نصب جک بازویی

نصب جک بازویی

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 8 دقیقه

نصب جک بازویی و راهنمای کامل آن را در آویژه در مشاهده نمایید. به صورت کلی جک بازویی چه کاربردی دارد؟ 

در این مقاله قرار است هر آنچه نیاز است که شما در مورد جک بازویی بدانید را برای شما عزیزان توضیح دهیم. با آویژه در همراه باشید.

راهنمای نصب جک بازویی

راهنمای نصب جک بازویی

  • بررسی موقعیت نصب جک
  • آماده سازی درب جهت نصب جک
  •  نصب پایه ها
  • نصب تابلو فرمان
  • سیم کشی نهایی و راه اندازی

چنانچه بخواهید جک ها از بهره وری بالایی برخوردار شوند و به خوبی کار نمایند نیاز است حداقل فشار به جک وارد گردد. مهم ترین نکته در نصب جک پارکینگی چگونگی نصب جک و نوع زاویه دهی به آن و به طور کلی تنظیم جک درب پارکینگ می باشد. گاهی برخی جک ها به درستی زاویه دهی نمی شود و درب با شتاب به چهار چوب می خورد و ایجاد صدا می نماید در چنین مواردی نیاز است نوع زاویه دهی به خوبی بررسی شود و یا در بعضی موارد دوباره نصب گردد.

سیم های مورد استفاده در سیم کشی جک

  • چنانچه نوع موتور ۲۲۰ ولت باشد سیم ۱.۵*۳
  • اگر موتور ۲۴ ولت باشد ۱.۵*2 : به جز موتورهایی که نیاز به سیم لیمیت سوئیچ داشته باشند.
  • سیم فلاشر ۱.۵*۲
  • سیم لازم برای چشمی: ۲ زوج
  • قفل برقی : ۱.۵*۲
    آنتن کواکسیال

نحوه سیم کشی جک برقی : تمامی سیم ها از داخل چهارچوب فلزی درب به سمت مدار فرمان کشیده می شود. در غیر این صورت از داکت یا لوله های فلزی جهت سیمکشی می شود استفاده نمود.

فیلم نصب جک بازویی

در فیلم زیر می توانید بخشی از مراحل نصب و راه اندازی جک بازویی پارکینگی ویتو را مشاهده کنید.

نکاتی که باید در نصب جک بازویی توجه کنید

  1. بررسی موقعیت و وضعیت نصب جک درب پارکینگ

    ابتدا موقعیت درب پاکینگ و ساختار درب را باید مد نظر قرار دهیم. بازوها میبایست روی محکمترین جای درب و به اصطلاح کلاف درب نصب گردد. در سوی دیگر می بایست دیواره های کنار درب را بررسی کنید تا بتوان پایه های عقب را در جای مناسب و زاویه ایده آل نصب نمود.

  2. کنده کاری و آماده سازی دیوارهای کنار درب

    اگر ساختمان نو ساز نیست و بیس پلیت روی دیوار کار نشده، می بایست این پیلت را جهت نصب پایه عقب بازو جک پارکینگی بر روی دیوار تعبیه نمود. در بسیاری از ساختمانها نیاز به کنده کاری می باشد. به طور کلی برای پایه عقب نیاز به این است که از لولا درب 20 سانیتیمتر به سمت خارج به ارتفاع 25 سانتیمتر فضا در نظر گرفته شود. برای دریافت اندازه دقیق به دفترچه راهنما رجوع کنید.
    بهترین پلیت مورد استفاده برای زیر سازی پایه عقب، ناودانی یا نبشی یا پلیت با ضخامت حداقل یک سانتیمتر می باشد. یکسمت ناودانی به قوطی درب جوش شده و در سمت دیگر از میله گرد که به صورت زاویه دار در دیوار فرو شده استفاده کرده و آن قسمت را نیز به ناودانی جوش می کنید.

  3. نصب پایه ها و چگونگی زاویه دهی

    پایه عقب را با توجه به زاویه باز شدن درب مطابق دفترچه راهنما در فاصله 14 سانتیمتری لولا روی پلیت جوش کرده (توصیه این است ابتدا خال جوش کرده و پس از تست، جوشکاری نهایی را انجام دهید)و جک را به واسطه پین عقب روی درب سوار کنید.
    پایه جلو را روی بازو قرار داده جک را خلاص کرده و شفت جک را کاملا ببندید و درب را تا حداکثر زاویه مورد نیاز باز کنید. پایه جلو را نیزدر همین حال بر روی درب با خال جوش نگه دارید. حالا یکبار درب را باز و بسته کنید و در صورتی که مشکلی وجود نداشت، بازو را از روی پایه ها خارج کرده و پایه ها را کاملا و بدقت بر روی درب و دیوار مستحکم کنید.

دفترچه راهنمای جک بنینکا

هزینه نصب جک بازویی چقدر است؟

هزینه نصب جک بازویی بستگی به عوامل متفاوتی دارد. برای اطلاع دقیق از قیمت های نصب جک بازویی با کارشناسان آویژه در در تماس باشید.

نصب چشمی جک پارکینگ

یکی دیگر از مراحل نصب جک بازویی، نصب چشمی جک پارکینگ می باشد.

چشمیهای جک  در ارتفاع حدود ۶۰ سانتی از کف روبروی یکدیگر و در قسمت بیرون درب ساختمان قرار می گیرد. یک جفت چشمی مورد استفاده یک چشم فرستنده می باشدو چشمی دیگر گیرنده است.

راهنمای خرابی چشمی درب پارکینگ

نصب تابلو فرمان، چشمی و فلاشر

سعی مدار کنترل کنار درب در نزدیکی برق ورودی وصل کنید تا نیاز به سیم کشی زیادی نباشد و بهتر است در فاصله 150 تا 160 سانتیمتری زمین نصب شود. دقت کنید مدار کنترل نباید جایی نصب شود که درب موقع باز شدن با آن برخورد کرده و یا وقتی درب باز میشود، مانع دسترسی دوباره به مدار کنترل شود.

کاربرد نصب جک بازویی
فلاشر نیز بیرون درب روی پیشانی دیوار جوری نصب شود که راننده از راه دور متوجه باز و بسته شدن درب شود. چشمی یا فتوسل نیز در 40 سانتیمتری زمین، بیرون ساختمان و دقیقا روبروی هم نصب کردد. نصب چشمی باید به گونه ای باشد که سیم خروجی در زیر چشمی قرار گیرد تا آب باران به واسطه سیم به داخل چشمی نفوذ نکند.

سوراخ کاری و سیم کشی

اگر ساختمان نو ساز باشد و مسیر سیم کشی را در نظر گرفته باشند که در زمان و انرژی بسیار صرفه جویی میشود و کار بسیار تمیز انجام میگیرد. اما ما بنا را بر عدم پیش زمینه ای برای نصب جک میگذاریم. نوع سیم کشی به این صورت میبایست باشد که مدار فرمان به هر بازو یک کابل 3 در 1.5 از مدار کنترل به قلاشر یک کابل 2 در 0.75 و از مدار کنترل به هر کدام از چشمی ها یک کابل 2 در 2 تلفنی باید در نظر گرفت.
بهتر است در ساختمانهایی که مسیر سیم کشی برای جک درب پارکینگ در نظرنگرفته شده از چهارچوب درب برای مسیر سیم کشی استفاده کرد. و برای گذر دادن و کشیدن سیم از درون لوله از یک گرد بر، بر روی مته دریل استفاده نمود تا کار بسیار تمیز انجام گردد.

راه اندازی جک درب پارکینگ

در آخرین مرحله کابل را از یک سو به بازوها، چشمی و فلاشر وصل کرده و ازسوی دیگر مطابق کاتالوگ سیم ها را به ترمینالهای مدار کنترل وصل نمایید. دربها را نیمه باز کرده و از حالت خلاص خارج کنید، ورودی برق را وصل کرده و برنامه مربوط به آن جک درب پارکینگ که مربوط به زمانبندی کارکرد هر بازو، تایم اتوماتیک بسته شدن، اختلاف زمانی دو لنگه را تنظیم نموده و ریموت را بفشارید. حال اگر مشکلی در سیم بندی وجود نداشته باشد درب باز شده و با چند بار باز و بسته کردن آن می توان تایم کارکرد را کاملا تنظیم کرد.

جک بازویی یکی از انواع متنوع درب های اتوماتیک، جک پارکینگی می باشد. جک برقی پارکینگی، برای درب های تک لنگه و دو لنگه (جک بازویی با ابعاد، وزن و ترددهای مختلف) مناسب می باشد. روزانه میلیون ها نفر از مردم از راحتی و آسایش سیستم های درب اتوماتیک، در ساختمان های مسکونی، مراکز اداری و تجاری، کارخانجات بهره مند می شوند.

جک پارکینگی در واقع وسیله ای است، که بر پشت درب ورودی نصب می شود، این جک ها در زمان فشردن دکمه ریموت ، با کمک نیروی برق فشاری را بر درب ورودی وارد می کند، و درب ورودی را به صورت اتوماتیک باز و بسته می کند، در واقع می توان گفت، جک ها یکی از قطعات اصلی درب های اتوماتیک می باشند.

با تعبیه جک پارکینگی بر روی درب ورودی دیگر نیاز نیست، تا شما در روزهای سرد و گرم سال ، ساعت ها پشت در بمانید و زمانی را برای باز کردن درب پارکینگ صرف کنید، با پیشرفت تکنولوژی روز به روز رفاه بیشتری برای انسان فراهم می شود، و دیگر نیاز به تحمل هیچ گونه رنج و مشقتی نخواهد بود، بلکه با استقبال کردن از این تولیدات جدید و به روز در واقع رفاه بیشتری برای افراد فراهم می شود.

جک بازویی از طراحی و مکانیزمی خاص برخوردار بوده که  در عملکرد آن متوجه خواهید شد.  مهم ترین کاربردش در درب پارکینگ ساختمان ها و حتی پارکینگ های عمومی است ولی نمونه هایی از آن در  ساختمان ها استفاده یم شود که سخت در نگه داشتن درب های قدیمی خود پابرجا بوده و می خواهند آن را تا ابد حفظ کنند.

اما شما بعد از مدتی از آن خسته می شوید و می خواهید تعویض صورت گیرد ،تنها با نصب جک برقی می توانید آن را حالت اتوماتیک قرار دهید و با کمک ریموت آن را باز و بسته کنید کار را هم برای خودتان و هم دیگران ساده تر خواهید کرد.

بعضی از شما مشتریان عزیز  درب قدیمیتان را نگهدارید و فقط حالت اتوماتیک را برای آن فراهم کنید. مطمئن باشید با نصب جک بازویی دیگر نیازی نیست درب های قدیمی را تعویض نمایید، در واقع نیروهای متخصص جک ها را نصب می کنند و حالت اتوماتیک را برای درب پارکینگ ساختمان شما فراهم می سازند.

اهمیت وجود جک بازویی پارکینگ زمانی احساس خواهد شد که باران یا برف شدید در حال بارش باشد و شما بدون اینکه از خودروی خود پیاده شوید با فشردن دکمه ی روی ریموت در برقی به راحتی درب را باز و بسته می کنید.

بعد از اینکه همه مراحل نصب شد، آخرین مرحله نصب جک پارکینگی برروی درب ورودی می باشد، در ابتدا درب ورودی را به صورت نیمه باز کنید، و به قول معروف از حالت خلاص خارج کنید، بعد از آن ورودی برق را نیز چک کنید، و تنظیمات لازم اعم از تایم اتوماتیک بسته شدن و زمان بندی کار کرد هر دو بازو را تنظیم و بعد از آن دکمه ریموت را فشار دهید، و سپس چند بار درب ورودی را باز و بسته کنید، تا از عملکرد درست درب ورودی بهتر مطمئن شوید.

نکته قابل توجه

برای اینکه دوام و عمر پلیت ها و پایه ها را بالا ببرید، بهتر است، پایه ها و پلیت ها را رنگ کنید، تا مستحکم تر شوند.برای بالا بردن استحکام جک پارکینگ بازویی بر روی درب ورودی بهتر است، از سیمان جهت نصب بهتر آن بر روی دیوار استفاده کرد.

راهنمای خرابی جک پارکینگ

نصاب باید به درستی آموزش های لازم را به افراد ساختمان بدهد، و در ضمن نحوه استفاده از کلید خلاص کن که در مواقعی که برق قطع می باشد، را به طور دقیق آموزش دهد. تا در مواقع بی برقی مشکلی برای افراد در زمان باز و بسته شدن در پیش نیاید.

 

ارتفاع نصب جک درب پارکینگ

ارتفاع نصب جک درب پارکینگ در مورد درب های روبه داخل با درب های روبه بیرون متفاوت هست. بهترین ارتفاع نصب جک درب پارکینگ در مورد درب های روبه داخل در قسمت میانی و مرکز ثقل درب پارکینگ می باشد. این نقطه را می توان ایده ال ترین حالت نصب جک درب پارکینگ دانست زیرا جک در قسمت میانی درب قرار گرفته و فشار کمتری در هنگام باز و بسته شدن درب پارکینگ به آن وارد می شود.

اما در مورد درب های روبه بیرون با توجه به اینکه احتمال برخورد خودروها با جک پارکینگ وجود دارد بهتراست که جک پارکینگ را در یک سوم بالایی درب نصب کنیم البته در این حالت فشار بالایی روی جک پارکینگ ایجاد می شود و نیاز هست که در هنگام بسته شدن درب از یک قفل برقی نیز استفاده شود.

آموزش نصب جک اتوماتیک پارکینگ

در این مقاله آموزشی نصب جک اتوماتیک پارکینگ سعی شده که به صورت کامل شما را با تمامی چالش ها و مشکلات پیش آمده در این حوزه آشنا کنیم . برخی از سیستم هایی که در این دوره با آن آشنا خواهید شد می توان به انواع سیستم های پارکینگی اتوماتیک که به صورت الکتروهیدرولیک و الکترومکانیک می باشند. موتور های کشویی ریلی اتوماتیک نیز به همین صورت در دو نوع الکتروهیدرولیک و الکترومکانیک می باشند .بررسی مکانیزم حرکتی و ساختار داخلی هر کدام از سیستم ها که در هر نوع و برند ، متفاوت می باشد .

 

چک لیست آموزشی نصب درب پارکینگی اتوماتیک

  • بررسی برق مخصوص در رابطه با نصب درب پارکینگی اتوماتیک بازویی و کشویی 
  • بررسی ساختار و مکانیزم جک برقی
  • بررسی برندهای ایرانی و معتبر جک برقی پارکینگ متناسب با شرایط پارکینگ
  • نصب و جوشکاری صفحه پلیت جک برقی و مقاوم سازی زیرسازی پایه جک ها در جهت افزایش مقاومت
  • نصب پایه های جک برقی
  • نصب چشمی یا فتوسل یا سنسور ضدبرخورد  جک برقی
  • نصب چراغ سردر یا فلاشر هشداردهنده  جک برقی
  • نصب قفل برقی و ارتباط با جک برقی
  • سیم کشی جک برقی و قفل برقی
  • نصب و راه اندازی  جک برقی ۳ سیم و ۲ سیم متناسب با کاتالوگ جک
  • نصب و راه اندازی مرکز کنترل یا کنترل باکس  جک برقی و سیم کشی آن
  • تنظیم درب دولنگه و تک لنگه
  • تنظیم زمان باز ماندن درب ها و یا تنظیم زمان بسته شو اتوماتیک
  • فعال سازی قفل برقی
  • تنظیم تعداد ریموت کنترل جک برقی موردنیاز
  • تنظیم دو سرعته  جک های برقی
  • اصول جوشکاری در نصب جک برقی حتما رعایت شود
  • نصب جک برقی بر روی درب بیرون بازشو
  • نصب جک برقی بر روی درب تک لنگه
  • اموزش نحوه نصب جک برقی در درب های سه لنگه
  • نصب UPS یا برق اضطراری برای جک برقی در صورت نیاز
شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

آموزش نصب مدار جک پارکینگ
راهنمای نصب

آموزش نصب مدار فرمان جک پارکینگ

زمان مطالعه: 6 دقیقه مراحل نصب مدار فرمان جک پارکینگ به چه صورتی انجام می گیرد ؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی انواع مدل های مدار فرمان جک پارکینگ همراه با آموزش نصب بپردازیم. البته با توجه به تنوع مدلها و برندهای موجود در بازار ، آموزش تمامی مدل ها به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

توضیحات بیشتر »
باکس کرکره برقی
راهنمای نصب

نصب باکس کرکره برقی در مشهد – نصب کاور موتور کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 4 دقیقه در این مقاله قصد داریم با انواع مدل های باکس کرکره برقی و لزوم استفاده از آن بپردازیم. باکس کرکره برقی چیست ؟ باکس کرکره برقی یکی از اجزای اصلی کرکره برقی به حساب نمی آید و به عنوان یکی از راهکارهای مناسب جهت پوشش و محافظت از کرکره برقی در برابر سرقت و آسیب

توضیحات بیشتر »
نصب کرکره برقی مشهد
راهنمای نصب

نصب کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 7 دقیقه نصب کرکره برقی مشهد با چه قیمتی انجام می شود؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی مهمترین نکات نصب کرکره برقی و آموزش نصب کرکره برقی بپردازیم. البته این نکات صرفا برای همکاران و نصابان کرکره برقی تهیه نشده و برای افرادی که قصد خرید کرکره برقی را دارند می تواند مفید باشد. هنگام

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا