خرابی جک پارکینگ چیست؟
بررسی مهمترین علل خرابی جک بازویی برقی
یکی از مشکلاتی که همواره کاربران سیستم های درب اتوماتیک یونیک پارکینگی بازویی یا جک های برقی لولایی با آن مواجهند مساله باز ماندن درب اتوماتیک یا ایجاد فاصله بین دو لت درب بعد از بسته شدن می باشد که این مورد را به عنوان یک عامل در خرابی جک بازویی می دانند. این مورد خرابی جک بازویی عموما در فصول سرد مشتریان بسیاری با ما تماس گرفتند و مشکل خود را مطرح کردند که درب به صورت کامل بسته نشده و مقداری بین درب باز مانده است .
چرا در فصول سرد زمستان درب برقی پارکینگ باز می ماند؟
این خرابی جک بازویی می تواند از چند پارامتر اصلی ناشی شود که به صورت کلی شامل :
- مشکل در قسمت گیربکس و عملکرد مکانیکی جک
- مشکل در قسمت الکترونیکی و نیاز به تنظیم مجدد
- مشکل در قسمت خازن های راه انداز سیستم در مورد جک های برقی ۲۲۰ ولت
- مشکل در عملکرد درب پارکینگ ( ممکن است نیاز به روغن کاری یا رگلاژ درب وجود داشته باشد که عملکرد جک را مختل می نماید )
در جهت رفع خرابی جک بازویی در بسیاری موارد با تنظیم پارامتر زمان کارکرد هر بازو در مدار فرمان اصلی سیستم می تواند به صورت موقتی حل گردد ولی برای حل مشکل به صورت کامل باید اقدامات دیگری انجام گیرد.
چطور جک برقی مناسب بخریم ؟
رفع خرابی جک پارکینگ بازویی ۲۲۰ ولت پارکینگی
در سیستم های درب اتوماتیک پارکینگی بازویی ۲۲۰ ولت می توان با انجام یک سرویس کامل که باید توسط یک کارشناس متخصص انجام گیرد این مشکل را برطرف نمود . در واقع در عملیات سرویس ، جک ها به صورت کامل باز شده و مکانیزم موتور گیربکس به صورت کامل شست و شو و مجددا گریسکاری و روغن کاری می گردد تا به صورت نرم و روان حرکت بازو انجام گیرد.
یکی از پارامترهای دیگری که در جهت رفع خرابی جک بازویی باید در سیستم های درب اتوماتیک بازویی ۲۲۰ ولت انجام گردد تعویض خازن های راه انداز جک ها می باشد عموما به دلیل کارکرد بالای خازن های راه انداز جک ، بعد از گذشت مدتی باید این خازن ها تعویض گردند که تاثیر بسزایی در کارکرد این مدل سیستم های درب اتوماتیک دارد.
راهنمای خرید قفل برقی مناسب
مشکل رگلاژ درب در عملکرد خرابی جک پارکینگ
مورد دیگری که در عملکرد جک درب اتوماتیک بازویی لولایی موثر می باشد رگلاژ و روان بودن حرکت درب در حالت آزاد بودن از اتصال جک ها می باشد که در صورتی که درب گیر داشته باشد باید حتما توسط فرد متخصص اصلاح گردد تا جک در مسیری مناسب و راحت حرکت نماید.
در برخی سیستم های جک برقی پارکینگی نیز مثل جک برقی پارکینگی BFT بی اف تی نیز که کارکرد با برق ۲۴ ولت دارد نیز علت ایجاد فاصله بین دو لت بعد از بسته شدن و باز ماندن درب را می توان به دلیل تنظیم نبودن مگنت های جک دانست که باید توسط فرد متخصص تنظیم انجام گیرد برخی از برندهای دیگر نیز از این مکانیزم ( سنسور مغناطیسی ) جهت ایجاد محل توقف جک ، استفاده شده است.
اگه بازم در مورد خرابی جک بازویی نیاز به مشاوره داری میتونی با ما تماس بگیری و یا از طریق گذاشتن دیدگاه ، مشکلتو با ما در میان بزاری.
خازن جک پارکینگ چیست؟
در جک های پارکینگی 220 ولت جهت استارت و راه اندازی جک از یک خازن راه انداز استفاده می کنند که در حدود 6 تا 12 میکروفاراد بسته به قدرت و وات جک استفاده می گردد. با توجه به استفاده شما از جک پارکینگ و میزان تردد ، به مرور عمر خازن کاهش یافته و عملکرد مناسبی نخواهد داشت که باعث کاهش قدرت جک و عملکرد نامناسب آن خواهد داشت. پیشنهاد می شود هر دو سه سال یکبار بسته به میزان تردد خود ، خازن راه انداز جک را تعویض نمایید.
یکی از موارد خرابی جک پارکینگ را می توان خازن جک درب پارکینگ دانست که باید به دقت ، عملکرد آن بررسی گردد.
جهت تست عملکرد ، تعویض و نصب خازن جک درب پارکینگ می توانید با شرکت ما تماس بگیرید.
نصب خازن جک برقی
جهت نصب خازن جک برقی پارکینگی 220 ولت باید به صورت شکل مقابل عمل کنید. دقت کنید که شکل فوق مربوط به سیم بندی خازن جک برقی سیماران می باشد. البته سیم بندی خازن سایر جک های برقی به صورت کاملا مشابه می باشد. دقت شود که خازن به سیم های چپگرد و راست گرد موتور متصل می شود و سیم مشترک متصل نمی گردد.