خرید درب کرکره ای صنعتی

درب کرکره ای صنعتی

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 6 دقیقه

درب کرکره ای صنعتی چه ویژگی هایی دارد؟ اکثر مغازه ها و اماکن صنعتی درب های اتوماتیک کشویی یا چرخشی را انتخاب می کنند، در حالی که شرکت های تجاری و هتل ها درب های گردان اتوماتیک را ترجیح می دهند. درب های اتوماتیک صنعتی با عایق حرارتی و صوتی دو ناحیه را از هم جدا می کند و برای حفظ یک محیط امن، در بسیاری از کارخانه ها، انبارها، سوله ها، هتل ها، بیمارستان ها و … مورد استفاده قرار می گیرند.  درب کرکره ای صنعتی یکی از بهترین انتخاب ها برای کارخانه ها و محیط های صنعتی می باشد.

خرید درب کرکره ای صنعتی

استفاده از درب های اتوماتیک رول آپ (کرکره برقی) در محیط های صنعتی به دلیل کاهش زمان نقل و انتقالات و جلوگیری از برودت هوا به عنوان یکی از گزینه های مطلوب در کارخانه و محیط های صنعتی می باشد. با توجه به عریض بودن ورودی سوله های صنعتی و تردد مکرر و مداوم وسائط نقلیه مثل کامیون، لیفتراک و … استفاده از درب های کرکره ای صنعتی با موتورهای ساید صنعتی (گیربکس مستقیم) گزینه ای استاندارد جهت نصب این نوع درب ها می باشد.

در این مقاله می خواهیم شما را در خرید درب کرکره ای صنعتی راهنمایی کنیم. پس تا انتها همراه آویژه در باشید.

آشنایی با موتور درب کرکره ای صنعتی

موتورهای مناسب برای درب های صنعتی از نظر سرعت و قدرت دارای طیف مختلفی است. قدرت موتورهای گیربکسی ساید صنعتی از 250 نیوتن تا 750 نیوتون بوده و سرعت این موتورها از 5/12 دور در دقیقه (RPM 12.5) تا 27 دور در دقیقه (27 RPM) می باشد.

موتور مناسب درب کرکره ای صنعتی به صورت تک فاز و سه فاز قابل انتخاب هست که البته بهتر است در صورت وجود برق سه فاز از موتورهای تک فاز استفاده شود که قدرت بالاتری دارند. بسته به ابعاد درب می توان از موتور های ساید 800 کیلوگرم تا 3000 کیلوگرم استفاده شود.

موتور ساید کرکره برقی با توجه به گیربکس و مکانیزم انتقال قدرت برتر ، انتخاب مناسب تری برای کرکره برقی صنعتی نسبت به سایر مدل های موتور کرکره برقی هست.

جهت بکارگیری از موتور ساید کرکره برقی برای کرکره برقی صنعتی نیاز هست که تغییراتی در صفحه موتور ، اندکب و یاتاقان انجام گیرد تا قابلیت تحمل وزن را با ایمنی بالاتری داشته باشد.

انواع پروفیل تیغه کرکره برقی صنعتی

در این بخش قصد داریم برخی از انواع پروفیل تیغه کرکره برقی را بررسی کنیم.

  • تیغه های آلومینیومی دارای تنوع در تولید هستند از جمله ی آن ها می توان به تیغه ی تک پل و دو پل ، تیغه پانچ ، تیغه آلومینیوم فوم دار و تیغه غضروف دار اشاره کرد. دقت کنید که برای بکارگیری تیغه آلومینیومی نیاز هست که از تیغه های سنگین سفارشی 10 سانت به بالا استفاده شود.

درب اتوماتیک کرکره ای

  • تیغه کرکره برقی فولادی : این مدل تیغه کرکره برقی با توجه به استقامت و وزن بالایی که دارد می تواند انتخاب مناسبی برای کرکره برقی صنعتی عریض باشد.

نکات مهم نصب کرکره برقی صنعتی

  • تیغه کرکره برقی آلومینیومی دارای جداره داخلی تکی (تک پل) و دوجداره (دوپل) می باشند. که نوع دو پل آن نسبت به تک پل دارای مقاومت بالاتری می باشد.این نوع تیغه ها بیشترین تقاضا را در بازار دارا می باشند.سایز های تیغه های آلومینیومی موجود در بازار در ۳ سایز ۶۰ ، ۸۰ و ۱۰۰ موجود می باشد . از سایز ۶۰ تیغه بیشتر در کرکره پارکینگ هایی با ابعاد کوچک و پنجره ها استفاده می شود. از سایز ۸۰ تیغه در پارکینگ ها و کرکره فروشگاه ها با ابعاد متوسط تا ۱۸ متر مربع استفاده می شود. از سایز ۱۰۰ تیغه در فروشگاه های عریض و کرکره صنعتی کارخانجات و درب سوله ها استفاده می شود .
  • برای بدست آوردن ابعاد درب کرکره ای باید عرض کلی درب را در ارتفاع تا سقف کار ضرب نموده برای مثال عرض ۳.۵ متر در ۳ متر ارتفاع ۱۰.۵ متر مربع متراژ درب اتوماتیک کرکره ای بر حسب متر مربع می باشد .
  • تیغه کرکره برقی پانچ از پانچ شدن تیغه های تک جداره آلومینیومی تولید می شود و روی تیغه برش هایی به شکل دایره ، مستطیل ، بیضی ایجاد شده است که جهت زیبایی بیشتر و همچنین ورود نور بصورت ترکیبی با تیغه کرکره آلومینیوم ساده استفاده می شود . استفاده کل یک دهنه کرکره برقی با تیغه های پانچ چندان توصیه نمی شود(به دلیل ایمنی کمتر) و بهتر است حداکثر ۵-۶ ردیف از تیغه های کرکره برقی پانچ شده باشد.

ویژگی های درب کرکره ای صنعتی

  • سرعت بالا و تردد نامحدود
  • دارای ترمز اضطراری جهت جلوگیری از سقوط درب
  • حرکت با سیستم بالا و پائین و استاپ
  • مجهز به سیستم برخورد با مانع (Anticrash)
  • دارای امنیت بالا به منظور جلوگیری از ورود سارقین
  • عملکرد آسان در باز و بسته شدن توسط ریموت، کلید یا وسایل ارتباطی مانند تلفن همراه
  • کارکرد بی صدا و عایق بودن در صورت استفاده از تیغه های فومدار
  • قابلیت نصب باطری ذخیره کننده برای کارکرد در زمان قطع برق

تیغه کرکره فوم دار از بیلت آلومینیوم ساخته می شود و داخل آن از خمیر پلی اروتان پر می شود و رنگ آن الکترواستاتیک (ضد خش) می باشد و به علت کم صدا بودن و سبک بودن نسبت به سایر تیغه ها برای مکان های مسکونی، درب پارکینگی و پنجره ها استفاده می شود . البته با توجه به وزن پایین این نوع تیغه ها استفاده از این مدل تیغه کرکره رایج نیست.
تیغه کرکره غضروف دار برای بی صدا کردن کامل در کرکره اتوماتیک استفاده می شود.در کرکره برقی ممکن است در دور اول چرخش که حجم تیغه دور شفت کم است صدای اندکی تولید نماید. در صورتی که بخواهیم تیغه کرکره کاملاً بی صدا عمل کند باید دوران و چرخش آن را آسانتر نماییم و این کار با افزودن یک تیغه کوچک (غضروف) به کرکره برقی امکان پذیر خواهد بود اضافه شدن غضروف باعث راحتی فرآیند رول شدن درب دور شفت می شود که این عامل باعث جلوگیری از صدای ناخواسته حین کار در کرکره برقی می شود.
تیغه کرکره گالوانیزه تک جداره از آهن گالوانیزه ساخته شده و از استحکام بالاتری نسبت به تیغه های آلومینیمی برخوردار است ، به دلیل استهلاک بالای آهن ، عدم تثبیت رنگ های روشن برای مدتی طولانی و سنگینی آن کمتر از این نوع تیغه در نماهای تجاری و مسکونی استفاده می شود و بیشتر موارد استفاده این نوع تیغه در اماکن صنعتی و درب های با ابعاد بزرگ می باشد
 تیغه کرکره رول گیتر از لحاظ امنیت در بین انواع تیغه کرکره برقی در رده ی امن ترین تیغه قرار می گیرد و بعد از آن تیغه پلی کربنات با لوله استیل قرار دارد. تیغه های رول گیتر با مفتول های فولادی آبکاری شده و با روکش آلومینیومی ساخته شده اند.
این تیغه ها برای مکان های بادگیر بسیار مناسب هستند.

نکات درب کرکره ای صنعتی
تیغه پلی کربنات از جنسی ساخته شده است که به آن فولاد پلاستیکی می گویند که از مقاومت و دوام بسیار بالایی بر خوردار است . جنس تیغه های پلی کربنات شفاف نسوز یا ضد حریق می باشد . امنیت هم یکی دیگر از مهم ترین مزیت های این در کرکره ای است . تمام این قابلیت ها باعث شده است که این کرکره برقی به عنوان یکی از محبوب ترین و هم چنین امن ترین انواع کرکره اتوماتیک شناخته شود.

خرید موتور کرکره برقی

انواع و نحوه باز شوی درب اتوماتیک صنعتی

در ابتدا عملکرد صحیح درب های اتوماتیک کشویی یا گردان بسیار مهم است.
درب های سکشنال سقفی با کیفیت برتر و تکنولوژی پیشرفته در محیط های صنعتی بسیار کاربردی هستند و با عایق بالا، حداکثر فضا را در اختیار میگذارند.
درب های کشویی عمودی برای بستن دهانه های دیوار با اندازه متوسط و کوچک مانند پنجره ها یا آسانسورهای فنی آشپزخانه ها یا انبارهای صنعتی، کارخانه ها و غیره به منظور محدود کردن گسترش آتش استفاده می شود. درهای کشویی دارای درجه آتش نشانی معمولاً برای دهانه های بزرگ در دیوارهای دارای درجه آتش سوزی ساختمان ها مانند انبارهای صنعتی، سوله های کارخانه، مراکز خرید، گاراژها، آشیانه ها، سالن های نمایشگاه و موارد مشابه که لیفتراک ها یا وسایل حمل و نقل بزرگتر یا کالاها باید از آن عبور کنند استفاده می شود. آنها همچنین در قالب های کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرند زیرا فشار آنها در هنگام باز شدن در مقایسه با درهای لولایی معمولی کمتر است.

ابعاد درب اتوماتیک صنعتی

در انتخاب انواع درب صنعتی باید به ویژگی های مهمی از جمله صرفه جویی در فضای آزاد در اطراف دهانه در، به حداکثر رساندن فضای آزاد در اطراف دهانه در، باز گذاشتن ورودی ها و کاملاً شفاف برای قرار دادن محصول، یا به سادگی آزاد کردن فضای قابل استفاده اضافی توجه کافی داشت. کرکره غلتکی برای بازشوها با اندازه های مختلف، از ساختمان های کوچک گرفته تا انبارهای بزرگ، مناسب و قابل نصب است.

جمع بندی

فرآیند انتخاب ، خرید و نصب درب کرکره ای صنعتی ، باید توسط یک مشاور متخصص انجام گیرد. با توجه به شرایط پیچیده ای که برای درب های صنعتی وجود دارد در صورت انتخاب نامناسب ، ممکن است تمامی اقدامات و هزینه های انجام شده ، هدر رود.

 

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

خرید درب اتاق سرور
راهنمای خرید

راهنمای خرید درب اتاق سرور

زمان مطالعه: 5 دقیقه خرید درب اتاق سرور به چه منظوری انجام می شود؟ درب اتاق سرور چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ در این مقاله قصد داریم به ماهیت درب اتاق سرور و ویژگی های اصلی آن بپردازیم. درب اتاق سرور چیست ؟ درب اتاق سرور از جمله درب هایی می باشد که باید دارای امنیت بالایی باشد.

توضیحات بیشتر »
معرفی انواع پرده هوا
راهنمای خرید

انواع پرده هوا – بهترین پرده هوا

زمان مطالعه: 5 دقیقه انواع پرده هوا کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین نوع پرده هوا را انتخاب کنیم؟ در این مقاله قصد داریم انواع پرده هوا را بررسی کنیم و بهترین پرده هوا را به شما معرفی کنیم. اگر یک رستوران دارید یا یک مرکز تجاری هستید یا یک دفتر کار و یک کارخانه که برای سالن تولید

توضیحات بیشتر »
راهنمای خرید

4 نکته خرید پنجره upvc

زمان مطالعه: 4 دقیقه پنجره upvc یکی از مهم ترین چیزهایی است که باید در هنگام ساختمان سازی به آن توجه داشته باشید.  پنجره‌های UPVC یک نوع پنجره با فریم از جنس UPVC (پلی وینیل کلراید) هستند. این نوع پنجره‌ها از موادی سبک و مقاوم به نام UPVC ساخته می‌شوند که دارای خواص عایق حرارتی و صوتی مطلوبی می‌باشد.

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

عضویت خبرنامه

عضو خبرنامه آویژه شوید تا از اخرین تخفیف ها و محصولات ما با خبر شوید