ( یعنی بعد از مدت زمان مشخص ، درب به صورت اتوماتیک بسته می شود ) فلاشر یا چراغ هشدار به صورت ثابت روشن می ماند و این وضعیت سیستم را به کاربر نمایش می دهد.

چطور بهترین قفل برقی را بخریم ؟

9- چک کردن خلاص کن های جک درب پارکینگ

خلاص کن های جک درب پارکینگ در صورت نیاز به تعمیر جک پارکینگ بررسی گردد که در دسترس ساکنین باشد در برخی از سیستم های پارکینگی خلاص کن به صورت اچار و در برخی دیگر به صورت کلیدی یا سوئیچی می باشد .

10- نظافت سنسورهای درب پارکینگ

هر چند روز یکبار جهت جلوگیری از نیاز به تعمیر جک پارکینگ ، سنسورهای ایمنی یا چشم ضدبرخورد درب اتوماتیک پارکینگ که در درب های به بیرون بازشو در قسمت داخل و در دربهای به داخل بازشو در قسمت بیرون درب کار شده چک گردد به این شکل که بعد از فشردن دکمه ریموت و ارسال فرمان عمل به مدار کنترل درب اتوماتیک پارکینگ ، با عبور از بین سنسورها ، می توان عملکرد سنسورهای درب اتوماتیک را بررسی کرد. در بسیاری موارد که درب اتوماتیک پارکینگی بازشده و بسته نمی شود احتمال مشکل در سنسورهای درب اتوماتیک بالا می باشد و در صورتی که با تمیز کردن سنسور و بررسی عدم وجود مانع بین سنسور ، حتما با کارشناس متخصص تماس بگیرید.

تعمیر موتور ریلی درب پارکینگی
تعمیر موتور ریلی درب پارکینگی

راهنمای خرید ارام بند بازویی درب 

13- عملکرد نامنظم بازوها

در برخی موارد لنگه های درب به هم گیر می کنند که ممکن است به علت مشکلی در گیربکس مکانیکی بازو باشد که باعث به تاخیر افتادن و یا عقب ماندن بازو گردد و در مواردی نیز ، نیاز به تنظیمات و افزایش تاخیر زمانی بین دو لنگه می باشد.

14- سرویس منظم جک ها

در فواصل زمانی 3 ماهه به صورت مرتب در جهت سرویس جک درب پارکینگ و بازو ها اقدام نمایید . این عمل باید توسط کارشناسان مجموعه انجام گیرد .

15-روغن کاری لولای درب پارکینگ

لطفا از روغن کاری بی مورد بازو های درب اتوماتیک پارکینگ جدا خودداری نمایید. فقط روغن کاری لولای درب می توانید موثر واقع شود.

16- بازدید سیم کشی 

سیم کشی مربوط به بازوهای سیستم ، تنها قسمتی که از داخل چارچوب درب بیرون است چک شود که قطعی و پوسیدگی نداشته باشد .

نحوه روغن کاری تعمیر جک درب پارکینگ

در بسیاری موارد مشتریان با شنیدن صدا از درب‌، شروع به روغن کاری یا گریسکاری جک درب پارکینگ می نمایند این عمل هیچ تاثیری در عملکرد جک نخواهد داشت و حتی به مرور زمان باعث رسیدن آسیب و فشار بیش از حد به موتور و گیربکس جک خواهد شد چون به مرور زمان با نشستن گرد و غبار و خشک شدن گریس یا روغن‌، جک به سختی حرکت می کند و در نتیجه فشار مضاعف به بازوی جک وارد می‌شود‌.

تعمیر درب اتوماتیک فک

نتیجه می‌گیریم که گریسکاری و روغن کاری جک درب پارکینگ یا قسمت پایه ها تاثیری در عملکرد جک نخواهد داشت تنها در صورتی که امکان بازشدن موتور و گیربکس و دسترسی به قسمت های داخلی بازوی جک می توان عملیات گریسکاری با رعایت استانداردها انجام شود.

 به هیچ وجه جک درب برقی پارکینگی نیاز به روغن کاری یا گریسکاری ندارد و تنها شما باید لولای درب را روغن کاری نمایید. پیشنهاد شرکت آویژه دُر این است که سرویس و تنظیم جک درب پارکینگی باید توسط متخصص انجام گردد. 

گریس کاری جک درب پارکینگ

عملیات گریس کاری جک درب پارکینگ باید توسط کارشناس متخصص انجام گیرد و انجام گریس کاری جک درب پارکینگ بدون مشاوره با متخصص ، باعث آسیب و فشار بیش از حد به جک درب پارکینگ خواهد شد.

نتیجه گیری : پیشنهاد میکنیم در صورتی که موفق با راه اندازی سیستم با توجه به راهکارهای ارائه شده نشدید می توانید با استفاده از خلاص کن های سیستم که برای زمان های وجود مشکل در سیستم طراحی شده اند اقدام به خلاص کردن سیستم و بستن موقت درب نمایید تا در اسرع وقت کارشناسان آویژه در جهت عیب یابی درب پارکینگی به محل ارسال گردند.

فیلم آموزش تعمیر جک پارکینگ

در فیلم زیر به آموزش نحوه تعمیر جک پارکینگ بی اف تی می پردازیم. در صورتی که آموزش تعمیر جک پارکینگ خاصی مدنظر شما هست برامون کامنت بزارید و اطلاع دهید تا براتون تهیه کنیم.

جمع بندی 

با توجه به مشکلات و راهکارهایی مطرح شد ، پیشنهاد آویژه این است که اگر دست به آچار نیستید جهت جلوگیری از خسارتهای مالی ، سعی کنید با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید. در بسیاری موارد که همکاران ما جهت خدمات اقدام کرده اند ، کاری از دستشان برنیامده ، به این دلیل که مشتری خود دست به کار شده و کاری کرده که باعث شده قطعه به صورت کامل از بین برود و در بسیاری موارد مجبور به تعویض قطعه در جک پارکینگ گردیم.

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

آموزش نصب مدار جک پارکینگ
راهنمای نصب

آموزش نصب مدار فرمان جک پارکینگ

زمان مطالعه: 6 دقیقه مراحل نصب مدار فرمان جک پارکینگ به چه صورتی انجام می گیرد ؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی انواع مدل های مدار فرمان جک پارکینگ همراه با آموزش نصب بپردازیم. البته با توجه به تنوع مدلها و برندهای موجود در بازار ، آموزش تمامی مدل ها به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

توضیحات بیشتر »
باکس کرکره برقی
راهنمای نصب

نصب باکس کرکره برقی در مشهد – نصب کاور موتور کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 4 دقیقه در این مقاله قصد داریم با انواع مدل های باکس کرکره برقی و لزوم استفاده از آن بپردازیم. باکس کرکره برقی چیست ؟ باکس کرکره برقی یکی از اجزای اصلی کرکره برقی به حساب نمی آید و به عنوان یکی از راهکارهای مناسب جهت پوشش و محافظت از کرکره برقی در برابر سرقت و آسیب

توضیحات بیشتر »
نصب کرکره برقی مشهد
راهنمای نصب

نصب کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 7 دقیقه نصب کرکره برقی مشهد با چه قیمتی انجام می شود؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی مهمترین نکات نصب کرکره برقی و آموزش نصب کرکره برقی بپردازیم. البته این نکات صرفا برای همکاران و نصابان کرکره برقی تهیه نشده و برای افرادی که قصد خرید کرکره برقی را دارند می تواند مفید باشد. هنگام

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا