ویژگی های بهترین آرام بند

بهترین آرام بند

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 7 دقیقه

بهترین آرام بند کدام است؟ آرام بند مناسب جه مکان هایی می باشد؟ زمانی همه چیز به هم ریخت که قفل برقی با آن فنرهای سفت و قوی بر روی درب های زیادی نصب گردید. حالا درهای نفرو ای که قبلا از آرام بند استفاده کرده بودند یا بسته نمی شدند یا آنقدر می کوبیدند که صاحب خانه از روی اجبار آن را باز میکرد و در گوشه ای در کنار انبار می انداخت.

بهترین آرام بند کدام است؟

در این مقاله همراه آویژه در باشید تا شما را با بهترین آرام بند درب آشنا کنیم. 

شاید تاکنون لازم ندیده اید که از آرام بند استفاده نماید و بستن درب را با فشار دست ترجیح می دهید. این موضوع زمانی دردسر ساز نیست که شما یک خانه ویلایی داشته باشید و امنیت بسته بودن درب را خودتان بر عهده دارید. اما این موضوع در ساختمانهای چند واحدی خیلی معنا ندارد چرا که موارد بالایی پیش آمده که همسایه برای خرید جزئی بیرون میرود و به خیال اینکه کارش طول نمی کشد درب را نمی بیندد که از همین غفلت سارقین استفاده کرده و وسایل کوچک و درشت ساختمان را به سرقت می برند.

برخی از کاربردهای بهترین آرام بند درب: 

  • بسته شدن درب بر عهده آرام بند است و قطعا امنیت ساختمان بالا خواهد رفت.
  • از ایجاد صدا در زمان بسته شدن درب جلوگیری میکند.
  • برای درب های ورودی موجبات صرفه جوی در انرژی دارد.
  • باعث بسته شدن درب های ضد حریق است که از نفوذ آتش جلوگیری میکند.

ویژگی های بهترین آرام بند درب

در اینجا برخی از مهم ترین ویژگی های آرام بند درب را به شما عزیزان توضیح می دهیم:

  • وزن درب ورودی

در هنگام انتخاب و خرید بهترین آرام بند درب حتماً به وزن درب توجه ویژه‌ای داشته باشید. زیرا اگر وزن درب بیش از حد و آستانه تحمل جک آرام بند باشد، سبب آسیب به آرام بند، درب و قفل آن می‌شود. علاوه بر این، در صورت عدم انتخاب صحیح آرام بند، درب به خوبی بسته نمی‌شود و سبب اتلاف انرژی نیز می‌گردد. همچنین طول عمر درب و آرام بند کاهش یافته و ممکن است افراد در هنگام عبور از درب صدمه ببینند. بالعکس با انتخاب و خرید بهترین آرام بند درب نه تنها درب به آرامی بسته شده و روی چارچوب قرار می‌گیرد؛ بلکه سبب افزایش طول عمر آرام بند، درب و دیگر اجزای آن شده و تا حد بسیار زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی می‌گردد.

– عرض درب ورودی

عرض درب ورودی نیز پس از وزن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه درب بزرگ‌تر باشد، به طبع می‌بایست آرام بند و بازوهای آن از قدرت بیشتری برخوردار باشند. علاوه بر این جک‌های آرام بند درب نیز با توجه به ابعاد و اندازه درب متفاوت هستند. برای درب پارکینگ‌های بزرگ و دارای عبور و مرور زیاد از جک‌های قدرتمند و بزرگ‌تر نسبت به بقیه مدل‌های موجود در بازار استفاده می‌شود. از همه مهم‌تر اینکه بعضی از جک‌های آرام بند به سنسورهای تشخیص انسان یا اشیاء مجهز هستند. نحوه عملکرد این سیستم بدین صورت است که سنسورها در صورتی که چیزی بین درب و چارچوب قرار بگیرد، مانع از بستن شدن درب شده و از بروز خطر و آسیب احتمالی جلوگیری می‌کند. البته به یاد داشته باشید عملکرد صحیح، مناسب و به موقع جک آرام بند تا حد بسیاری زیادی به میزان تناسب آن با عرض درب بستگی دارد. به عبارت دیگر در هنگام انتخاب بهترین جک آرام بند حتماً عرض درب مورد استفاده را مدنظر قرار دهید و پس از آن نسبت به خرید اقدام کنید.


  • گارانتی جک آرام بند

به طور کلی اغلب مصرف کنندگان متقاضی خرید محصولاتی با گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. کارخانه‌های سازنده جک آرام بند بر اساس برند سازنده و کیفیت محصولات تولیدی، جک‌های آرام بند را از یک تا پنج سال گارانتی می‌کنند. به طبع هرچه محصول باکیفیت‌تر و برند معتبرتری را خریداری کنید؛ به نسبت از مزایا و خدمات پس از فروش بهتری برخوردار می‌شوید؛ بنابراین برای خرید بهترین آرام بند درب به مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش آن دقت کنید. زیرا محصولاتی که این خدمات را به مشتری و مصرف کننده ارائه می‌کنند، قیمت بالاتری نسبت به سایر آرام بندهای فاقد گارانتی دارند.


  •  تکنولوژی به کار رفته در جک آرام بند

از آنجایی که آرام بند و جک‌های آرام بند در ابعاد و اندازه‌های گونان و همچنین برای مصارف مختلف طراحی و ساخته شده‌اند؛ تکنولوژی و فناوری به کار رفته در آنها با یکدیگر متفاوت است. از تکنولوژی‌های نوین آرام بند می‌توان به توقف‌های دوتایی و سه‌تایی و قفل برقی اشاره کرد. به همین جهت در هنگام انتخاب و خرید آرام بند محل نصب و قرارگیری و از همه مهم‌تر نحوه و میزان استفاده از آن را مدنظر قرار دهید و سپس بر اساس تکنولوژی‌های متفاوت محصولات موجود در بازار نسبت به خرید آرام بند متناسب با معیارهای خود اقدام نمایید.

انواع آرام بند به لحاظ مکانیزم

آرام بند ها  را از لحاظ مکانیزم می توان به سه دسته تک سرعته، دو سرعته و سه سرعته تقسیم نمود. که تفاوت قیمتی معناداری باهم دارند تا جایی که آرام بند های سه سرعته گاهی تا چهار برابر بالاتر از مدل های دو سرعته قیمت گذاری می شوند. اما اینکه آیا این قیمت بالاتر دلیل این است که جنس بهتری خریداری کرده اید نمی شود چرا که ممکن است شما آرام بند را برای درب چوبی خواسته اید که مدل های سه سرعته برای درب چوبی کارایی ندارد

آرام بند درب‌ها با توجه به ابعاد، اندازه و نحوه استفاده شرایطی مناسب و ایده آل را برای رفت و آمد افراد در ساختمان‌ها و دیگر اماکن به وجود می‌آورند. استفاده از آرام بند باعث می‌شود تا درب مورد نظر پس از باز شدن به آرامی و بدون نیاز به فشار بسته شود. با توجه به تنوع این محصول و گستردگی آن از لحاظ اندازه و نحوه کاربرد، مدل‌های مختلفی از آرام بند درب و جک آرام بند وجود دارد؛ لذا برای انتخاب بهترین آرام بند درب متناسب با محیط و نوع استفاده می‌بایست به یک شناخت کلی درباره خرید بهترین آرام بند درب دست یافت.

معرفی بهترین آرام بند درب

آرام بند تک سرعته

این نوع آرام بند ها در بازار ایران کمی کمیاب هستند و معمولا برای درب های خیلی سبک استفاده می شوند. درب های چوبی کانکس ها، درب های توری برای جلوگیری از ورود حشرات و به طور کلی درب های زیر 20 کیلوگرم می تواند به آرام بند تک سرعته مجهز شود.

آرام بند های دو زمانه بهترین آرام بند

سیستم کارکرد آرام بند های دو سرعته یا دو زمانه به این صورت است که پس از باز نمودن درب، یک ثانیه باز می ماند و سپس شروع به بسته شدن می کند و در ادامه در یک سوم انتهایی مسیر خود که قابل تنظیم نیز هست دوباره توقف جزئی داشته و دوباره درب را میبندد. سوال اساسی که در این زمان از ما  می شود این است که آرام بند های دو سرعته برای چه درب هایی کارایی دارد. پس ما همه ی درهایی که می توان روی آنها از آرام بند دو زمانه استفاده کرد را بر می شمریم.

درب های فلزی سبک تا سنگین با قفل زنجیری

اگر درب ورودی ساختمان شما فلزی است و از قفل زنجیری استفاده شده لازم نیست بودجه بالایی برای خرید آرام بند کنار بگذارید چرا که مدل های دو سرعته برای آن درب کافی است. اصلا مهم نیست آن درب فلزی چقدر وزن دارد چرا که محصولاتی متناسب با وزن درب شما وجود دارد که میتوانید آن را خریداری نمایید.

معرفی بهترین آرام بند

درب چوبی ورودی یا داخل ساختمان

در حال حاضر استفاده از درب های چوبی شیک برای ورودی ساختمانها بسیار رایج شده است. این درها به نسبت درهای فلزی وزن کمتری داشته و معمولا از قفل های مقابل برقی استفاده میکنند. آرام بند هایی که برای این درها استفاده می شود از مدل های دو سرعته است و اصلا لازم نیست از آرام بند های سه سرعته برایشان استفاده نمود. حتی نمره استفاده از آرام بند هم نهایتا شماره 3 است که معمولا قیمت پایینی دارند.

درب ضد حریق

دربهای ضد حریق حتما باید به آرام بند مجهز شوند. اما به طور کلی این درب ها باید از آرامبند دو سرعته سبک متناسب با وزن درب بهره ببرند که مقاومت خوبی در مقابل حرارت داشته باشند. پس هنگام خرید این محصول برای درب ضد حریق باید توجه داشته باشید که استانداردهای لازم را برای درب ضد حریق داشته باشد.

راهنمای خرید آرام بند ضد حریق

آرام بند های سه سرعته یا سه زمانه

این نوع آرام بند وقتی معرفی شد که پای قفل های برقی به بازار باز شد. آرام بند های دو سرعته توانایی بستن درب های مجهز شده به قفل برقی را ندارند و اگر هم بتوانند ببندند با ضربه باید این کار را انجام دهند که این مورد می تواند برای ساختمانهایی که درب ورودیشان زیر واحدها قرار دارد قابل پذیرش نیست چرا که با هر بار ورود و خروج صدای زیاد بسته شدن درب باعث آزار حداقل ساکنان طبقه اول خواهد شد.

چرا اکثر مصرف کنندگان برای خرید به دنبال بهترین آرام بند درب هستند؟

آرام بند درب نیز مانند سایر محصولات موجود در بازار دارای تنوع زیادی از لحاظ ساختار، قطعات به کار رفته در آن، ابعاد، اندازه و قیمت است. به همین دلیل مصرف کنندگان بعضاً به دنبال خرید آرام بند متناسب با بودجه خود هستند. به طور کلی هر اندازه مبلغ بیشتری هزینه کنید، به طبع محصولی باکیفیت‌تر و با طول عمر بیشتری خریداری خواهید کرد. در صورتی که بودجه خاصی را برای خرید آرام بند، مدنظر دارید؛ می‌توانید با مراجعه به بازار و نمایندگی فروش این محصول یا در سایت‌های فروش اینترنتی محصولات آرام بند نسبت به انتخاب و خرید بهترین جک آرام بند اقدام کنید. در پاسخ به سؤال بالا می‌توان این گونه پاسخ داد که تنوع آرام بند از لحاظ کیفیت و قیمت سبب شده تا مصرف کنندگان در هنگام خرید دچار تردید شوند. علاوه بر این محصولات بی کیفیت خارجی مانند کالاهای چینی که در بازار وجود دارند، از کیفیت و طول عمر پایینی نیز برخوردار هستند. از آنجایی که اغلب فروشندگان و مصرف کنندگان عمده به دنبال خرید بهترین مارک آرام بند درب هستند؛ با بررسی همه‌جانبه و ارزیابی جنس و کیفیت محصولات نسبت به خرید آرام بند متناسب با قیمت مدنظرشان اقدام می‌کنند.

راهنمای تعمیر آرام بند 

قیمت بهترین آرام بند درب چقدر است؟ 

بعد از اینکه نوع و مدل آرام بند یا جک آرام بند مناسب برای درب مدنظرتان را پیدا کردید؛ باید با توجه به بودجه و میزان هزینه خود، نسبت به خرید آن اقدام کنید. در این بخش نیز با توجه به تفاوت بین میزان دارایی و بودجه افراد، برای هر یک از آنها تعریف گوناگونی از بهترین مارک آرام بند درب وجود دارد. زیرا هر یک از افراد توانایی خرید یک محصول خاص با قیمت مشخصی را دارند. به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید آرام بند با رنج قیمت بالا را دارید، حتماً از کیفیت محصول و اعتبار گارانتی و خدمات پس از فروش آن اطمینان حاصل نمایید. همواره یک خرید مطمئن سبب آرامش خاطر و آسایش فردای مصرف کننده می‌گردد. به طور کلی برای آگاهی از قیمت بهترین آرام بند درب می توانید با کارشناسان آویژه در در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. 

ممکن است بعد از گذشت مدتی از کارکرد آرام بند نیاز به تعویض روغن آرام بند بوجود آید پیشنهاد میکنم مقاله را مطالعه نمایید.

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

خرید درب اتاق سرور
راهنمای خرید

راهنمای خرید درب اتاق سرور

زمان مطالعه: 5 دقیقه خرید درب اتاق سرور به چه منظوری انجام می شود؟ درب اتاق سرور چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ در این مقاله قصد داریم به ماهیت درب اتاق سرور و ویژگی های اصلی آن بپردازیم. درب اتاق سرور چیست ؟ درب اتاق سرور از جمله درب هایی می باشد که باید دارای امنیت بالایی باشد.

توضیحات بیشتر »
معرفی انواع پرده هوا
راهنمای خرید

انواع پرده هوا – بهترین پرده هوا

زمان مطالعه: 5 دقیقه انواع پرده هوا کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین نوع پرده هوا را انتخاب کنیم؟ در این مقاله قصد داریم انواع پرده هوا را بررسی کنیم و بهترین پرده هوا را به شما معرفی کنیم. اگر یک رستوران دارید یا یک مرکز تجاری هستید یا یک دفتر کار و یک کارخانه که برای سالن تولید

توضیحات بیشتر »
راهنمای خرید

4 نکته خرید پنجره upvc

زمان مطالعه: 4 دقیقه پنجره upvc یکی از مهم ترین چیزهایی است که باید در هنگام ساختمان سازی به آن توجه داشته باشید.  پنجره‌های UPVC یک نوع پنجره با فریم از جنس UPVC (پلی وینیل کلراید) هستند. این نوع پنجره‌ها از موادی سبک و مقاوم به نام UPVC ساخته می‌شوند که دارای خواص عایق حرارتی و صوتی مطلوبی می‌باشد.

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا