خرید ویلچرمخصوص کودکان

ویلچر مخصوص کودکان

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ویلچر مخصوص کودکان چیست؟ برای خرید ویلچر مخصوص کودکان به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟ 

ویژگی های ویلچر مخصوص کودکان

شاید برخی تصور کنند که هیچ  تفاوتی میان ویلچری که برای یک  کودک خریداری می‌کنند با فرد بزرگسال  وجود نداشته باشد. اما این تصور کاملاً اشتباه است. تولیدکنندگان به ‌منظور فراهم کردن شرایط بهتری برای زندگی تمامی افراد توانخواه، معمولاً محصولات خود را با مناسب با هر شرایط سنی و همچنین همه محدودیت‌های جسمی به تولید می‌رسانند. تا از این طریق همه معلولین به‌ ویژه اطفال از ویلچر تجربه خوبی را داشته و بتوانند به استقلال کافی برای فعالیت‌های اجتماعی و امورات روزمره خود بپردازند. می‌توان گفت که اهمیت خرید ویلچر مخصوص اطفال بسیار بالاست و شما باید برای انتخاب این محصول حتماً باید و نبایدهایی را در نظر بگیرید. خوشبختانه برندهای ایرانی و هم برندهای خارجی ساخت این ویلچرها در مدل‌های مختلف می‌پردازند و شما برای خرید آن‌ها از هر نوع برندی هیچ‌گونه محدودیتی نخواهید داشت. البته پیشنهاد میکنم حتما قبل از خرید ویلچر کودکان با انواع ویلچر آشنا باشید.

راهنمای خرید ویلچر مخصوص کودکان

بهترین ویژگی ویلچر مخصوص کودکان: 

می‌توان گفت که ویلچر مخصوص اطفال معمولاً دارای وزن سبک بوده و جا به‌ جایی آن با سهولت انجام می‌شود. نیروی محرک به این ویلچر و جهت حرکت به شکل دستی بوده و توسط کاربر انجام می‌گردد.  لازم است بدانید که ویلچر های اطفال در نمونه‌های برقی و معمولی به تولید می‌رسند. اما ویلچر برقی بیشتر توسط برندهای خارجی قهوه تولید شده و همچنین در کشور ما به ‌سختی یافت می‌شوند. این محصولات از نظر ساختار تا کاملاً امکانات ویلچرهای بزرگ سالان را داشته اما از نظر ابعاد و همچنین قسمت نشیمنگاه تفاوت‌هایی دارند.

خرید ویلچر سی پی 

انواع ویلچر مخصوص کودکان

از جمله انواع ویلچر کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویلچر تاشو ویلچر سی پی
  • پی ویلچر ارتوپدی
  • مدل راحتی مبله

کودکان به دلیل این‌ که در رشد مداوم هستند، نیازمند صندلی‌های خواهند بود که بتوان آن‌ها را تنظیم کرد. ویلچر سی  پی یکی از مناسب‌ترین مدل‌ها است که دارای این قابلیت می‌باشد. دیگری از ویلچر مخصوص اطفال وجود دارد که دارای زیرپایی و زیردستی متحرک هستند که معمولاً آن را با عنوان ویلچر ارتوپدی می‌شناسند. می‌توان گفت خرید ویلچرهای است اطفال طبق نوع نیاز کودکان و مدت زمانی‌که قرار است از آن‌ها استفاده کنند در نظر گرفته می‌شود. ممکن است این محصولات و برای مدت زمان کوتاه و یا به‌ صورت بلندمدت مورد استفاده قرار بگیرند. توجه داشته باشید که به ‌هنگام خرید این محصول حتماً این فاکتور را در نظر بگیرید. عموماً ویلچر مخصوص افعال دارای جنس آلومینیومی بوده و در سایزهای مختلفی به بازار عرضه می‌شود.

برای خرید ویلچر اطفال نیاز است با مشخصات فنی و ساختاری ویلچر آشنا باشید. ویلچر اطفال دارای تنوع بسیاری هستند و مدل‌های متفاوتی دارند. بنابراین با توجه به قابلیت‌هایی مانند:

  • کنترل زاویه چرخ‌ها
  • داشتن کمربند ایمنی
  • تکیه گاه برای ساعد
  • نرم بودن تکیه گاه پشتی
  • قابلیت تاشو و بازشو
  • میزان اصطکاک چرخ‌ها

ویلچر مخصوص اطفال دارای ویژگی‌هایی است که آن را از سایر ویلچر‌ها متمایز می‌کند. سایز، نحوه قرار گیری چرخ‌ها، مدل حرکت، نحوه قرارگیری شخص و در نهایت میزان هزینه با سایر ویلچر‌ها کاملا متفاوت است.

خرید ویلچر مخصوص کودکان

قیمت ویلچر مخصوص کودکان

برای اطلاع از قیمت ویلچر مخصوص کودکان و انتخای نحوه مناسب برای شما با کارشناسان آویژه در تماس باشید.

ارتقا صندلی ویلچر مخصوص کودکان

به دو صورت ارتقا در تجهیزات صندلی ویلچر کودکان انجام می‌شود. در روش قدیمی‌تر صندلی به عقب تنظیم می‌شده است. اما در روش نوین صندلی رو به جلو آورده می‌شود. از این طریق صندلی ارتقا پیدا می‌کند.

همانطور که می‌دانیم رشد طولی و عرضی در کودکان اتفاق می‌افتد. این امر نیاز به تنظیمات عمق ویلچر را نشان می‌دهد. از این طریق پاهای کودکان روی زمین قرار نمی‌گیرد. همچنین فشاری به پاها وارد نمی‌شود.

ویلچر های سی پی با استحکام بالا از جنس آلومینیوم بوده و دارای عمر مفید و طولانی است.
این ویلچر ها هم به صورت دستی و هم به صورت برقی تولید می گردد که ویلچرهای دستی سی پی بیشتر در بازار های ایران یافت می شوند و ویلچر برقی پله رو  از این مدل در ایران موجود نیست و یا به ندرت ویلچر اطفال برقی وارد ایران شده است.
ویلچر های سی پی در انواع مختلفی برای بزرگسالان و کودکان تولید می شوند.

معرفی انواع ویلچرها و کاربردهای آن 

رشد رو به عقب صندلی ویلچر

صندلی ویلچر در این حالت به عقب برده می‌شود. تنظیم کردن چند پیچ و مهره در این زمان لازم است. پشتی صندلی چرخ‌دار نیز در این راستا باید به عقب برده شود. در برخی از صندلی‌های چرخ‌دار تسمه‌هایی برای جابه‌جایی راحت‌تر تعبیه‌شده است.

هنگامی که صندلی ویلچر به عقب برده می‌شود، نقطه کانونی آن تغییر پیدا می‌کند. به همین دلیل پایداری ویلچر باید توسط پزشکان موردبررسی قرار بگیرد. برای این منظور چرخ‌های ویلچر مرتباً تنظیم می‌شود تا تعادل برقرار شود. همچنین محل قرارگیر‌ی پا نیز باید مجدداً تنظیم شود. با تغییر جایگاه صندلی و پشتی، کمربند ایمنی نیز باید تغییر مکان پیدا کند.

کلیه تغییراتی که ذکر شد، برای ارتقای رشد و توانایی کودکان است. بی‌شک انجام کارهای روزمره برای کودکانی که دچار مشکلات حرکتی هستند بسیار سخت است. اگر ویلچرهای مناسبی برای این افراد طراحی نشود، زندگی کردن آنان با مشکل مواجه می‌شود.

برای جلوگیری از این امر، ویلچرهای جدید و پیشرفته برقی ایجادشده‌اند. ویلچر برقی نوعی پیشرفته از ویلچرها است که برای هر قشری به خصوص کودکان مزایای بسیاری دارد.

همانطور که می‌دانیم قدرت این افراد برای حرکت دادن چرخ‌ها کم است. به همین دلیل ویلچر برقی این کار را برای افراد ساده می‌کند. زیرا نیازی به ایجاد فشار برای حرکت دادن نیست. ویلچر برقی با تنظیم سیستمی که در دسته صندلی تعبیه‌شده است کار می‌کند.

با روند رو به رشد کودکان ارتقای این نوع از ویلچرها نیز امکان‌پذیر است. ویلچر برقی دارای باتری قابل شارژ است. در نتیجه به راحتی با انرژی برق می‌توانید شارژ را انجام دهید. این نوع از ویلچرها دارای سرعت‌های متفاوتی هستند.

سرعت موردنظر در ویلچر برقی قابل تنظیم است. از آنجایی که این ویلچرها داری سیستم و فناوری به‌روزی هستند، هزینه بالاتری را نیز باید برای آنها بپردازید. در مقایسه با کارایی‌هایی این نوع از ویلچر، پرداخت هزینه بالاتر به طور کامل منصفانه است.

 

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

همه چیز در مورد بالابرخانگی
تجهیزات توانبخشی

بالابرخانگی چیست؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه بالابرخانگی چیست و برای چه مکان هایی مناسب می باشد؟ در این مقاله همراه آویژه در باشید تا شما را با بالابرخانگی آشنا کنیم. بالابرخانگی چیست؟ بدون شک خیلی از شما تابه حال نام بالابر خانگی را شنیده اید. امروزه به دلیل این که زندگی آپارتمانی در حال رواج پیدا کردن است، آسانسور در اکثر

توضیحات بیشتر »
راه های پیشگیری از آرتروز گردن
مقالات آموزشی

پیشگیری از آرتروز گردن

زمان مطالعه: 7 دقیقه پیشگیری از آرتروز گردن چگونه است؟ امروزه بیماری های مفصلی بسیار زیاد و رایج می باشد. اگر از آن پیشگیری نکنید قطعا منجر به بیماری های بدتری خواهد شد. در این مقاله می خواهیم روش های پیشگیری از آرتروز گردن را توضیح دهیم. با آویژه در همراه باشید. معرفی روش های پیشگیری از آرتروز گردن 

توضیحات بیشتر »
فیزیوتراپی
تجهیزات توانبخشی

فیزیوتراپی چیست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه فیزیوتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟ فیزیوتراپی در واقع یکی از علوم اصلی توانبخشی است و در زیر مجموعه rehabilitation و توانبخشی قرار می‌گیرد. هدف اصلی از درمان فیزیوتراپی بهبود عملکرد، افزایش دامنه حرکات، افزایش قدرت عضلات، انعطاف عضلات، تحمل عضلات، بهبود زندگی فرد، بهبود وضعیت راه رفتن و در نهایت بهبود عملکرد کلی فرد هست. فیزیوتراپی چیست؟

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا