اکسس کنترل هوشمند چیست؟

خرید اکسس کنترل هوشمند

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اکسس کنترل هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟ برای خرید دستگاه کنترل دسترسی بهتر است مدل هوشند آن را خریداری کنیم یا معمولی؟ در این مقاله از آویژه در شما را در خرید بهترین اکسس کنترل هوشمند راهنمایی خواهیم کرد. پس تا انتها همراه ما باشید.

اکسس کنترل هوشمند چیست؟

اکسس کنترل هوشمند یکی از انواع اکسس کنترل است که از طریق کارت و رمز یا طریق مختلف دیتا را به کنترلر مرکزی ارسال کرده و بعد از پردازش اطلاعات دستورات لازم برای باز کردن درب یا سایر تجهیزات را منتقل می نماید. در این نسل از اکسس کنترل ها امکان گزارش گیری از تردد، تعیین سطح دسترسی برای کاربر و یا تعیین ادمین برای کنترل سایر کاربرها نیز وجود دارد.

اکسس کنترل هوشمند یک سیستم مدیریت تکنولوژی است که به شما امکان می‌دهد تا از راه دور و از طریق دستگاه‌های هوشمند مختلف، مانند تلفن همراه یا تبلت، کنترل و مدیریت دسترسی به امکانات خانه یا محل کار خود را داشته باشید. این سیستم می‌تواند شامل کنترل روشنایی، دما، امنیت، سیستم‌های صوتی و تصویری و دیگر ویژگی‌های هوشمند باشد. از طریق اکسس کنترل هوشمند، می‌توانید به طور تعاملی و هوشمندانه محیط خود را کنترل کرده و زندگی راحت‌تری را تجربه کنید.

اکسس کنترل هوشمند چیست؟

امروزه به منظور جلوگیری از بروز حوادث و خطرات مختلف در سازمان، ایجاد و به کارگیری سیستم هایی به منظور افزایش امنیت آن بسیار ضروری است. به همین منظور در چنین شرایطی از اکسس کنترل استفاده می کنند. یکی از بهترین فناوری های کنترل دسترس هوشمند برای استفاده افراد در سطوح مختلف، اکسس کنترل است. از اکسس کنترل برای کنترل هوشمند ترافیک و افزایش امنیت استفاده می شود. بدین صورت که با استفاده از اکسس کنترل می توان سطح دسترسی مشخصی را در قسمت های مختلف سازمان یا دستگاه های متنوع استفاده نمود و تعریف کرد. در واقع نحوه کار بدین صورت است که با استفاده از سیستم اکسس کنترل و سیستم حضور غیاب می توان تعیین کرد که چه افرادی با چه سطح دسترسی و برای چه سطوح و چه قسمت هایی از ساختمان یا دستگاه های مختلف دسترسی داشته باشند. اهمیت استفاده از سیستم اکسس کنترل به صورتی است که شرکت ها و نهادهای مهم و امنیتی از این سیستم برای افزایش امنیت زیر ساخت های خود استفاده می کنند.

اکسس کنترل هوشمند access control همچنین امکانات امنیتی پیشرفته‌ای را نیز فراهم می‌کند، که این امر به شما اجازه می‌دهد تا از راه دور و با استفاده از دستگاه های هوشمندتان به امنیت خانه یا محل کارتان دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال، می‌توانید از راه دور دوربین‌های مداربسته را مشاهده کرده، درب‌ها و پنجره‌ها را قفل یا باز کنید، نورها را روشن یا خاموش کنید و حتی اعلان‌های امنیتی از وقایع ناخواسته را دریافت کنید. به این ترتیب به تسهیل و افزایش امنیت در خانه یا محیط کار خود کمک می‌کند.

اکسس کنترل هوشمند چه تفاوتی با اکسس کنترل دارد؟

یکی از چالش ها و دغدغه های مهم افراد یا سازمان هایی که قصد خرید اکسس کنترل را دارند، این است که می پرسند تفاوت اکسس کنترل هوشمند با اکسس کنترل چیست؟ برای تعریف و بررسی بهتر و بیشتر می توان گفت که اکسس کنترل هوشمند یا سیستم کنترل دسترسی به دستگاه هوشمندی می گویند که در کنار قفل، روی درب ها، ورودی های مختلف ساختمان ها نصب می شود تا ورود و خروج افراد را کنترل کند. یکی از قابلیت های اکسس کنترل هوشمند این است که برای افزایش امنیت ساختمان ها یا افراد به دو روش فیزیکی و مجازی به کنترل رفت و آمد افراد می پردازد. در روش کنترل مجازی، دستگاه اکسس کنترل هوشمند به شبکه ‌های رایانه ‌ای و سیستم امنیتی پیشرفته، کدهای امنیتی و رمزهای عبور را ردیابی می‌ کند. عملکرد این دستگاه به صورتی است که امکان استفاده از آن در حضور و غیاب بیمارستان و سازمان های اداری که ساعت رفت و آمد و حضور پرسنل اهمیت زیادی دارد، استفاده می شود.

 

ویژگی های خرید اکسس کنترل هوشمند

 

عملکرد سیستم یا دستگاه اکسس کنترل به صورتی است که امکان استفاده از آن به دو صورت فیزیکی و مجازی وجود دارد. به همین دلیل در برخی موارد شرکت ها و نهادهایی که قصد استفاده از سیستم های اکسس کنترل را دارند، ابتدا به بررسی کامل چگونگی روش کار با این سیستم می پردازند، سپس بر اساس بودجه و عملکردی که از آن انتظار دارند، می توانند از انواع سیستم های اکسس کنترل استفاده کنند. طبق بررسی های انجام شده سیستم های اکسس کنترل بر اساس کاربردهای مختلفی که دارند، سیستم های اکسس کنترل به چندین نوع مختلف زیر تقسیم می شود.

در اکسس کنترل های هوشمند عموما پردازنده اصلی دور از چشم کاربر قرار می گیرد و کاربر فقط به کارتخوان یا صفحه کلید رمز دسترسی دارد و با وارد کردن رمز، اطلاعات به پردازنده مرکزی ارسال و در صورت مجاز بودن و بررسی سطح دسترسی، فرمان باز شدن به قفل برقی یا هر عملگر دیگری ارسال می گردد.

مزایای کنترل هوشمند

  • امکان ایجاد سطح دسترسی نسبت به زمان و سطح کاربری برای افراد از مهم ترین مزیت های سیستم کنترل تردد هوشمند می باشد.
  • مدریت هوشمند تردد کاربران در فضاهای مختلف
  • ایجاد امکان گزارش گیری و حضور غیاب در ادارات و سازمان ها
  • حذف کلیدهای مکانیکی و بالا رفتن افزایش امنیت به دلیل سهولت در کپی کردن کلیدهای مکانیکی و محدود نبودن تعداد کاربران در قیاس با سیستم سنتی کنترل تردد.
  • بالا بردن سرعت عملکرد در عبور و مرور و صرفه جویی در زمان
  • تنوع در روش های استفاده از سیستم در هنگام ورود و خروج مانند کارت، رمز، اثر انگشت و تشخیص چهره
  • قابلیت کنترل از راه دور از طریق تلفن همراه توسط ادمین های تعیین شده سیستم

یکی از تجهیزات مهم دیگر اکسس کنترل، قفل ریموت دار درب ورودی است. این قفل بدین صورت است که در پایین درب نصب شده و به آن ریموت کنترل و مدار بسته می شود. این مدار به همراه دو عدد کنترل ریموت ارائه شده و به افراد مختلفی که اجازه ورود و خروج به آن ها داده می شود، تحویل می گردد. با مجهز شدن اکسس کنترل قفل ریموت دار درب ورودی، میزان ایمنی محل و مکان مورد نظر و درب ورودی پارکینگ تا حد قابل توجهی افزایش می یابد.

خرید قفل برقی 

یکی از مزایای استفاده از اکسس کنترل هوشمند، ایجاد محدودیت در تردد مکان های امنیتی می باشد. به طور کلی هیچ کسب و کار یا شرکتی اجازه ورود به همه قسمت ها و دفاتر مهم را به همه کارمندان نمی دهد. بنابراین با مجهز کردن آن مکان ها به سیستم اکسس کنترل می توان صرفا اجازه ورود را برای برخی افراد امکان پذیر کرد. بنابراین فرد صرفا با یکی از روش های معرفی شده و پس از احراز هویت شدن می توان به مکان مورد نظر وارد شود.

یکی از بهترین مزایای استفاده از سیستم اکسس کنترل انعطاف پذیری آن است. بدین صورت که می توان آن را در کنار درب های ورودی ساختمان های مهم قرار داد و سیستم های امنیتی آن ها را با یک دیگر یکپارچه کرد. این کار نیز تاثیر زیادی در جلوگیری از ورود افراد غیرمتفرقه یا مزاحم به محوطه مورد نظر دارد.

علاوه بر این، اکسس کنترل هوشمند می‌تواند به شما کمک کند تا مصرف انرژی را کاهش دهید و از طریق کنترل هوشمند روشنایی، سیستم‌های گرمایش و سرمایش را بهینه کنید. این به شما اجازه می‌دهد تا به صورت دقیق‌تر تنظیم کنید که کدام بخش‌های خانه یا محل کارتان در چه زمانی روشن یا خاموش شوند، که در نهایت به کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های مربوطه کمک می‌کند. به طور خلاصه، اکسس کنترل هوشمند یک فناوری بسیار جذاب و مفید است که به شما امکان می‌دهد تا از راه دور و از طریق دستگاه‌های هوشمند، کنترل و مدیریت بهتری از محیط زندگی و کار خود داشته باشید، امنیت را تقویت کنید و مصرف انرژی را بهینه سازی کنید.

 

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

خرید درب اتاق سرور
راهنمای خرید

راهنمای خرید درب اتاق سرور

زمان مطالعه: 5 دقیقه خرید درب اتاق سرور به چه منظوری انجام می شود؟ درب اتاق سرور چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ در این مقاله قصد داریم به ماهیت درب اتاق سرور و ویژگی های اصلی آن بپردازیم. درب اتاق سرور چیست ؟ درب اتاق سرور از جمله درب هایی می باشد که باید دارای امنیت بالایی باشد.

توضیحات بیشتر »
معرفی انواع پرده هوا
راهنمای خرید

انواع پرده هوا – بهترین پرده هوا

زمان مطالعه: 5 دقیقه انواع پرده هوا کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین نوع پرده هوا را انتخاب کنیم؟ در این مقاله قصد داریم انواع پرده هوا را بررسی کنیم و بهترین پرده هوا را به شما معرفی کنیم. اگر یک رستوران دارید یا یک مرکز تجاری هستید یا یک دفتر کار و یک کارخانه که برای سالن تولید

توضیحات بیشتر »
راهنمای خرید

4 نکته خرید پنجره upvc

زمان مطالعه: 4 دقیقه پنجره upvc یکی از مهم ترین چیزهایی است که باید در هنگام ساختمان سازی به آن توجه داشته باشید.  پنجره‌های UPVC یک نوع پنجره با فریم از جنس UPVC (پلی وینیل کلراید) هستند. این نوع پنجره‌ها از موادی سبک و مقاوم به نام UPVC ساخته می‌شوند که دارای خواص عایق حرارتی و صوتی مطلوبی می‌باشد.

توضیحات بیشتر »

2 در مورد “اکسس کنترل هوشمند چیست؟”

  1. دکتر حسن نقی زاده

    با سلام
    چون علاقمند به ورود در این حوزه را دارم، مطالب خوبی برایم بود. سپاس از شما.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

عضویت خبرنامه

عضو خبرنامه آویژه شوید تا از اخرین تخفیف ها و محصولات ما با خبر شوید