خرید ویلچر ام اس

راهنمای خرید ویلچر ام اس

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 8 دقیقه

ویلچر ام اس چیست و چه کاربردی دارد؟ برای خرید ویلچر ام اس چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟ 

اگر شما مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) هستید احتمال این است که شما ممکن است یک روز ممکن است شما نیاز به استفاده از یک ویلچر – یک فکر است که ممکن است شما را با نگرانی و یا حداقل برخی از بدبختی را پر کنید. پس از همه، ویلچر گاهی اوقات به عنوان آخرین راه حل برای افرادی که سعی کرده اند، اما رها شده، دیگر کمک به تحرک، به معنی پیشرفت درجه پیشرفت بیماری است.

ویلچر ام اس چیست؟

در حقیقت، راه های مختلفی برای استفاده از ویلچر وجود دارد، همانطور که گزینه های مختلف ویلچر برای انتخاب وجود دارد. و در حالی که این درست است که نیاز به استفاده از ویلچر ممکن است نشان دهنده این باشد که مولتیپل اسکلروزیس چندین بار پیشرفت کرده است، شما ممکن است در بهبودی که می تواند به کیفیت زندگی شما منجر شود، شگفت زده شود.

ویلچر ام اس چیست؟

ویلچر یا صندلی چرخدار یک وسیله کمکی بسیار کارآمد و مفید است که بسیاری از افراد ممکن است به دلیل آسیب، بیماری، کهولت سن و… به آن نیاز داشته باشند. بدیهی است که ویلچر یک وسیله حساس نیز می باشد و ویژگی های ویلچر مناسب کار کردن با آن را بسیار ایمن و راحت می کنند. 

اگرچه مراقبت از فرد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) برای شما فرصتی فراهم می‌کند تا بتوانید عشق و تعهد خود را نسبت به آن شخص، آن هم در زمانی که بیش از هروقت دیگری به کمک شما نیاز دارد، نشان دهید، اما همچنین می‌تواند یک موقعیت چالش برانگیز و استرس زا باشد. بیماری ام اس یک بیماری قابل پیش بینی نیست و دانستن اینکه نیازهای بیمار از یک هفته به هفته دیگر چیست، دشوار است. نیازهای جسمی مبتلایان به ام اس متفاوت است ولی معمولا شامل استحمام، پوشیدن لباس، جابجا شدن، تغذیه، تمرینات خانگی، رانندگی و انجام کارهای خانه است. علاوه بر این، پرداختن به مسائل بیمه ای و مالی، تعیین وقت ویزیت و مراجعه به پزشکان و درمانگران، بررسی نسخه ها، و تهیه دارو نیز اموری است که باید به آن رسیدگی نمود. شما فقط در صورتی می‌توانید به فرد مبتلا کمک کنید که برای کمک به وی برنامه داشته باشید و در ضمن، از خودتان مراقبت کنید.

اِم‌اِس Multiple Sclerosis  که با نام اختصاریِ MS شناخته می‌شود،

در سال ۱۸۶۸ توسط ژان-مارتن شارکو یک عصب‌شناس و استاد آسیب‌شناسی آناتومی اهل فرانسه  توصیف شد.

بیماری التهابی که در آن غلاف‌های میلین سلول‌های عصبی در مغز و نخاع آسیب می‌بینند.

غلاف میلین یک لایه پروتئینی روی رشته های عصبی است که این امر باعث افزایش سرعت هدایت پیام‌های الکتریکی در طول تار عصبی می‌شود.

میلین افزون بر افزایش سرعت انتقال پیام‌های عصبی ، وظیفه نگهداری از سلول‌های عصبی را نیز به عهده دارد.این آسیب‌دیدگی می‌تواند در توانایی بخش‌هایی از سیستم عصبی که مسئول ارتباط هستند اختلال ایجاد کند و باعث به وجود آمدنِ علائم و نشانه‌های زیادِ جسمی شود.

ام‌اس به چند شکل ظاهر می‌شود و علائم جدید آن یا به صورت عودِ مرحله‌ای (به شکل برگشتی) یا در طولِ زمان (به شکل متناوب) اتفاق می‌افتد.

اگرچه علت بیماری مشخص نیست اما مکانیزمِ اصلیِ آن آسیب زدن توسط سیستم ایمنی بدن یا اختلال در سلول‌های تولیدکنندهٔ غلافِ میلین است) بیماری خودایمنی هنگامی رخ می‌دهد که دستگاه ایمنی بدن به اشتباه حمله به خود بدن را آغاز می‌کند ( دلایل ارائه شده در مورد این مکانیزم‌ها شامل عوامل ژنتیکی ( وراثت)، عوامل محیطی( عفونت ) ، نژاد و عوامل جغرافیایی و سایر بیماری ها است.

معمولاً ام‌اس بر اساس نشانه‌ها و علائم و نتایج آزمایش‌های پزشکی تشخیص داده می‌شود. پیشترها درمانِ مشخصی برای ام‌اس وجود نداشت تا اینکه محققانِ کانادایی موفق به درمانِ آن شدند.

ویلچر سی پی 

آسیب میلین در سیستم عصبی مرکزی باعث اختلال در انتقال پیام‌های عصبی بین مغز و نخاع و سایر قسمت‌های بدن می‌شود. این اختلال در انتقال پیام باعث ایجاد علائم اولیه ام اس می‌شود که نوع آنها به محل وقوع آسیب، بستگی دارد.

1-خستگی یکی از شایعترین علائم ام اس است که در حدود 80% بیماران روی می‌دهد. خستگی بر توانایی فرد در انجام امور روزمره در منزل و محل کار تاثیر بسزایی دارد و ممکن است برجسته‌ترین علامت بیماری در فردی باشد که محدودیت فعالیتی دیگری ندارد.

ویژگی های ویلچر ام اس

2-خواب رفتگی صورت، بدن یا اندام‌ها (دست‌ها و پاها) یکی از علائم شایع ام اس است و اغلب، اولین علامتی است که در بیماران دیده می‌شود. مشکلات راه رفتن، حفظ تعادل و هماهنگی اعضای بدن مشکلات راه رفتن، جزء شایع‌ترین محدودیت‌های حرکتی در بیماران مبتلا به ام اس هستند.

3- اختلال عملکرد مثانه که حداقل در 80% بیماران مبتلا به ام اس روی می‌دهد .

4- اختلال عملکرد روده‌ای یکی دیگر از نگرانی‌های عمده در مبتلایان به ام اس است.

5- مشکلات بینایی، در بسیاری از مبتلایان نخستین علامت بیماری است. شروع ناگهانی دوبینی، درد چشم یا تاری شدید بسیار نگران کننده است

6-سرگیجه و احساس منگی یکی از مشکلات متداول در بیماران ام اس است. این بیماران احساس سبکی سر و عدم تعادل دارند و ممکن است بیماران احساس کنند که اشیاء به دور سر آنها می‌چرخد

7- درد نیز جزء علائم شایع ام اس است.

8- تغییرات شناختی در مبتلایان به ام اس، شایع است و حدود 50% از بیماران مبتلا تا حدی در این زمینه دچار مشکل می‌شوند.

9- تغییرات احساسی مبتلایان به ام اس در پاسخ به استرس‌های ناشی از زندگی با یک بیماری مزمن و غیرقابل پیش‌بینی و به دلیل تغییرات ایمنی و عصبی حاصل از بیماری صورت می گیرد.

10. اختلال در صحبت کردن ، اختلالات در کلام و صدا در حدود 25 تا 40 درصد از مبتلایان به ام اس

11- اختلال در بلع غذا، به علت آسیب اعصابی که عضلات کوچک دهان و حلق را کنترل می‌کنند، ‌ایجاد می‌شود

12- کاهش شنوایی یک علامت ناشایع در ام اس است و فقط حدود 6 درصد از بیماران مبتلا به ام اس دچار اختلال شنوایی می‌شوند.

ویلچر ام اس چه ویژگی هایی دارد؟

چرخ های بزگ

قطر چرخ های بزرگ حدود 61 سانتی متر که اغلب موارد در عقب هستند. برای جبران وزن افراد با قطع عضو اندام تحتانی چرخ ها باید عقب تر از حد معمول قرار بگیرند. سطح بالایی این چرخ ها بالاتر از صندلی قرار میگیرد. و جابجایی را محدود می کند که توصیه می شود از چرخ ها با قطر 51 سانتیمتر استفاده شود. اگر چه برای کاربر بهتر است هر دونوع چرخ راداشته باشد.

لبه یا طوقه چرخ

قطر طوقه کمتر از قطر چرخ می باشد و با زمین تماس ندارد و کاربران ویلچر با حرکت آن امکان تحرک می یابند. ضخامت طوقه 2سانتی متر است  و برای افراد دچار محدودیت در دست می توان طوقه را ضخیم تر نمود. برای کاربران یک دستی هر دو طوقه در طرف سالم تعبیه می شود تا فرد بتواند به طور مستقل ویلچر را حرکت دهد. انواعی از طوقه ها برای سهولت حرکت میباشند.

ترمز، از ویژگی های ویلچر مناسب

اغلب در کنار صندلی قرار دارد. از مهمترین عوامل حفظ ایمنی در موقع جابجایی هست که باید قفل باشند. در انواع مختلفی بوده وضروری است که هر کاربر قادر باشد به سرعت و سهولت ترمز را قفل کند و آنرا آزاد نماید. ترمز یکی از ویژگی های ویلچر مناسب می باشد که باید توجه ویژه ای به آن داشت و برای خرید ویلچر مناسب آن را مدنظر داشته باشیم.

چرخ های کوچک جلویی

قطر این چرخ ها اغلب 13 تا 20 سانتیمتر می باشد. جهت پیشگیری از برخورد با موانع قطر 20 سانتیمتری آن توصیه می شود. تایرها از نوع بادی یا توپر هستند. نوع بادی برای خارج از منزل و نوع توپر برای داخل منزل مناسب هستند.

دسته صندلی، از اجزای ویلچر مناسب

ارتفاع دسته 23 تا 25 سانتی متر بالاتر از سطح صندلی هست. در انواعی چون عقب رو، جدا شو، میزشو، قابل خواباندن ،عقب رو با ارتفاع قابل تنظیم ثابت و لوله ای می باشند. دسته های ثابت بخشی از بدنه ی اصلی ویلچر هستند که قابل جدا شدن نمی باشند. این دسته ها نزدیک شدن به میز و سطوح با ارتفاع کم را محدود می کنند و مانع از جابجایی و انتقال به طرفین می شوند. دسته ها ی عقب رو، جداشو و استاندارد اجازه ی جابجایی به طرفین را می دهند. دسته های لوله ای بخشی از بدنه ی اصلی هستند وسبک می باشند.

سطوح نشیمن و بالشتک ها

بالشتک ها به منظور کاهش وزن به استخوان ها و یا نقاط فشاری خاص تجویز می شوند. هدف از تجویز آنها توزیع متقارن فشار برسطح نشیمنگاه، ثبات وضعیتی، حفظ سلامت پوست، سهولت در انتقال و جابجایی، پیشگیری از بد شکلی و جذب رطوبت ناشی از تعریق می باشد. شکل بالشتک نیز بر تعدیل نیروها موثر است.بالشتک ها یکی از ویژگی های ویلچر مناسب می باشند که باید توجه ویژه ای به آن داشت و برای خرید ویلچر مناسب آنها را مدنظر داشته باشیم.

بهترین ویلچرپله رو 

جاپایی

در انواع مختلفی چون کنار رو، وصل به بدنه اصلی و بالارو می باشند. جاپایی ثابت به بدنه اصلی ویلچر متصل شده و قابلیت جدا شدن از آن را ندارد. همچنین اجازه نزدیک شدن به پیشخوان و… را نمی دهد. درانواع جابجایی و انتقال نیز ایجاد محدودیت می کند. یکی از انواع جاپایی هم قابلیت حرکت به طرفین را دارد و هم می تواند به طور کامل جدا شود. این نوع نزدیک شدن به تخت، وان حمام و پیشخوان را ممکن می سازد و زمانی که از ویلچر جدا شود، از طول و وزن صندلی کاسته شده و انتقال به داخل اتومبیل را تسهیل می شود. جاپایی بالارو برای کاربرانی که دچار تورم در اندام تحتانی، تغییرات فشارخون و مشکلات ارتوپدیک هستند، کاربرد دارد.

جاپاها ممکن است قالبی برای پاشنه و بندهایی درناحیه پنجه داشته باشند تا موجب ایمنی پا در جاپایی شوند. گاهی اوقات در پشت عضلات ساق حمایت بیشتری نیاز هست که می توان از بندهایی در ویلچر برای ثبات استفاده کرد.

درک درست شما از بیماری ام اس بسیار ضروری است. هرچه بیشتر در مورد بیماری ام اس یاد بگیرید، بهتر است. آشنایی بیشتر با بیماری، درک شما از احساسات بیمار را افزایش می‌دهد و این به شما کمک می‌کند تا بهتر از وی حمایت کنید. علائم و نوع آسیب وارد شده از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. با شناسایی چالش‌هایی که هر بیمار با آنها روبرو است، می‌توان به طور مناسب به رفع یا تسکین آنها کمک کرد. مثلا ممکن است بیمار شما از نظر جسمی کارایی کامل داشته باشد، اما در صحبت کردن دچار مشکل شود، و به همین دلیل از شرکت در اجتماعات طفره رود. شما باید به این تمایل او احترام بگذارید و به او فشار وارد نکنید. برعکس، اگر عزیزتان مشتاق بیرون رفتن است، راه هایی برای تسهیل این کار پیدا کنید. در اینجا ایجاد زمینه برای روابط باز بسیار مهم است. اگر شما ندانید فرد مبتلا به چه کمکی نیاز دارد، به دشواری می‌توانید از او حمایت کنید. با بیمار فضای گفتگوی صمیمانه را باز کنید و ببینید از شما انتظار چه نوع کمکی دارد.

قیمت ویلچر ام اس

قیمت خرید ویلچر ام اس به دلیل اینکه ساخت خود ایران است قیمت مناسب تری محسوب می شود این ویلچر ام اس به دلیل طرح های مختلف آن قیمت های گوناگونی دارد افراد می‌توانند با توجه به قابلیت‌های این ویلچر هزینه آن را پرداخت کنند این می چه دارای لاستیک تیوپی است که به مرور زمان باید باد آن ها تنظیم شود در بیمارستان ها از ویلچر های ساده استفاده می کنند.

خرید برقی پله رو

ویژگی های ویلچر ام اس

قابلیت های منحصر به فرد ویلچر ام اس بسیار زیاد است که کمک می کند افرادی که از این ویلچر استفاده می کنند شرایط مطلوبی را داشته باشند از قابلیت های منحصر به فرد این ویلچر میتوان فرمان برقی آن را نام برد که کمک می کند این افراد به راحتی در سطح شهر رفت و آمد کنند این ویلچر دارای ترمز است که افراد می توانند در صورت لزوم از آن استفاده کند که این امر کمک می کند آن ها نگرانی و اضطراب نداشته باشند.

قابلیت ویلچر ام اس بسیار زیاد است. ویلچرهای برقی دارای باتری قابل شارژ هستند باتری این دسته از ویلچر ها با نیروی برق شارژ می شود و نیروی لازم برای حرکت این دستگاه را فراهم می‌کند موتور ویلچرهای برقی به گونه ای طراحی شده است که بتواند سرعت های مختلفی را برای دستگاه شما ایجاد بکنند کاربر به راحتی با استفاده از اهرم کنترل گری می تواند سرعت و جهت حرکت را تنظیم کند و یا دستگاه را از حرکت نگه دارد ویلچرهای برقی در مقایسه با ویلچر های دستی تکنولوژی پیچیده تری دارند و از همین رو سنگین تر بوده و همچنین قیمت آنها در مقایسه با ویلچر های ساده بالاتر می باشد باطری ویلچرهای برقی معمولاً در سه سایز زار عرضه می‌شود باتری‌های با ظرفیت ۲۲ نفر است آن دارد ترین نوعی ویلچرهای برقی محسوب می‌شود همچنین اگر قصد جابجایی در مسیرهای طولانی دارید می توانید از باتری های با ظرفیت ۲۷ آمپر ساعت استفاده بکنید.

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

همه چیز در مورد بالابرخانگی
تجهیزات توانبخشی

بالابرخانگی چیست؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه بالابرخانگی چیست و برای چه مکان هایی مناسب می باشد؟ در این مقاله همراه آویژه در باشید تا شما را با بالابرخانگی آشنا کنیم. بالابرخانگی چیست؟ بدون شک خیلی از شما تابه حال نام بالابر خانگی را شنیده اید. امروزه به دلیل این که زندگی آپارتمانی در حال رواج پیدا کردن است، آسانسور در اکثر

توضیحات بیشتر »
راه های پیشگیری از آرتروز گردن
مقالات آموزشی

پیشگیری از آرتروز گردن

زمان مطالعه: 7 دقیقه پیشگیری از آرتروز گردن چگونه است؟ امروزه بیماری های مفصلی بسیار زیاد و رایج می باشد. اگر از آن پیشگیری نکنید قطعا منجر به بیماری های بدتری خواهد شد. در این مقاله می خواهیم روش های پیشگیری از آرتروز گردن را توضیح دهیم. با آویژه در همراه باشید. معرفی روش های پیشگیری از آرتروز گردن 

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا