بهترین ویلچرپله رو

خرید بهترین ویلچر پله رو

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 6 دقیقه

بهترین ویلچرپله رو کدام است؟ برای انتخاب بهترین ویلچرپله رو چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟ 

اگر بدنبال انتخاب ویلچر مناسب هستید تا انتهای مقاله با آویژه در همراه باشید. 

معرفی بهترین ویلچرپله رو

بهترین ویلچرپله رو ویلچری است که کارهای شما را به بهترین حالت ممکن انجام دهد. 

ویلچر پله رو یا پله نورد ویلچری است که در جهت رفاه و راحتی بیشتر افراد توانخواه تولید شده است.
اصولا پیمودن پله ها به ویژه در ساختمان هایی که فاقد آسانسور است یکی از معضلات برای افراد کم توان و معلولین است.
ساخت ویلچر پله رو یک پیشرفت شگرف در این زمینه جهت مرتفع ساختن این مشکل بوده است.

ویلچر پله رو  wheelchair accessible ویلچری است با طراحی و ساختار خاص که قادر است توسط آن، فرد معلول یا توانخواه از پله ها بالا رود.
برخی از این ویلچرها شاید در نگاه اول شبیه به ویلچر نباشن ولی برخی دیگر ظاهر و ساختاری شبیه به ویلچر دارند.
برخی از وسایل و تجهیزات نیز هستند که آنها هم جزء دسته ویلچرها به شمار نمی روند اما قادرند فرد و ویلچری که بر روی آن نشسته است را از راه پله بالا و پایین ببرند.

آشنایی با انواع بهترین ویلچرپله رو

ویلچرهای پله رو دارای مدل های گوناگونی هستند که هر کدام از ساختار خاصی پیروی می کنند.
اما از بین طرح ها و روش هایی که باعث می شود این فرآیند بهتر و با مطلوبیت بیشتری انجام شود، استفاده از ساختار تسمه و شنی است (همانند شنی تانک).
این مدل از ویلچرها دارای ساختار بهتری و سرعت حرکت بالاتری هستند.

از انواع ویلچر پله رو موجود در دنیا می توان اینطور نام برد:

  1. ویلچر هایی که به تنهایی فرد قادر به حرکت در راه پله است
  2. ویلچرهایی که نیاز به فرد کمکی دارد
  3. ویلچرهایی که نیرو برقی در آن وجود ندارد و با کمک فرد دوم انجام می شود
  4. وسایلی که کمک می کند فرد و ویلچر با هم از پله ها بالا روند.

مشخصات فنی ویلچر پله رو ساده :

ویلچر پله رو بوسیله یک باطری که با یک کلید امنیتی روشن و خاموش می شود کنترل می گردد.

دکمه سبز رنگ جهت بالا رفتن از پله و دکمه زرد رنگ جهت پایین آمدن از پله ها بکار می رود و دکممه قرمز برای حالت های اضطراری که نیاز به خاموش کردن دستگاه دارید استفاده می شود. در واقع بوسیله دکمه قرمز رنگ شما می توانید دستگاه ویلچر پله رو به صورت کامل متوقف کنید و در حالت پایدار و ایمنی قرار دهید.

انواع بهترین ویلچرپله رو

کلید چرخان موجود در قسمت پشتی دستگاه در جهت تنظیم طول دسته نگهدارنده استفاده می شود . ( در سه درجه مختلف قابل تنظیم می باشد. )  بهتر است دسته نگهدارنده در حالت بالا رفتن از پله در بالا ترین حد ممکن قرار گیرد و در هنگامی که دستگاه در یک سطح صاف قرار دارد در پایین ترین حد ممکن قرار گیرد. دسته ها به نحوی طراحی شده اند که کارایی راحتی در تمامی حالت ها داشته باشند.

دسته های جلویی جهت قرار گرفتن دست های بیمار روی آن ها طراحی شده و جهت قرار گرفتن ایمن و راحت تر بیمار روی دستگاه می گردد. دسته های پشتی جهت حمل بیمار در مواقعی که قصد جابه جایی افقی دستگاه را دارید به مانند یک ویلچر ساده عمل می کند.

همچنین در مواقعی که باطری دستگاه مشکل پیدا می کند و امکان استفاده از دستگاه به صورت برقی وجود نداشته باشد می توان از این دسته ها استفاده کرد. البته باید دقت کرد که در این گونه موارد باید از دو نفر استفاده شود یکی در قسمت پشتی و دیگری در قسمت جلویی بوسیله دسته های نگهدارنده ، می توانند در جهت انتقال دستگاه روی پله ها اقدام کنند.

در هنگام رسیدن به پله ها باید تسمه ها آزاد گردند و به روی شیب پله قرار گیرند و سپس دستگاه را خم کرده و بروی شیب پله قرار می دهیم تا امکان استفاده از تسمه فراهم گردد.

مشخصات موتور ویلچر پله رو

ویلچر پله رو مجهز به یک موتور 120 وات 24 ولت می باشد .

حتما در هنگام استفاده از دستگاه ، کمربند ایمنی بیمار بسته شود تا ایمنی کامل در هنگام جابه جایی فراهم شود.

جنس صندلی ویلچر پله رو از پارچه PVC می باشد که به راحتی قابل تمیز کردن هست. در صورت ایجاد لکه با یک پارچه نم دار تمیز گردد. دقت شود که دستگاه در برابر رسیدن رطوبت مقاوم نیست و بهتر است جهت تمیز کردن از یک پارچه نم دار استفاده نمایید.

باطری های ویلچر پله رو

باطری دستگاه دارای قابلیت 800 بار شارژ شدن در صورت شارژ و استفاده صحیح می باشد. امکان تعویض باطری ها وجود دارد.

جهت روشن کردن و فعال کردن دستگاه باید کلید امنیتی قرار گرفته روی باکس باطری ها را فشرده و بچرخانید . دقت شود در هر بار شارژ باید به مدت 3 الی 4 ساعت باطری ها زیر شارژ قرار گیرد. دستگاه در هنگامی که شارژ کامل شود قابلیت طی کردن و بالا رفتن تا 50 طبقه را دارا می باشد.

آشنایی بهترین ویلچرپله رو

دستگاه دارای محل قرار گرفتن پا می باشد تا پاهای بیمار در موقعیت پایدار و ثابتی قرار گیرد. همچنین چرخ های عقبی دستگاه دارای ترمز هست تا در هنگام انتقال بیمار از ویلچر به روی ویلچر پله رو ، دستگاه حرکت نداشته باشد و انتقال ایمنی انجام گیرد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین ویلچرپله رو با ما تماس بگیرید.

مطابق شکل بالا در جهت قرار دادن ویلچر پله رو در حالت حرکت روی پله ها باید دسته مخصوص فشرده و در مسیر ریل حرکت کند تا تسمه های دستگاه باز شود و در حالت شیب قرار گیرد.

پارامترهای  فنی ویلچر پله رو

  • وزن قابل تحمل 150 کیلوگرم
  • سرعت 0.8 متر بر ثانیه
  • قابلیت بالارفتن تا 50 طبقه
  • عمق بالا نرمال
  • مجهز به ترمز مغناطیسی
  • دارای باطری های لیتیومی
  • تولید صدای کمتر از 50 dB
  • وزن دستگاه 30 کیلوگرم

ویژگی های کلیدی بهترین ویلچرپله رو

دستگاه ویلچر پله رو جهت انتقال بیماران در ساختمان های چندطبقه و دارای پله های زیاد می باشد. این دستگاه نیاز به یک نفر جهت کنترل و هدایت را دارد. ساختار دستگاه فوق العاده ساده و راحت طراحی شده و به راحتی قابل استفاده در مسیر پله ها می باشد.

ویلچر پله رو دارای چهار چرخ جهت حرکت اسان در سطوح افقی می باشد. این دستگاه مجهز به کمربند ایمنی جهت افزایش ایمنی بیمار در فرایند انتقال هست.

ویلچر پله رو از الیاژ الومینیوم مقاوم ساخته شده که باعث وزن کم ، اشغال فضای کم ، راحتی در جابه جایی و حمل اسان ، استفاده ایمن و تنظیف آسان شده است.

 

ویلچر برقی پله رو فول

این ویلچر را میتوان بهترین ویلچرپله دانست.

دستورالعمل نحوه استفاده از ویلچر برقی پله رو فول

قبل از استفاده از دستگاه ویلچر برقی پله رو بهتر است دستورالعمل زیر را با دقت بخوانید . در صورتی که هر قسمت از این دستورالعمل را متوجه نشدید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دقت کنید که با دقت و بکارگیری نکات ذکر شده در این دستورالعمل می توانید به راحتی و ایمنی کامل از این مدل ویلچر پله رو استفاده نمایید. در غیراینصورت مسئولیت عواقب استفاده نادرست از دستگاه به عهده کاربر خواهد بود.

ویژگی های دستگاه ویلچر پله رو فول

  • قابلیت بالا رفتن از پله با موتوری پرقدرت ( قابلیت بالارفتن پله ها تا 500 عدد حدود 25 طبقه )
  • کاربری آسان و راحت
  • کاملا تاشو ، سبک و قابلیت حمل اسان ( دستگاه به راحتی جمع می شود و این امکان را دارا دارد که در صندوق عقب ماشین قرار گیرد و در هر نقطه ای که مدنظر دارید بکار گرفته شود. )
  • مجموعه گسترده ای از کاربردهای مختلف : این مدل ویلچر پله رو با توجه به اینکه علاوه بر توانمندی عبور از مسیر پله ها ، به مانند یک ویلچر برقی قابل استفاده می باشد و تمامی امکانات یک ویلچر برقی را دارا می باشد. می تواند برای یک تفریح یا استفاده در مراکز خدماتی ، بیمارستان ها و خانه های سالمندان و یا ایستگاه های مسافری مورد استفاده قرار گیرد.
  • بدنه دستگاه از فولاد مقاومی ساخته شده که باعث استقامت بالا و عمر طولانی ویلچر پله رو می گردد.

پارامترهای فنی دستگاه

وزن دستگاه : حدودا 50 کیلوگرم

وزن قابل جابه جایی : حدودا 120 کیلوگرم

سرعت : 15 پله در دقیقه

زمان شارژ : 6-10 ساعت

تعداد پله ای که در هر بار شارژ طی می کند : حدودا تا 500 پله

نوع باطری : لیتیوم

بهتر است قبل از استفاده از دستگاه ، دستورالعمل را به صورت کامل مطالعه نمایید . بهتر است در مرحله اول سعی کنید به صورت خالی جهت کسب مهارت لازم از دستگاه استفاده نمایید.

قبل از استفاده ، میزان شارژ باطری را بررسی نمایید تا در طول استفاده با مشکل مواجه نشوید. به هیچ وجه قطعات دستگاه را از هم جدا نکنید و با کارشناس مشورت کنید.

بهترین ویلچر پله رو دارای دو تسمه مخصوص جهت حرکت روی مسیر پله ها می باشد . دقت کنید که از دستگاه در مسیر هایی که باعث آسیب رسیدن به تسمه می گردد استفاده نکنید مثل مسیر های سنگی و دارای زائده های غیر متعارف .

بعد از بهترین ویلچرپله رو، انتخاب صندلی پله هم برای بسیاری از افراد کاربردی می باشد. برای اطلاعات بیشتر از خرید صندلی پله و بهترین صندلی پله می توانید با کارشناسان آویژه به صورت رایگان در تماس باشید.

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

همه چیز در مورد بالابرخانگی
تجهیزات توانبخشی

بالابرخانگی چیست؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه بالابرخانگی چیست و برای چه مکان هایی مناسب می باشد؟ در این مقاله همراه آویژه در باشید تا شما را با بالابرخانگی آشنا کنیم. بالابرخانگی چیست؟ بدون شک خیلی از شما تابه حال نام بالابر خانگی را شنیده اید. امروزه به دلیل این که زندگی آپارتمانی در حال رواج پیدا کردن است، آسانسور در اکثر

توضیحات بیشتر »
راه های پیشگیری از آرتروز گردن
مقالات آموزشی

پیشگیری از آرتروز گردن

زمان مطالعه: 7 دقیقه پیشگیری از آرتروز گردن چگونه است؟ امروزه بیماری های مفصلی بسیار زیاد و رایج می باشد. اگر از آن پیشگیری نکنید قطعا منجر به بیماری های بدتری خواهد شد. در این مقاله می خواهیم روش های پیشگیری از آرتروز گردن را توضیح دهیم. با آویژه در همراه باشید. معرفی روش های پیشگیری از آرتروز گردن 

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا