مقایسه قفل برقی ایرانی و خارجی

مقایسه قفل برقی ایرانی و خارجی

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 6 دقیقه
مقایسه قفل برقی ایرانی و خارجی چگونه است؟ بررسی مقایسه قفل برقی ایرانی و خارجی را در ادامه ی این محتوا بخوانید.

نحوه مقایسه قفل برقی ایرانی و خارجی

جهت اینکه تشخیص دهید که کدام قفل برقی برای شرایط شما مناسب تر است ، یک سری شاخص و معیار در نظر گرفتیم و سعی کردیم قفل برقی ایرانی و خارجی را با این شاخص ها مقایسه کنیم.

قفل‌های زنجیری قدیم دیگر به هیچ عنوان امن نیستند. همچنین مشکلات و معایب زیادی دارند. از جمله می‌توان به شل شدن، رها شدن و پارگی زنجیر اشاره کرد. در شرایط فعلی با افزایش و تراکم جمعیت، تعداد ساکنان و افرادی که در ساختمان‌ها تردد می‌کنند زیاد است و به همین دلیل هم سهولت و هم امنیت تردد موضوعی است که باید به آن توجه شود.

مقایسه قفل برقی ایرانی و خارجی چیست؟

 

به صورت کلی برندهای ایرانی بسیاری اقدام به تولید قفل برقی کرده اند و به رقابت به یک یا دو برند های خارجی پرداختند. با توجه به قیمت مناسب ، توجیه تولید در برندهای ایرانی بوجود آمده البته که هنوز تا کیفیت قفل های خارجی راه زیادی در پیش هست ولی با توجه به قیمت و خدمات مناسب می توان از قفل های برقی ایرانی نیز استفاده کرد. در ادامه به بررسی و مقایسه قفل برقی ایرانی و خارجی می پردازیم.

مقایسه قفل ایرانی و خارجی

طراحی قفل برقی ایرانی و خارجی

با نگاهی به ظاهر قفل برقی ایرانی یوتاب و قفل برقی سیزا به این نکته می رسیم که طراحی قفل برقی یوتاب کاملا با الهام از قفل برقی سیزا انجام گرفته و کاملا مشابه می باشد. البته قرار گرفتن یک دستگیره قرمز رنگ روی قفل یوتاب باعث شده تا اندکی تغییر در طراحی مشاهده گردد.

قفل یوتاب در برابر قفل سیزا

ویژگی های فنی

حال نوبت آن است که از لحاظ فنی به مقایسه قفل برقی ایرانی و خارجی بپردازیم. از لحاظ ظاهری وقتی این دو قفل را کنار هم میزاریم تغییر آنچنانی را متوجه نخواهیم شد. این طراحی به شکلی انجام گرفته که امکان استفاده از هر دو قفل برای درب نفررو و پارکینگ وجود دارد و امکان تنظیم با جک درب پارکینگ را نیز داراست.

موضوع مهم دیگر فنری است که قرار است ضامن را مسلح کند تا هنگام فشردن درب باز شود. در قفل برقی یوتاب ایرانی این فنر نیز بسیار نرم و از آلیاژ مناسب است که هم در طولانی مدت زنگ نمی زند و هم بابت استفاده از آرام بند خللی ایجاد نمی نماید.

در کنار هر دو مدل ایرانی و خارجی پیچ نتظیمی وجود دارد که می توان استحکام ضامن را هنگام قفل کردن درب تنظیم کرد. این زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که تغذیه جهت باز کردن درب ولتاژ با آمپر کمتری به قفل برساند و در این هنگام با پایین آوردن فشار روی بوبین با کوچکترین تحریکی در باز می شود. اما این خطر نیز وجود دارد که با کم کردن این پیچ تنظیم درب با ضربه ای روی قفل باز شود. البته این مورد باز شدن با ضربه در مدل ایرانی بیشتر دیده می شود.

عملکرد قفل برقی ایرانی و خارجی

عملکرد هر دو مدل قفل برقی ایرانی و خارجی به این شکل است که دارای یک بوبین 12 تا 24 ولت می باشند و با یک شاسی قرمز رنگ روی بدنه باز می شوند. همچنین امکان باز کردن بوسیله کلید های مکانیکی نیز وجود دارد.

ارزش خرید با توجه به قیمت

اگر بخواهیم به صورت کاملا منطقی ، ارزش خرید قفل برقی ایرانی را نسبت به خارجی مقایسه کنیم ، با توجه به کمبود قفل های خارجی و قیمت سه برابری نسبت به قفل های ایرانی می توان این نتیجه را گرفت که نمی توان نسبت قیمت را به همان نسبت کیفیت مدنظر گرفت. در واقع قفل سیزا تا سه برابر کیفیت بالاتری از یوتاب ندارد. البته اینکه قفل سیزا کیفیتی بالا دارد واقعیتی است که نمیشود اذعان کرد.

امنیت قفل برقی ایرانی در برابر خارجی

مساله امنیت یکی از موضوعاتی است که مدنظر مشتری قرار دارد و اینکه آیا امنیت و استقامت قفل برقی ایرانی به اندازه خارجی هست ؟ بله می توان گفت امنیت قفل برقی ایرانی یوتاب بسیار نزدیک و مشابه قفل برقی های خارجی مثل سیزا است و می تواند فشار بالایی را تحمل کند و همچنین بازکردن آن توسط کلید های مشابه یا توسط کلید ساز دشوار است.

گارانتی و خدمات پس از فروش

اینجا مرحله ای است که نشان دهنده وجه تمایز قفل برقی ایرانی با خارجی است. قفل برقی خارجی از گارانتی و خدمات پس از فروش قابل قبولی برخوردار نیست و بسیاری مشتریان در هنگام نیاز به تعمیر قفل برقی با قیمت های چندبرابری قطعات و نبود تعمیرکار مناسب و متخصص مواجه می شوند. این در حالی است که شرکت های ایرانی تولیدکننده قفل برقی دارای نمایندگی معتبر فروش قفل برقی و نصاب های مختصص و مجرب می باشند.

حتما مقاله آشنایی با امن ترین قفل برقی را مطالعه کنید.

امتیاز بندی قفل برقی ایرانی

طراحی 85%
عملکرد 80%
امنیت 80%
ارزش خرید 80%
گارانتی و خدمات پس از فروش 90%

نقاط قوت قفل برقی ایرانی

نقاط ضعف قفل برقی ایرانی

امتیاز بندی قفل برقی خارجی

طراحی 80%
عملکرد 90%
امنیت 80%
ارزش خرید 60%
گارانتی 30%

نقاط قوت قفل برقی خارجی

نقاط ضعف قفل برقی خارجی

نکات مهم مقایسه قفل برقی ایرانی و خارجی 

بهتر است به برخی نکات مهم در مقایسه قفل برقی ایرانی و خارجی دقت کنید تا بتوانید خرید و انتخاب مناسب تری داشته باشید.

برای خرید قفل برقی به نوع آن توجه داشته باشید. چنان‌که دیدیم از میان انواع قفل که امروز در بازار موجود است، قفل‌های زبانه دار و کله گاوی (توکار) متقاضیان بیشتری دارند.

دلیل تقاضای بیشتر برای این قفل‌ها، کیفیت کارایی، دوام بالا، بهره‌مندی از روکش محافظ مناسب است. مجموعه این عوامل سبب می‌شود این انواع قفل برقی کنترل تردد را بهتر و آسان‌تر کنند. همچنین این قفل‌ها امنیت ساختمان و مکان را بیشتر تأمین می‌کنند.

در خرید قفل برقی به برند توجه داشته باشید. برند سارو در حوزه عرضه انواع قفل، بهترین محصولات را به بازار عرضه می‌کند. قفل‌های تولید شده توسط این برند ضمانت کیفیت دارند. همچنین کاربری و نگهداری آن‌ها دشوار نیست و هزینه‌های زاید تعمیر قفل برقی و سرویس مجدد را بر مصرف‌کننده تحمیل نمی‌کند.

همانطور که گفتیم توجه به برند و شرکت سازنده قفل به هنگام خرید این محصولات بسیار حائز اهمیت است. به گونه ای که هر چه برند مربوطه در زمینه کاری خود شناخته شده تر باشد و خدمات پس از فروش بیشتری را نیز در اختیار مصرف کنندگان خود قرار دهد به طور قطع می‌تواند گزینه مناسب تری برای خرید باشد.

در این میان بحث قیمت نیز یکی دیگر از موضوعات مهم است که ممکن است مصرف کننده را از خرید یک برند منصرف و به خرید برندی دیگر ترغیب نماید. بدیهی است که قفل های ایرانی هم در زمینه درب های حیاطی و هم در درب های ساختمانی از قیمت های پایین تری برخوردار هستند اما همیشه هم نباید کیفیت را فدای قیمت کرد. از این رو بهتر است قبل از خرید، حتماً تمامی ویژگی های محصول انتخابی خود را به درستی بررسی کرده و در نهایت قفل با کیفیت تر را خریداری نمایید، هر چند که قیمت بالاتری داشته باشد.

قفل برقی درب حیاط یوتاب

قفل برقی یوتاب دارای کیفیت مطلوبی می‌باشد و در بین مصرف کنندگان محبوبیت زیادی دارد.  قفل برقی یوتاب بر روی انواع درب اعم از درب فلزی، درب چوبی و درب‌های نفررو، پارکینگ و حیاط مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

انواع قفل برقی ایرانی و خارجی

قفل‌های برقی در بازار به دو نوع ایرانی و ایتالیایی تقسیم می‌شوند. مسلما کیفیت قفل ایتالیایی از برند ایرانی آن بهتر است. در بین قفل‌های برقی درب حیاط، قفل برقی سیزای ایتالیایی بیشترین تقاضا را در بین مشتریان داشته است. اما ناگفته نماند که امروزه برندهای ایرانی با کیفیتی تولید و عرضه می‌شوند که قیمت‌های مناسبی دارند و با قفل‌های ایتالیایی رقابت می‌کنند. پس برای انتخاب بهترین قفل برقی درب حیاط ابتدا ببینید از خرید قفل برقی چه انتظاری دارید، سپس اقدام به انتخاب برند خارجی یا ایرانی کنید. 

  • کیفیت و برند قفل برقی
  • امکانات قفل برقی درب حیاط 
  • سلیقه و نیازهای خود
  • برگه ضمانت محصول
  • مقایسه محصولات و آشنایی با انواع قفل برقی درب حیاط
  • خدمات پس از فروش شرکت

بهتر است جهت افزایش امنیت درب پارکینگ از قفل برقی استفاده نمایید. جهت آموزش نحوه نصب قفل برقی روی درب پارکینگ کلیک کنید.

مقایسه قفل برقی ایرانی و ایتالیایی

در این فیلم سعی کردیم با شاخص هایی که در بالا عنوان شد به صورت دقیق و عملی به مقایسه قفل برقی ایرانی و خارجی بپردازیم.

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

راهنمای خرید بهترین پرده هوا
بررسی تخصصی

ویژگی های بهترین پرده هوا

زمان مطالعه: 6 دقیقه بهترین پرده هوا چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید بهترین پرده هوا چقدر است؟ در این مقاله از آویژه در می خواهیم انواع پرده هوا را توضیح دهیم تا بتوانید بهترین مدل آن را خریداری کنیم. پس همراه ما باشید. بهترین پرده هوا کدام است؟ پردهٔ هوا یک دستگاه الکترومکانیکی است که عایقی بین دو

توضیحات بیشتر »
بررسی تخصصی

مقایسه پنجره upvc و آلومینیوم

زمان مطالعه: 6 دقیقه مقایسه پنجره upvc و آلومینیوم به چه صورتی است؟ تاکنون برایتان سوال پیش آمده است که پنجره upvc بهتر است یا آلومینیوم؟ در این مقاله می خواهیم هر کدام را از نظر کیفیتی و قیمت مقایسه کنیم تا بهترین مدل را خریداری نمایید. آلومینیوم در ابعاد بزرگ و غیراستاندارد، به دلیل استحکام بالاتر، دارای طول عمر

توضیحات بیشتر »
مقایسه جک درب پارکینگ ایرانی و خارجی
بررسی تخصصی

مقایسه جک درب پارکینگ ایرانی و خارجی

زمان مطالعه: 5 دقیقه مقایسه جک درب پارکینگ ایرانی و خارجی از نظر کیفیت و قیمت را در این مقاله بررسی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید. در مقالات قبلی سعی کردیم بهترین جک پارکینگ ایرانی و بهترین جک پارکینگ ایتالیایی را به شما معرفی کنیم و برندهای برتر ایرانی و خارجی را بررسی کنیم. در این مقاله

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا