ست کردن ریموت درب اتوماتیک

ست کردن ریموت درب اتوماتیک

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 7 دقیقه

ست کردن ریموت درب اتوماتیک به چه صورت هست؟

ست کردن ریموت درب اتوماتیک یکی از مراحلی است که در نصب درب اتوماتیک قرار دارد. یکی از مهم ترین اموری که باید برای هر ساختمانی انجام دهید این است که درب اتوماتیک برای آن بگذارید تا هم امنیت ساختمان بالا برود هم کار باز و بسته کردن درب برای شما آسان تر شود.

ریموت کنترل یکی از مهمترین اجزای درب اتوماتیک می باشد که وظیفه ارسال فرمان از سمت کاربر به درب اتوماتیک را برعهده دارد و در واقع پل ارتباطی بین کاربر و درب اتوماتیک می باشد. عملیات ست کردن ریموت درب اتوماتیک در هر مدل درب اتوماتیک متفاوت هست و بسته به نوع طراحی و مدار فرمان آن می باشد. در مرحله اول شما باید نوع درب اتوماتیک ، برند آن و کاتالوگ سیستم را در دسترس داشته باشید تا بتوانید عملیات ست کردن ریموت درب اتوماتیک را بدرستی انجام دهید.

 

نحوه ست کردن ریموت درب اتوماتیک

 

یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام عملیات ست کردن ریموت درب اتوماتیک باید بهش توجه کنی اینه که فرکانس ریموت درب اتوماتیک با گیرنده درب اتوماتیک یکی باشه و از یک پروتکل ارتباطی بهره بگیرن.

پرکاربردترین فرکانس های کاری ریموت ها و گیرنده ها عبارتنداز : 433 MHz, 315MHz, 868 MHz

همچنین نوع ریموت و گیرنده ها نیز متفاوت هستند و از پروتکل های متنوعی بهره می گیرند. مهمترین پروتکل های ارتباطی ریموت های درب اتوماتیک شامل : ریموت های کد فیکس، ریموت های کد لرنینگ و ریموت های هاپینگ.

البته که ریموت های بلوتوثی نیز به دلیل سرعت بالا در کدینگ ، بسیار محبوب و مورد توجه کاربران قرار گرفته اند و اکثر کلید سازی ها جهت تسریع در برآورده کردن نیاز کاربران از ریموت های بلوتوثی بهره می گیرند. پیشنهاد آویژه این است که تا حد امکان سعی کنید از ریموت های فابریک با کد های هاپینگ بهره بگیرید که امنیت بالاتری دارند.

چرا به ست کردن ریموت درب اتوماتیک نیاز داریم ؟

ممکن است به دلایل مختلفی مثل خراب شدن ریموت درب اتوماتیک یا گم شدن ریموت نیاز داشته باشیم که حافظه گیرنده درب اتوماتیک را ریست کنیم و ریموت جدیدی در آن ست کنیم. با توجه به تنوع انواع ریموت درب پارکینگ و تفاوت در مدل های ست کردن ریموت کنترل ، نیاز هست که با دستورالعمل و کاتالوگ هر کدام از انواع درب اتوماتیک آشنا باشیم.

نصب گیرنده روی درب اتوماتیک

در بسیاری از برندهای مطرح ایتالیایی ، قیمت ریموت درب اتوماتیک بسیار بالاست و یا در مواردی ، ریموت فابریک در بازار وجود ندارد. در این موارد پیشنهاد می شود که از یک گیرنده درب اتوماتیک استفاده شود. ( پیشنهاد میکنم جهت آشنایی با گیرنده درب اتوماتیک کلیک کنید. ) قیمت گیرنده درب اتوماتیک به مراتب مقرون به صرفه تر از ریموت درب اتوماتیک می باشد.

از گیرنده درب اتوماتیک بنام های سه رله ، تک رله ، دو رله و … نیز نام برده می شود.

 

آموزش ست کردن ریموت درب اتوماتیک

 

نحوه ست کردن ریموت درب برقی

برای این که بتوانید یک ریموت غیر اصلی را روی سیستم درب باز کن خود ست کنید لازم است فرکانسی که ریموت اصلی روی آن فعال است را بدانید. فرکانس بیشتر ریموت هایی که امروزه استفاده می شوند 433 MHz است مثل ریموت بتا یا نمایندگی سیماران که رایج ترین مدل های ریموت درب برقی می باشند. اما برای فهمیدن فرکانس دقیق به یک دستگاه فرکانس یاب احتیاج دارید. ریموت اصلی را روی محل مخصوصی که در فرکانس یاب مشخص شده است قرار دهید و سپس یکی از دکمه های آن را فشار دهید تا فرکانس ریموت روی صفحه دستگاه فرکانس یاب نشان داده شود.

اگر امکان دسترسی به فرکانس یاب برای شما وجود ندارد می توانید ریموت کنترل را باز کنید و با خواندن عدد کریستال ریموت فرکانسی که روی آن کار می کند را متوجه شوید.سپس می توانید از ریموت فابریک یا ریموت های مشابه بهره بگیرید.

ست کردن ریموت های کد لرنینگ

برای ست کردن ریموت های کد لرنینگ که در بسیاری از گیرنده های درب اتوماتیک از این مدل ریموت ها استفاده می شود باید دقت کنید و ابتدا روی مدار گیرنده را مشاهده کنید. روی رسیور یک دکمه learn یا code وجود دارد که در کنار آن یک چراغ چشمک زن هم تعبیه شده است. برای ست کردن ریموت با سیستم باید دکمه learn رسیور را فشار دهید تا چراغ چشمک زن شود و رسیور در وضعیت شناسایی قرار گیرد. سپس، یکی از دکمه های ریموت را هم فشار دهید تا چراغ روی ریموت هم چشمک زن ، تندتر شده  و کد آن در حافظه رسیور ذخیره شود.

پس از این فرمان های صادر شده توسط این ریموت برای رسیور قابل فهم و رمز گشایی خواهد بود. برای ست کردن ریموت های هاپینگ هم فقط باید از خود رسیور استفاده کرد. در روش هاپینگ ارتباط بین رسیور و ریموت بر اساس یک کد ارتباطی برقرار می شود و این کد برخلاف ریموت های کد لرنینگ ثابت نیست. همین مسئله باعث شده است که امنیت ریموت های هاپینگ بالا باشد و امکان کپی برداری سریع از آن ها وجود نداشته باشد.

راهنمای خرید جک پارکینگ ارزان با نصب

ست کردن ریموت های دیپ سوئیچی

در برخی مدل های کرکره برقی و مرکز کنترل های قدیمی تر از مرکز کنترل های دیپ سوئیچی استفاده میشد که دارای فرکانس کدفیکس می باشند. در این مدل گیرنده ها شما باید پشت ریموت و مدار فرمان را باز کرده و ترتیب میکروسوئیچ ها را به صورت مشابه قرار دهید تا ریموت کرکره برقی شما کار کند. دقت کنید که در گیرنده های کد فیکس باید برند مدار فرمان و ریموت یکی باشد در غیراینصورت ریموت شما کار نخواهد کرد.

پاک کردن ریموت درب پارکینگ

برای این که بتوانید ریموت ها را از حافظه سیستم پاک کنید باید به سراغ رسیور بروید. دکمه learn روی رسیور را فشار دهید و به مدت 10 ثانیه نگه دارید. اکنون تمام ریموت هایی که روی این رسیور ست شده بودند از حافظه آن پاک شده اند و می توانید ریموت های جدید را ست کنید.

نحوه خام کردن ریموت درب پارکینگ

برای خام کردن ریموت پارکینگ، باید اطلاعات و کد قبلی روی آن را پاک کنید تا ریموت برای کپی کردن آماده شود. اگر در حین کپی کردن ریموت درب پارکینگ نیز دچار خطا شدید، نیاز است که بتوانید اطلاعات اشتباه را از روی آن پاک کنید. خام کردن ریموت درب پارکینگ در سه مرحله کوتاه انجام می‌شود: کلید خاموش و روشن که در ریموت‌ها با نام A و B یا 1و2 نیز شناخته می‌شود، را برای چند ثانیه هم زمان با هم نگه دارید.
منتظر بمانید تا چراغ ریموت چشمک زن شود. در این مرحله، ریموت خام شده است.
برای این که از خام شدن ریموت پارکینگ اطمینان حاصل کنید، دکمه‌های آن را فشار دهید. مشاهده خواهید کرد که چراغ ریموت دیگر روشن نخواهد شد. این یعنی می‌توانید اطلاعات جدیدی روی آن کپی کنید.

آماده سازی ریموت بلوتوثی

در این مرحله باید ریموت بلوتوثی را آماده کنیم که به این کار اصطلاحاً خام کردن می گویند. معمولاً فرآیند خام کردن ریموت های بلوتوثی به این صورت است که باید دکمه های A و B یا دکمه های قفل و باز کردن را همزمان فشار دهید و نگه دارید تا زمانی که چراغ بالای ریموت چشمک زن شود.

پس از آن در حالی که هنوز دکمه B (باز کردن) را نگه داشته اید دکمه A (دکمه قفل) را رها کنید و سپس سه بار پشت سر هم دکمه A را فشار دهید تا دوباره چراغ بالای ریموت چشمک بزند. اکنون به همین سادگی ریموت بلوتوثی خام شده است. نشانه خامو شدن ریموت این است که دیگر با فشردن دکمه های آن چراغ ریموت روشن نمی شود.

فیلم آموزش ست کردن ریموت درب اتوماتیک 

در این بخش قصد داریم به بررسی و آموزش تصویری جهت ست کردن ریموت درب اتوماتیک ( برندهای مطرح ) بپردازیم.

آموزش ست کردن ریموت درب اتوماتیک نایس 

در این فیلم شما می توانید نحوه ست کردن ریموت درب اتوماتیک نایس یا نحوه ست کردن جک پارکینگ نایس را مشاهده کنید. طریقه اصولی و صحیح تعریف ریموت جک نایس بر روی مدار جک پارکینگ نایس به صورت تک لنگه و دولنگه و همچنین نحوه پاک کردن و حذف ریموت جک پارکینگ نایس به صورت کامل تشریح شده است.

آموزش ست کردن ریموت درب اتوماتیک بی اف تی bft

جک بی اف تی نیز یکی از محبوب ترین جک های پارکینگی است که در ایران بسیار نصب شده است. در بسیاری موارد نیاز هست که به دلایل مختلفی ریموت جک پارکینگ بی اف تی را مجددا ست و تنظیم یا پاک کنیم. در ادامه قصد داریم روش های تنظیم و ست کردن و پاک کردن ریموت جک پارکینگ بی اف تی را بررسی کنیم.

آموزش ست کردن ریموت درب اتوماتیک زومر sommer

جک زومر به عنوان یکی از جک های 24 ولت پرقدرت شناخته می شود که از جمله جک های پارکینگی آلمانی می باشد. در ادامه قصد داریم روش های تنظیم و ست کردن و پاک کردن ریموت جک پارکینگ زومر را بررسی کنیم.

آموزش ست کردن ریموت درب اتوماتیک پروتکو proteco

ریموت جک پارکینگ پروتکو دارای مشخصات زیر می باشد :

  • در ابتدا بصورت دو دکمه  و در نسل های بعدی به صورت سه دکمه و در مدل های نهایی و جدید Angie دارای چهار دکمه می باشد.
  • دارای فرکانس کاری 433.92MHZ
  • دارای ولتاژ کاری 12VDC – باطری مدل 23A

جهت ست کردن ریموت درب پارکینگ پروتکو باید مطابق با مراحل زیر اقدام نمایید.

ریموت کنترل پروتکو مدل new tx312 امکان ارتباط با انواع گیرنده هایی که با فرکانس 433 کار می کنند را داراست .

ریست کردن ریموت پارکینگ پروتکو

 

ریموت مدل new tx312 دارای خاصیت ریست کد رادیویی هست که به صورت تصادقی random کد جدید ارسال می کند که در صورتی که با کد دیگری تداخل داشته باشد باید کد تعویض گردد.

مراحل تغییر کد رادیویی به شرح ذیل می باشد :‌

۱- به صورت همزمان کلید های B و C روی ریموت را نگه داشته تا چراغ LED روی ریموت به رنگ سبز چشمک زن که در ابتدا تند و سپس کُند می گردد که پس از چند چشمک کُند به مدت ۱۵ ثانیه چشمک تند می زند تا زمانی که ثابت روشن بماند.

۲- پس از اتمام مرحله بالا به این معنی است که تغییر کد تصادفی با موفقیت انجام گردیده است.

۳- بعد از ثابت شدن LED ، کلید های B و C را رها کرده تا LED خاموش گردد و ریموت کنترل جهت انجام فعالیت ، اماده گردد.

ریموت مدل Angie دارای خاصیت ریست کد رادیویی هست که به صورت تصادقی random کد جدید ارسال می کند که در صورتی که با کد دیگری تداخل داشته باشد باید کد تعویض گردد.

مراحل تغییر کد رادیویی به شرح ذیل می باشد :‌

۱- به صورت همزمان کلید یا دکمه های P2 و P3 مطابق شکل ۱ ، را نگه داشته تا  LED روی ریموت یکبار چشمک بزند ، دکمه ها را فشرده نگه دارید و رها ننمایید.

۲- در این مرحله بعد از گذشت زمان حدود ۱۰ ثانیه ، LED روی ریموت شروع به چشمک زدن می نماید که در این مرحله می توانید دکمه های P2 و P3 را رها نمایید.

۳- در این مرحله کد رادیویی ریموت کنترل پروتکو Angie‌ریست شده و اماده ارسال کد جدید می باشد.

در این مرحله دقت به چند نکته الزامی می باشد که در صورتی که ریموت مدنظر قبلا به دستگاه های دیگری ست شده باشد بتواند با دستگاه جدید نیز ارتباط برقرار کند و نیاز هست ریموت با دستگاه جدید تنظیم و لرن گردد .

در فیلم های زیر شما می توانید روش های سریع کدینگ و پاک کردن ریموت جک پارکینگ پروتکو را به صورت تصویری مشاهده نمایید.

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

آموزش نصب مدار جک پارکینگ
راهنمای نصب

آموزش نصب مدار فرمان جک پارکینگ

زمان مطالعه: 6 دقیقه مراحل نصب مدار فرمان جک پارکینگ به چه صورتی انجام می گیرد ؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی انواع مدل های مدار فرمان جک پارکینگ همراه با آموزش نصب بپردازیم. البته با توجه به تنوع مدلها و برندهای موجود در بازار ، آموزش تمامی مدل ها به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

توضیحات بیشتر »
باکس کرکره برقی
راهنمای نصب

نصب باکس کرکره برقی در مشهد – نصب کاور موتور کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 4 دقیقه در این مقاله قصد داریم با انواع مدل های باکس کرکره برقی و لزوم استفاده از آن بپردازیم. باکس کرکره برقی چیست ؟ باکس کرکره برقی یکی از اجزای اصلی کرکره برقی به حساب نمی آید و به عنوان یکی از راهکارهای مناسب جهت پوشش و محافظت از کرکره برقی در برابر سرقت و آسیب

توضیحات بیشتر »
نصب کرکره برقی مشهد
راهنمای نصب

نصب کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 7 دقیقه نصب کرکره برقی مشهد با چه قیمتی انجام می شود؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی مهمترین نکات نصب کرکره برقی و آموزش نصب کرکره برقی بپردازیم. البته این نکات صرفا برای همکاران و نصابان کرکره برقی تهیه نشده و برای افرادی که قصد خرید کرکره برقی را دارند می تواند مفید باشد. هنگام

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

عضویت خبرنامه

عضو خبرنامه آویژه شوید تا از اخرین تخفیف ها و محصولات ما با خبر شوید