تعمیر درب شیشه ای سکوریت

تعمیر-درب-شیشه-ای-سکوریت

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 7 دقیقه

تعمیر درب شیشه ای سکوریت به چه صورتی است؟ هزینه رگلاژ کردن درب شیشه ای سکوریت در مشهد چقدر می باشد؟ 

در این مقاله از آویژه در همراه ما باشید تا شما را با تعمیر درب شیشه ای سکوریت آشنا کنیم. 

راهنمای تعمیر درب شیشه ای سکوریت 

سالهاست که بشر شیشه را می شناسد. بر اساس مطالعات صورت گرفته اولین تجربه ی بشر در زمینه ی استفاده از شیشه به دوران عهد پارینه سنگی باز می گردد. در این دوران اولین سرنیزه ها از ابسیدین ساخته شدند. ابسیدین که با نام شیشه ی آتشفشانی هم شناخته می شود سنگی غنی از سیلیکات است. سیلیکات ماده ی اصلی تمامی ساختارهای شیشه ای دنیاست و تمامی مواد شیشه ای بر پایه ی ماده ای به نام سیلیسوم به وجود می آیند. پس از آن  در دوران های تاریخی بعدی مراحل ساخت شیشه توسط بشر کشف شد و صنعت شیشه به مرور زمان شکل گرفت و تکامل یافت.
شیشه خواصی دارد که در نوع خود منحصر به فرد است. یکی از این خواص شفاف بودن آن است که می تواند نور مرئی را از خود عبور دهد. به علت وجود همین خاصیت، شیشه در معماری مورد توجه قرار گرفت. درب شیشه ای سکوریت یکی از پرکاربردترین مدل های درب شیشه ای هست که برای اکثر مکان های تجاری و اداری قابل استفاده می باشد.

روش های تعمیر درب شیشه ای سکوریت

شیشه ها برای اولین بار در دوران امپراتوری روم برای ساخت پنجره ها مورد استفاده قرار گرفتند و پس از آن در سبک های مختلف معماری و در دوره های تاریخی مختلف هنرنمایی کردند. 

تنظیم و رگلاژ شیشه سکوریت

مهم ترین موردی که باید به طور مرتب انجام شود رگلاژ درب شیشه ای سکوریت است. تنظیم شیشه سکوریت نیاز به مهارت دارد و باید با حساسیت تمام انجام شود. زیرا در صورت کوتاهی ممکن است موجب خطرات جانی و مالی شوند. رگلاژ درب سکوریت با تنظیم یراق آلات در گوشه های شیشه انجام می شود و هر گونه ضربه یا فشار اضافی موجب شکسته شدن شیشه می شود.

در هنگام تنظیم و جا زدن شیشه سکوریت بر روی فریم باید از چوب یا لاستیک استفاده شود تا شیشه به طور مستقیم با پیچ یا فلز برخورد نکند. اگر درب سکوریت به سختی باز و بسته می شود و غلطک های درب ترک خورده و مصدود شده اند و درب دچار افتادگی شده است باید سریعا اقدام به رگلاژ درب سکوریت ریلی کنید.

شیشه ویژگی های منحصر به فردی چون موارد زیر را دارد:

  • سخت
  • شفاف
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاوم در برابر نوسانات آب و هوایی
  • مقاوم در برابر نوسانات دمایی
  • مقاوم در برابر آتش سوزی
  • مقاوم در برابر وزن و فشار
  • عایق صدا
  • مقاوم در برابر فرسایش خوردگی
  • مقاوم در برابر تغییر رنگ
  • طول عمر مفید بالا
  • مقاوم در برابر تنش های حرارتی و شکنندگی

تمامی ویژگی های شیشه سکوریت برای انتخاب و استفاده از آن در معماری و طراحی داخلی مثبت و کارآمد است به جز گزینه ی آخر. شکستن شیشه عاملی بوده که همیشه خطر آفرین محسوب می شده. همچنین شیشه های شکسته قابلیت تعمیر و استفاده ی مجدد را ندارند. شکنندگی شیشه می تواند به عنوان عامل منفی در نظر گرفته شود. اما با فرایندی به نام سکوریت کردن شیشه می توان مشکل گزینه ی آخر را هم برطرف کرد و آن را به یک محصول بی نقص تبدیل کرد.

نکات مهم تعمیر درب شیشه ای سکوریت

درب شیشه ای هم مانند سایر بخش‌های ساختمان به مراقبت و نگهداری نیاز دارد. البته اهمیت مراقبت از درب شیشه ای دو چندان است. زیرا درب شیشه ای برای سهولت بخشیدن به رفت و آمد در فضاهای پرتردد بکار می‌رود و اگر دچار مشکلی شود، می‌تواند به شدت دردسر ساز شود. همچنین درب شیشه ای بخش بزرگی از نمای ساختمان می‌باشد که تاثیر به سزایی در زیبایی آن دارد. در ادامه مطلب نکات مهمی برای جلوگیری از خرابی درب شیشه ای آمده که با رعایت این نکات ساده اما مهم، می‌توانید عمر مفید درب شیشه ای را افزایش دهید و همچنین از هزینه های اضافی تعمیر درب شیشه سکوریت جلوگیری کنید. با ما همراه باشید:

  • با دقت به درب شیشه ای نگاه کنید و به صدای آن گوش دهید

هر بار که از درب شیشه ای استفاده می‌کنید، به صدای باز و بسته شدن آن گوش دهید و با دقت به آن نگاه کنید. با انجام این کار می‌توانید قبل از وارد شدن آسیب جدی به درب شیشه ای، آن را شناسایی کنید. همچنین می‌توانید هزینه‌های بعدی، از جمله هزینه تعمیرات درب شیشه ای را کاهش دهید. ضمن اینکه اگر در آینده برخی از قطعات درب دچار مشکلی شود، شما بلافاصله می‌توانید منبع خرابی را تشخیص دهید و اقدامات لازم برای تعمیر درب شیشه سکوریت را انجام دهید.

  • مشکل صدای درب را بدون نیاز به تعمیر درب شیشه ای سکوریت ، خودتان برطرف کنید

درب شیشه ای سالم، نباید هنگام باز و بسته شدن، صدای غیرعادی ایجاد کند. در واقع زمانی که درب باز و بسته می‌شود، هنگرها (چرخ‌ها) بر روی تسمه حرکت می‌کنند و در برخی عوامل باعث ایجاد اختلال در حرکت چرخ‌ها بر روی تسمه می‌شوند. با شناسایی این عوامل شما می‌توانید خودتان مشکل را برطرف کنید و دیگر نیازی به حضور تعمیرکار برای تعمیر درب شیشه ای سکوریت نداشته باشید.

دو عامل اصلی در خرابی درب شیشه ای و ایجاد صدای غیر عادی عبارتند از:

وجود گرد و غبار بر روی تسمه : گاهی به دلیل نشستن گرد و غبار بر روی تسمه‌ای که چرخ‌ها بر روی آن حرکت می‌کنند، درب های اتوماتیک شیشه ای صدای غیر عادی ایجاد می‌کنند. برای رفع این مشکل کافیست تسمه‌های درب تمیز شود.

شل بودن و یا سفت بودن تسمه : یکی از دلایل اصلی که درب صدای غیر عادی ایجاد می‌کند، تنظیم نبودن تسمه است که با شناسایی آن به راحتی می‌توانید مشکل را برطرف کنید.

تعویض قطعات جانبی و تعمیر درب شیشه ای سکوریت

قطعات جانبی درب شیشه ای سکوریت عبارتند از: ریل درب شیشه ای، سنسور چشمی داخل و بیرونی (Indoor & Outdoor) ، موتورهای درب اتوماتیک (انکودر دار و ساده) ، کنترل باکس… گاهی ممکن است به دلایل مختلف، هر یک از این قطعات دچار مشکل شوند و در نهایت به تعویض قطعات جانبی و یا تعمیر درب شیشه ای سکوریت نیاز پیدا کنید. در چنین شرایطی کافیست با شماره تلفن مندرج در وب‌سایت تماس حاصل نمایید تا به سرعت مشکل تعمیر درب شیشه ای سکوریت برطرف شود.

راهنمای تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای

رگلاژ و تعمیر درب شیشه ای سکوریت

جهت دستیابی به نحوه رگلاژ درب شیشه ای سکوریت می بایست یراق‌آلات مخصوص همان کار را داشته باشید و برای تنظیمات کیس شیشه می‌بایست درب کیس باز شود تا از طریق برد، تنظیمات لازم انجام شود. نحوه رگلاژ درب سکوریت یا با تعویض قطعه و یا یک تعمیر ساده برطرف گردد. همچنین باید برای مشتری توضیح دهید که هزینه ی انجام کار چه مقدار و نحوه رگلاژ درب سکوریت چقدر است و چه مدت زمانی طول می کشد.

قطعات درب اتوماتیک شیشه ای

درب سکوریت بخشی جدایی‌ناپذیر در تمامی نماها و پارتیشن‌های شیشه ای است که به دلیل تحرک دائم و باز و بسته شدن آن‌ها بیشتر از شیشه‌های ثابت در معرض خراب شدن قرار بگیرند، بنابراین رگلاژ درب شیشه ای امری بسیار رایج است. درصورتی‌که درب صدا دهد و سخت باز و بسته شود. صدای درب ممکن است از خشکی لولا و یا استوپ باشد در این حالت با روغن‌کاری یا ریختن گریس رگلاژ درب سکوریت امکان‌پذیر است؛ اما در برخورد با سایر عوامل ممکن است نیاز به آچارکشی یا تعویض قطعات برای رگلاژ درب های شیشه ای باشد.

هزینه تعمیر درب شیشه ای سکوریت
به خاطر داشته باشید که رگلاژ درب های شیشه ای باید توسط افراد آموزش‌دیده انجام شود وگرنه ممکن است رفع ایراد کاملاً گذرا باشد.
در نظر داشته باشید روزانه هزاران بار درب توسط اشخاص مختلفی باز و بسته می شود و درب دچار مشکل می شود، ممکن است درب نیاز به رگلاژ داشته باشد برای رگلاژ درب شیشه‌ ای شیشه‌ها مقاومت بسیار کمی در برابر تغییرهای محیطی و حتی ضربه داشته باشند.
شیشه ممکن است دارای فریم باشد یا بدون فریم این شیشه‌ها ممکن است طی یک سال چندین بار دچار مشکل و حتی شکست شوند که شما باید به‌ناچار آن‌ها را تعویض کنید، بدین‌صورت هم هزینه‌ی شیشه، هم نصب دوباره آن به شما تحمیل خواهد شد.

  • هرگز خودتان رگلاژ درب شیشه‌ ای را انجام ندهید.
  • زمانی که شما نیاز به خدمات رگلاژ درب شیشه‌ ای دارید باید با متخصص رامادُر مشکل را در میان بگذارید.
  • با رعایت برخی نکات و رگلاژ درب شیشه‌ ای می‌توانید عمر مفید درب شیشه را بالا ببرید.

در نظر داشته باشید روزانه هزاران بار درب توسط اشخاص مختلفی باز و بسته می شود و درب دچار مشکل می شود و ممکن است درب نیاز به رگلاژ داشته باشد برای رگلاژ درب شیشه‌ای شیشه‌ها مقاومت بسیار کمی در برابر تغییرهای محیطی و حتی ضربه دارند.
شیشه ممکن است دارای فریم باشد یا بدون فریم این شیشه‌ها ممکن است طی یک سال چندین بار دچار مشکل و حتی شکست شوند که شما باید به‌ناچار آن‌ها را تعویض کنید، بدین‌صورت هم هزینه‌ی شیشه، هم نصب دوباره آن به شما تحمیل خواهد شد.

  • هرگز خودتان رگلاژ درب شیشه‌ای را انجام ندهید.
  • زمانی که شما نیاز به خدمات رگلاژ درب شیشه‌ای دارید باید با متخصص رامادر مشکل را در میان بگذارید.
  • با رعایت برخی نکات و رگلاژ درب شیشه‌ای می‌توانید عمر مفید درب شیشه را بالا ببرید.

به طور کلی برای تعمیر درب شیشه ای سکوریت باید حتما با کارشناسان در تماس باشید.

امروزه مشتری مداری از ارکان موفقیت برندهای مطرح دنیا محسوب می شود. یکی از شاخص های اصلی برای کسب رضایت مشتری ارائه ی خدمات پس از فروش است که تعمیر هم شامل می گردد. هر محصولی که در دست مشتریان قرار می گیرد ممکن است دچار مشکلات متعددی شود که نیاز به تعمیر پیدا کند. اما بحث مهمی که برای این محصول همیشه مطرح است بحث رگلاژ کردن شیشه سکوریت از درب شیشه ای است. رگلاژ کردن در واقع همان تنظیم و هماهنگ سازی قطعات و یراق آلات مختلف شیشه سکوریت و به عبارت دیگر تعمیر آنها در مواقع نیاز است.
یک تکنسین حرفه ای و با تجربه قبل از شروع به کار خود باید برای مشتری به صورت کامل توضیح بدهد که قرار است چه کاری را انجام دهد و اگر نقصی وجود دارد آن را دقیقا شرح دهد و راه حل خود را بگوید.

یراق آلات شیشه سکوریت

امروزه شیشه ها با فرایندی به نام سکوریت کردن شیشه های نشکن تولید می شوند که از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار است و در برابر انواع ضربه و آسیب های احتمالی بسیار مقاوم اند. شیشه های ساختمانی به وسیله ی فرایند حرارتی در دمای بالا نرم می شوند و سپس به وسیله ی دمیده شدن هوای سرد به دو طرف آن سریعا سرد می شوند. 
شیشه سکوریت امروزه کاربردهای مختلفی در معماری و طراحی فضاهای داخلی دارد و به وسیله ی قطعات و یراق آلات مختلفی اجرا می شوند.

یراق آلاتی از جمله:

  • لولای شیشه سکوریت
  • قفل شیشه سکوریت
  • استوپ شیشه سکوریت
  • دستگیره شیشه سکوریت
  • ریل شیشه سکوریت
  • فریم شیشه سکوریت
  • بست شیشه سکوریت 

هر کدام از این قطعات و یراق آلات بسته به محل اجرای شیشه سکوریت بر روی آن قرار می گیرند.

 

 

 

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

آموزش نصب مدار جک پارکینگ
راهنمای نصب

آموزش نصب مدار فرمان جک پارکینگ

زمان مطالعه: 6 دقیقه مراحل نصب مدار فرمان جک پارکینگ به چه صورتی انجام می گیرد ؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی انواع مدل های مدار فرمان جک پارکینگ همراه با آموزش نصب بپردازیم. البته با توجه به تنوع مدلها و برندهای موجود در بازار ، آموزش تمامی مدل ها به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

توضیحات بیشتر »
باکس کرکره برقی
راهنمای نصب

نصب باکس کرکره برقی در مشهد – نصب کاور موتور کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 4 دقیقه در این مقاله قصد داریم با انواع مدل های باکس کرکره برقی و لزوم استفاده از آن بپردازیم. باکس کرکره برقی چیست ؟ باکس کرکره برقی یکی از اجزای اصلی کرکره برقی به حساب نمی آید و به عنوان یکی از راهکارهای مناسب جهت پوشش و محافظت از کرکره برقی در برابر سرقت و آسیب

توضیحات بیشتر »
نصب کرکره برقی مشهد
راهنمای نصب

نصب کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 7 دقیقه نصب کرکره برقی مشهد با چه قیمتی انجام می شود؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی مهمترین نکات نصب کرکره برقی و آموزش نصب کرکره برقی بپردازیم. البته این نکات صرفا برای همکاران و نصابان کرکره برقی تهیه نشده و برای افرادی که قصد خرید کرکره برقی را دارند می تواند مفید باشد. هنگام

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا