ویلچرپله رو تسمه ای

خرید ویلچرپله رو تسمه ای

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 5 دقیقه

ویلچرپله رو تسمه ای برای چه مکان هایی مناسب است؟ 

برای خرید ویلچرپله رو تسمه ای چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ در این مقاله به طور کامل در مورد این محصول صحبت خواهیم کرد پس تا انتها با ما همراه باشید. 

ویلچرپله رو تسمه ای

ویلچرپله رو تسمه ای چیست؟

ویلچر پله رو چه کاربردی دارد؟ هزینه ویلچر پله رو چقدر است؟ دستگاهی است که مانند یک ربات که توسط یک فرد به عنوان کاربر راهنما می‌تواند بیمار ، معلول یا سالمند را از روی پله ها انتقال دهد.

دستگاه حمل کننده ویلچر روی پله و یا ویلچر پله رو در مدل های مختلفی ارایه می‌گردد که در برخی مدل ها نیاز به وجود فرد سالم جهت کنترل دستگاه و در برخی مدل ها امکان کنترل دستگاه توسط خود کاربر مهیا شده است. البته در مدل های ایرانی تنها مدل کنترل توسط اپراتور طراحی و تولید گردیده است.

بهترین ویلچرپله رو کدام است؟

ویلچر پله نورد یا ویلچر پله رو وسیله ایست که توسط آن می توان افرادی که توانخواه هستند (معلول یا سالمند و یا بیمار) را بتوان از پله های آپارتمان ها و یا محل هایی که ویلچر معمولی را نمی توان از آن بالا برد مورد حمل قرار داد.
این وسایل بسیار به کمک این افراد آماده اند که از انواع ویلچر ایرانی پله رو می توان به ویلچر پله رو اتکا و ویلچر پله رو پایار اشاره نمود.
همچنین ویلچر چینی مدل پله رو با نام ویلچر پله رو dta را می توان یک ویلچر خوب و مناسب دانست.
تصویر زیر یکی از نمونه ای اولیه ویلچربرقی پله است که نمونه سهند نیز مشابه آن بود ولی به دلیل سنگین بودن و عدم قابلیت تا شدن و حمل آسان خیلی مورد استقبال قرار نگرفت.

ویلچر پله رو (ویلچر پله نورد) دارای مدل های مختلفی هستند که در مدل های زیر دسته بندی می شوند:

  • ویلچر پله رو دستی
  • ویلچر پله رو برقی

ویلچر پله رو دستی دارای تنوع زیادی در ایران نیست اما در آینده امیدواریم این تنوع افزایش پیدا کند.
علت هم این است که ویلچر پله رو و اصولا هر وسیله دیگری در حال به روز شدن است و عمدتا با وجود تکنولوژی و با استفاده از نیروی برق قرار است کارها آسان تر شوند به همین علت کمتر به محصولات دستی و مکانیکی خصوصا در چنین مواردی پرداخته می شود.
در ادمه تصویر و فیلم چند نمونه ویلچر له رو دستی را می بینید که البته همه انها در ایران موجود نیستند.
مدل های دستی استفاده سخت تری دارند و باید از نیروی دست های فرد دیگری بهره برده شود و این نیرو نسبتا باید زیاد باشد.

ویلچر پله رو دستی دارای تنوع زیادی در ایران نیست اما در آینده امیدواریم این تنوع افزایش پیدا کند.
علت هم این است که ویلچر پله رو و اصولا هر وسیله دیگری در حال به روز شدن است و عمدتا با وجود تکنولوژی و با استفاده از نیروی برق قرار است کارها آسان تر شوند به همین علت کمتر به محصولات دستی و مکانیکی خصوصا در چنین مواردی پرداخته می شود.
در ادمه تصویر و فیلم چند نمونه ویلچر له رو دستی را می بینید که البته همه انها در ایران موجود نیستند.
مدل های دستی استفاده سخت تری دارند و باید از نیروی دست های فرد دیگری بهره برده شود و این نیرو نسبتا باید زیاد باشد.

اجزای ویلچرپله رو تسمه ای

ویلچرپله رو تسمه ای دارای تجهیزات جانبی شامل کمربند ایمنی ، پشت سری و شارژر مخصوص می باشد.

قیمت ویلچرپله رو تسمه ای

در تصویر زیر اجزای ویلچر پله رو مدل ساده را مشاهده می کنید. برخی از مهمترین اجزای ویلچر پله رو ساده عبارتنداز : 

  • سلکتور کنترل حرکات دستگاه روی پله 
  • دسته نگهدارنده 
  • کابل انتقال فرمان 
  • دسته های جلویی و پشتی جهت کنترل ویلچر 
  • کمربند ایمنی 
  • تسمه حرکتی 
  • مرکز کنترل و باطری ها 
  • محل قرار گرفتن پاها 
  • موتور 
  • چرخ های جلو و پشتی 

ویلچرپله رو تسمه ای برقی نیز خود دارای انواع مختلفی هستند اما به طور کلی این ویلچرها از دو سبک برای حرکت در راه پله استفاده می کنند.

  1. جک
  2. تسمه

در هر کدام از این دو دسته مدل های مختلفی در بازارهای جهان یوجود دارد و ما هم سعی کرده ایم تا امکان و با توجه به نیاز و سلیقه مشتری موردی را که برای افراد مناسب است پیشنهاد دهیم.
ویلچر پله رو تسمه ای که در آن از ساختار تسمه نقاله یا چیزی شبیه به تسمه های تانک استفاده شده بیشتر مورد توجه و محبوبیت قرار گرفته اند و سهولت استفاده بیشتری دارند.
همچنین روند بالا رفتن توسط آن به صورت یکنواخت تر و با ضریب امنیت بالاتری از سوی مصرف کننده ها انجام می شود.
مدل های مختلفی از آن وجود دارد که بسیار هم مورد توجه و استقبال قرار گرفته محبوب ترین آن ویلچر پله رو برقی dta و ویلچر پله رو New Fellow است.
نوع دیگری که با استفاده از جک از پله ها بالا و پایین می رود ویلچر پله رو اتکا ایران و ویلچر پله رو اتریشی Sano اتریش است.
بسیاری از مهندسین و کسانی که استاندارد های لوازم برقی توانبخشی را می دهند با این سبک از ویلچرهای پله رو موافق تر هستند.

اگر نیاز به مشاوره رایگان برای خرید ویلچرپله رو تسمه ای هستید با کارشناسان آویژه در تماس بگیرید.

راهنمای خرید ویلچرپله رو تسمه ای

ویلچر پله رو تسمه ای یکی از انواع مدل های ویلچر پله رو می باشد که جهت حرکت روی پله ها از یک نوع تسمه مقاوم و چسبنده بهره می گیرد و حرکتی بسیار روان مشابه حرکت تانک روی پله ها دارد.

قیمت ویلچرپله رو تسمه ای

قیمت ویلچرپله رو تسمه ای بر اساس نوع مدلی که شما انتخاب می کنید و برند مورد نظر، متفاوت می باشد. برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با ما تماس بگیرید.

 

ویلچرهای برقی پله رو از دو روش برای بالا رفتن از استفاده می کنند روش اول آنکه با استفاده از جک پله ها به صورت تک به تکپیمایش می شود.
در روشهای دوم پله ها به صورت یک تسمه یا شنی پیمایش می شود در روش اول اگر ارتفاع پله ها نامتقارن باشد نیز به خوبی قابل استفاده است.
اما در روش دوم سرعت پیمایش ضریب امنیت بسیار بالاتر می باشد و استفاده از آن نیز راحت تر است و عده بیشتری راغب به استفاده از آن هستند.

افراد مختلفی همچون معلولین، بیماران حرکتی و سالمندان که به دلایل مختلفی همچون از بین رفتن کشکک زانو و مشکلات قلبی از ویلچر استفاده می کنند ویلچر های معمولی نمی توانند پاسخگوی نیاز آنها برای بالا و پایین رفتن از پله ها باشند؛ به همین دلیل نوع جدیدی از ویلچر به نام ویلچر پله رو ابداع شده است. در گذشته این ویلچرها از کشورهای تولیدکننده وارد می شدند. اما به تدریج این وسیله مفید را داخل کشور نیز تولید شد. ویلچر پله رو پایار یکی از این تولیدات عرضه شده به بازار بود.

 

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

همه چیز در مورد بالابرخانگی
تجهیزات توانبخشی

بالابرخانگی چیست؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه بالابرخانگی چیست و برای چه مکان هایی مناسب می باشد؟ در این مقاله همراه آویژه در باشید تا شما را با بالابرخانگی آشنا کنیم. بالابرخانگی چیست؟ بدون شک خیلی از شما تابه حال نام بالابر خانگی را شنیده اید. امروزه به دلیل این که زندگی آپارتمانی در حال رواج پیدا کردن است، آسانسور در اکثر

توضیحات بیشتر »
راه های پیشگیری از آرتروز گردن
مقالات آموزشی

پیشگیری از آرتروز گردن

زمان مطالعه: 7 دقیقه پیشگیری از آرتروز گردن چگونه است؟ امروزه بیماری های مفصلی بسیار زیاد و رایج می باشد. اگر از آن پیشگیری نکنید قطعا منجر به بیماری های بدتری خواهد شد. در این مقاله می خواهیم روش های پیشگیری از آرتروز گردن را توضیح دهیم. با آویژه در همراه باشید. معرفی روش های پیشگیری از آرتروز گردن 

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا