مقایسه پنجره upvc و آلومینیوم

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقایسه پنجره upvc و آلومینیوم به چه صورتی است؟ 

تاکنون برایتان سوال پیش آمده است که پنجره upvc بهتر است یا آلومینیوم؟ 

در این مقاله می خواهیم هر کدام را از نظر کیفیتی و قیمت مقایسه کنیم تا بهترین مدل را خریداری نمایید. 

آلومینیوم در ابعاد بزرگ و غیراستاندارد، به دلیل استحکام بالاتر، دارای طول عمر و کارایی بهتری نسبت به upvc می‌باشد. پنجره‌های upvc عایق‌بندی بیشتری نسبت به آلومینیوم در مقابل سروصدا، گرما و سرما و نفوذ گرد و غبار به داخل خانه‌ها دارند. مقاومت پنجره upvc در برابر حرارت بسیار بالاست و آتش نمی‌گیرد.
 
بررسی مقایسه پنجره upvc و آلومینیوم
 
پنجره عایق به پنجره‌هایی گفته می‌شود که معمولاً با نام پنجره دو جداره یا شیشه دو جداره یا پنجره سه جداره شناخته می‌شوند. این پنجره‌ها از نظر انتقال حرارت نسبت به نمونه‌های سنتی (پنجره‌های فلزی) عایق‌تر هستند. پنجره‌های عایق دو یا سه قاب شیشه‌ای هستند که به وسیلهٔ هوا یا دیگر گازها برای کاهش انتقال حرارت جدا شده‌اند.

بررسی مقایسه پنجره upvc و آلومینیوم

تفاوت پنجره آلومینیومی با upvc یکی از مواردی که باعث استفاده از نوارهای پلی آمید در بین پروفیل های آلومینیوم میباشد. نوارهای پلی آمید عایق حرارتی هستند و تبادل حرارتی بین داخل و خارج منزل را غیر ممکن میکند.

  • در هر دو نوع آلومینیوم و upvc رنگ‌های مختلفی وجود دارد ولی آلومینیوم دارای تنوع رنگ بیشتری است.
  • آلومینیوم در ابعاد بزرگ و غیراستاندارد، به دلیل استحکام بالاتر، دارای طول عمر و کارایی بهتری نسبت به upvc می‌باشد.
  • پنجره‌های upvc عایق‌بندی بیشتری نسبت به آلومینیوم در مقابل سروصدا، گرما و سرما و نفوذ گرد و غبار به داخل خانه‌ها دارند.
  • مقاومت پنجره upvc در برابر حرارت بسیار بالاست و آتش نمی‌گیرد. اما پنجره‌های آلومینیومی در برابر حرارت بالا امکان آسیب دیدنشان وجود دارد.
  • پنجره‌های upvc به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارند دچار خوردگی و پوسیدگی نمی‌شوند. اما پنجره‌های آلومینیومی در برابر آلودگی هوا و تغییرات جوی مقاومت کمتری دارند. و به مرور زمان دچار خوردگی و تغییر رنگ می‌شوند.
  • نکته مهم و حائز اهمیت برای مشتریان، تغییرات دمایی در داخل و خارج از خانه می‌باشد. این تغییرات باعث ایجاد بخار و نم روی پروفیل‌های آلومینیومی می‌شوند و به مرور زمان به آن‌ها آسیب وارد می‌کنند. اما پروفیل‌های upvc به دلیل عایق حرارتی بودنشان مانع از ایجاد این نوع بخارات و پدیده میعان می‌شوند.

پنجره آلومینیوم دارای سیستم PH54 می باشد. 

ویژگی های سیستم  PH54

  • عرض فریم 54 میلی متر، با توجه به عریض شدن این سیستم استقامت بالا به منظور استفاده از شیشه های سنگینتر.
  • عملکرد بالا و قابلیت اجرای درب و پنجره به منظور کاربرد های مختلف
  • امکان نصب شیشه تک جداره و 2جداره از ضخامت 6 تا 33 میلی متر
  • قابلیت نصب توری پلیسه در نمای خارجی پنجره
  • دارای استقامت بالا نسبت به پنجره های U.P.V.C در برابر اشعه آفتاب و عوامل جوی .

امنیت در پنجره های آلومینیوم و upvc به طور قابل توجهی از انواع دیگر همچون پنجره های چوبی بالاتر است. با این حال سطح امنیت این نوع پنجره ها نیز بسته به نوع و کیفیت قفل ها متغیر است. بیشترین تفاوت موجود میان پنجره آلومینیومی و upvc در زیبایی ظاهری آنهاست. ظاهر براق پنجره های آلومینیومی و طیف گسترده ای از رنگ های پودری، رنگ های آنادایزینگ طلایی و شامپاینی ظاهری مدرن به فضای ساختمان می بخشد. همچنین امکان طراحی پنجره های با پروفیل های سبک تر و استحکام بالا در پنجره های آلومینیومی وجود دارد و این مزیتی است که پنجره های آلومینیومی نسبت به upvc دارند.

تنوع درب و پنجره های آلومینیومی، ترمال بریک و انواع upvc گاه آنقدر زیاد است که این سوال به وجود می آید که فرق پنجره پی وی سی با آلومینیوم چیست. باین حال، تفاوتهایی که در انواع پنجره ها وجود دارد از جمله تفاوت قیمت پنجره آلومینیومی با upvc و همچنین تنوع طراحی باز و بسته شدن قاب پنجره ها باعث شده است که بنا بر نوع خواست بتوان میان آنها بهترین گزینه را انتخاب کرد. وجود انواع مقاطع پروفیل های آلومینیومی برای قرار دادن صفحات بزرگ شیشه ای به اندازه کافی مقاوم است و این نکته به آن معنا است که اگر تمایل دارید تا نمایی بزرگتر و ویویی بهتر داشته باشید بدون اینکه پنجره را به چند بخش تقسیم کنید با پنجره های آلومینیومی دیدی بهتر داشته و از نور طبیعی بیشتر استفاده کنید.

امکان رنگ کردن و ایجاد بافت بر روی سطح پروفیل های آلومینیوم نیز از جمله مزایایی است که می توان به این صورت علاوه بر رنگ طبیعی و نقره ای پنجره های آلومینیومی با افکت های متنوع انواع پنجره ها با سبک و سلایق مختلفی داشت. با مقایسه پنجره ترمال بریک و upvc و بررسی تفاوت های موجود میان پنجره های آلومینیومی و پنجره های upvc می توان به امکان طراحی متنوع و تفاوت پنجره های آلومینیومی نام برد. فلز آلومینیوم در عین سادگی و سبکی استحکام بالایی دارد و این باعث می شود که طراح و سازنده در و پنجره امکان این را داشته باشد تا قاب پنجره را تا حد ممکن باریک طراحی کند. انواع پنجره های ابعاد بزرگ مثل لیفت اند اسلاید، محوری، لولایی و کشویی با فلز آلومینیوم قابل ساخت است.

بهترین پنجره دوجداره کدام است؟

 

مزایا پنجره آلومینیومی

  • نصب آسان
  • کاهش اتلاف انرژی 
  • تنوع بالا در طرح و رنگ
  • مقاومت بالا در برابر بادهای شدید
  • مقاومت در برابر نور شدید و آفتاب
  • کاهش مصرف گاز طبیعی
  • سبک و بادوام

مزایای پنجره دوجداره

  • سبک 
  • تنوع طرح و رنگ بالا
  • نشان لوکس بودن ساختمان
  • مقاوم در برابر اکسید شدن
  • صفر بودن میزان اتلاف انرژی
  • حساسیت بالا در برابر تولید و نصب
  • قیمت مناسب در برابر کیفیت بالا

عوامل متعددی برای مقایسه قیمت پنجره یو پی وی سی با آلومینیوم وجود دارد. برای انتخاب اقتصادی و کاهش قیمت تمام شده می توانید پنجره های یو پی وی سی را انتخاب کنید. وزن سبک و قیمت پایین عامل اصلی استقبال آن ها می باشد. 

پنجره upvc بهتر است یا آلومینیوم؟

پاسخ به این سوال بستگی به شرایط شما و محلی که در نظر دارید، دارد!

مقایسه قیمت پنجره upvc و آلومینیوم

 انتخاب بین این دو به ترجیهات، بودجه و عواملی که برای کارفرما مهم است بستگی دارد. پنجره های آلومینیوم از نظر مقاومت، ماندگاری، راندمان حرارتی عالی عمل کرده است و در طولانی مدت مقرون به صرفه است. همچنین پنجره های upvc نیز به دلیل قیمت مناسب و عایق بندی بالا جایگاه خود را حفظ کرده است.

تیم حرفه ای آویژه در می تواند شما را در انتخاب نوع پنجره راهنمایی نماید. پس همین حالا با ما تماس گرفته و مشاوره رایگان بگیرید.

پنجره های دوجداره upvc از قیمت پایین تری برخوردارند. قیمت تمام شده ی آلومینیوم معمولا گران تر است اما در دراز مدت آلومینیوم می تواند بسیار مقرون به صرفه تر است زیرا از ماده مقاوم تری نسبت به پنجره های upvc دارد.

بررسی انواع پنجره ها و تفاوت پنجره آلومینیومی با یو پی وی سی باعث می‌شود امروزه انواع متفاوتی از درب و پنجره تولید و در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب بهترین نوع درب و پنجره متناسب با نیاز یکی از مهمترین بخش ها خواهد بود که برعهده طراح، سازنده و صاحبان خانه می باشد. در این میان رقابت شدیدی میان پنجره های آلومینیومی و پنجره های upvc وجود دارد که لازم است آنها را در کنار یکدیگر قرار داده و با بررسی مزایای و معایب هرکدام بهترین گزینه را برگزید. اینکه آیا پنجره آلومینیومی بهتر است یا upvc ، تفاوت پنجره ترمال بریک با upvc چیست، بسته به نظر و سلیقه اشخاص است. در این میان عوامل متعددی نظیر قیمت تمام شده، مقاومت و استحکام، نوسانات دمایی و لزوم استفاده از پنجره های مقاوم و عایق شده در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت می تواند در انتخاب نوع پنجره دخیل باشد.

خرید پنجره دوجداره مشهد

اغلب معماران با این سوال مواجه می شوند که تفاوت پنجره یو پی وی سی و آلومینیوم چیست؟ در واقع، برای ساختن یک بنای مقاوم و زیبا ابتدا باید تفاوت انواع پنجره ها را بررسی کرد. ماندگاری بالا، طول عمر، عدم تغییر ظاهری در کنار امکان استفاده مجدد از آلومینیوم طی سالها بدون اینکه دچار افت کیفیت گردد. از جمله عواملی هستند که باعث افزایش مخاطب در سال‌های اخیر می گردد. پنجره های دوجداره آلومینیومی با نحوه طراحی مدرن و استفاده از سیستم ترمال بریک می تواند علاوه بر زیبایی و دوام انرژی را تا درصد بالایی ذخیره ساخته و مانع هدر رفت منابع انرژی گردد. همچنین امکان طراحی انواع پنجره ها با قاب‌های متنوع و انواع سیستم های پنجره های کشویی و لولایی نیز می تواند در زیبایی ساختمان اثرگذار باشد. بنابراین برای محاسبه و بررسی تفاوت قیمت پنجره های دوجداره آلومینیومی و upvc بهتر است ابتدا به ابعاد و نوع پنجره توجه داشته و سپس بر اساس هر متر مربع و قیمت روز آلومینیوم قیمت آن را محاسبه نمایید. به این ترتیب می توانید بررسی کنید که آیا پنجره دوجداره آلومینیومی بهتر است یا upvc و سپس بهترین گزینه را انتخاب کنید.

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

جک پارکینگ وی تو
بررسی تخصصی

بررسی تخصصی جک پارکینگ وی تو

زمان مطالعه: 5 دقیقه جک پارکینگ وی تو ایتالیا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ شرکت درب اتوماتیک وی تو V2 یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده درب اتوماتیک در جهان می باشد که محصولات با کیفیتی را روانه بازار کرده است. محصولات وی تو در دسته بندی های مختلفی مثل جک پارکینگ بازویی و ریلی ،

توضیحات بیشتر »
راهنمای خرید بهترین پرده هوا
بررسی تخصصی

ویژگی های بهترین پرده هوا

زمان مطالعه: 6 دقیقه بهترین پرده هوا چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت خرید بهترین پرده هوا چقدر است؟ در این مقاله از آویژه در می خواهیم انواع پرده هوا را توضیح دهیم تا بتوانید بهترین مدل آن را خریداری کنیم. پس همراه ما باشید. بهترین پرده هوا کدام است؟ پردهٔ هوا یک دستگاه الکترومکانیکی است که عایقی بین دو

توضیحات بیشتر »
مقایسه جک درب پارکینگ ایرانی و خارجی
بررسی تخصصی

مقایسه جک درب پارکینگ ایرانی و خارجی

زمان مطالعه: 5 دقیقه مقایسه جک درب پارکینگ ایرانی و خارجی از نظر کیفیت و قیمت را در این مقاله بررسی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید. در مقالات قبلی سعی کردیم بهترین جک پارکینگ ایرانی و بهترین جک پارکینگ ایتالیایی را به شما معرفی کنیم و برندهای برتر ایرانی و خارجی را بررسی کنیم. در این مقاله

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

عضویت خبرنامه

عضو خبرنامه آویژه شوید تا از اخرین تخفیف ها و محصولات ما با خبر شوید