علت بسته نشدن درب اتوماتیک

علت بسته نشدن درب اتوماتیک

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 5 دقیقه
علت بسته نشدن درب اتوماتیک چه چیزهایی می تواند باشد؟ آیا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که درب اتوماتیک پارکینگ شما بسته نشود؟ اگر بتوانید علت بسته نشدن درب اتوماتیک را بفهمید قطعا راه حل رفع آن مشکل برایتان راحت تر خواهد بود. در این مقاله به انواع دلایل علت بسته نشدن درب اتوماتیک می پردازیم. تا انتها با آویژه در همراه باشید.   علت بسته نشدن درب اتوماتیک چیست؟

بررسی علت بسته نشدن درب اتوماتیک

  بسته نشدن درب اتوماتیک پارکینگ دلایل زیادی می تواند داشته باشد اما اگر بخواهیم به صورت کلی آن را بیان کنیم موارد زیر است:
  • ضربه زدن درب پارکینگ در حین باز و بسته شدن
  • خراب شدن برق ورودی
  • روشن ماندن موتور درب پارکینگ بعد از باز شدن
  • حالت نیمه ماندن درب پارکینگ
  • خراب شدن فلاشر درب پارکینگ
  • بررسی چشم های الکترونیک درب اتوماتیک پارکینگ
  • چک کردن باتری ها را فراموش نکنید
  • خرابی و بروز یک مشکل در سیستم مرکزی
  • گرمای بیش از حد
  • کار نکردن ریموت
  • جابه جا شدن میکروسوئیچ

راه حل های بسته نشدن درب اتوماتیک

 
  • برق ورودی را چک کنید.
در این شرایط شما می بایست به صورت دستی درب را ببندید. اگر جک به گونه ای است که دستتان به قسمت خلاص کن میرسد پس با آلن یا سوئیچ مخصوص بازوها را خلاص کنید و درب را ببندید. در غیر این صورت می بایست پین جلو بازو را به نحوی در آورید و بازو را از پایه جلو رها سازید تا درب بسته شود.
  • اگر چشمی خراب شده باشد یا شکسته باشد

چک کنید چشمی به لحاظ ظاهری آسیب ندیده باشد. سپس قاب آن ها را باز کنید تا در صورتی که آب به آن نفوذ کرده بود خارج شود. در حالی که قابها را باز کرده اید ریموت بسته شدن درب را بفشارید و اگر درب بسته شد پس قاب کثیف شده که با دستمال کشیدن حل می شود. و یا به علت آفتاب خوردگی جنسش کدر شده که باید کلا تعویض شود. در نهایت اگر چشمی شکسته یا از کار افتاده بود می بایست دو سیم Nc و COM مربوط به چشمی ای که دارای 4 ورودی است به هم وصل کنید تا درب موقتا به کار بیفتد تا شما چشمی را تعویض کنید. پس از این کار چشمی از مدار خارج شده و درب دیگر متوجه هیچ شیعی نیست و ممکن است در هنگام بسته شدن با خودرو برخورد کنید. لطفا پس از باز کردن درب سریعا از درب عبور کنید و با ریموت درب را ببندید.
  • کار نکردن ریموت 
در اکثر جک های پارکینگی زمان اتوماتیک بستن فعال است و درب به زودی بسته خواهد شد. در غیر این صورت می توانید از همسایه های خود ریموت گرفته و درب را ببندید و یا به صورت دستی با کلید خلاص کن درب را ببندید. ریموت شما هم با تعویض باتری به مدار بر می گردد و اگر اینطور نشد می توانید ریموت بلوتوثی ای را جایگزین آن کنید.
  • گرمای بیش از حد
برای رفع مشکل کمی تامل کنید و فرصت دهید که تا موتور کمی سرد شود و بعد از آن ریموت را بزنید تا درب بکار بیفتد.
  • جابه جا شدن میکروسوئیچ
برای حل مشکل باید میکروسوئیچ ها دوباره تنظیم شوند تا حد بسته شدن را درست نشان دهند. برای این کار میکروسوئیچ را جابجا کنید و هر بار با باز و بست درب آن را چک کنید.
  • قطع شدن کابل جک
برای رفع مشکل باید سیم ها تک تک با اهم متر چک شود و جایی که سیم قطع شده را دوباره به هم وصل کرد.
  • خرابی مدار کنترل یا بازو
در این شرایط می بایست برق ورودی جک پارکینگی را قطع کنید و سیستم را به حالت دستی در آورید تا مشکل توسط کارشناس بررسی گردد.

خرید جک درب پارکینگ که با نام های جک ورودی ، جک برقی درب ، جک ریموتی و درب ریموت کنترلی شناخته می شود نزدیک به 20 سال است که جای خود را در بازار ایران پیدا کرده است. امروزه جک درب پارکینگ برای باز و بسته کردن درب های اتوماتیک به کار برده میشود و افراد دیگر مجبور نیستند برای باز و بسته کردن درب پارکینگ از ماشین خود فاصله بگیرند.

انواع متعددی از جک پارکینگ در ایران موجود است و بهترین مارک جک درب پارکینگ موجود در بازار ایران ساخت کشور ایتالیا می باشد. خوشبختانه امروزه با پیشرفت صنعت ایران تولید جک های پارکینگ ایرانی نیز کیفیت بالایی دارند و قابل رقابت با نمونه های خارجی هستن.

آموزش تعمیر و نگهداری جک درب پارکینگ

  • حالت نیمه ماندن درب پارکینگ

اگر شما با این مشکل رو به رو شدید ابتدا دستگاه روی درب پارکینگ را کاملاً خلاصش کنید و درب پارکینگ را به‌طور دستی ببندید و همینطور ببینید که چیزی مانع مسیر بسته شدن درب پارکینگ نباشد. اگرمانعی وجود نداشت، برای عیب یابی خرابی این مشکل باید چرخ‌های زیر درب بررسی نمایید؛ چرا که  ممکن است آن‌ها دچار مشکل شده باشند.

برای حل این مشکل هم بهتر از یک آهنگر کمک بگیرید. در اکثر مواقع دلیل برای بسته نشدن درب پارکینگ وجود زنگار و یا خورده شدن بلبرینگ‌ها می باشد؛ این خوردگی بلبرینگ به علت سرویس نا درست درب پارکینگ خواهد بود. برای اینکه مجددا این مشکل برای شما پیش نیاید به طور منظم درب توسط سرویس کار بررسی شود.

راهکارهای علت بسته نشدن درب اتوماتیک
Garage Door Opener opening a residential garage door.
  • ضربه زدن حین باز و بسته کردن درب اتوماتیک
حتما شماهم بااین مشکل حین باز و بسته شدن درب مواجه شده اید که درب پارکینگ در هنگام بسته شدن ضربه بزند. مدارهای فرمان که امروزه در درب پارکینگ  مورد استفاده قرار میگیرد به صورت دو سرعته هستند و در پایان حرکت ترمز می‌کنند. پس اگر وسیله نقلیه به درب پارکینگ ضربه وارد کند، لولای درب پارکینگ دچار مشکل می شود  و در پارکینگ نیز از حالت تنظیم شده خارج می‌شود.
  • بروز مشکل در سیستم های برقی درب

از دیگر دلایل مشکل باز و بسته نشدن درب پارکینگ، بروز یکسری از مشکلات در سیستم برقی به خرابی جک میرسد. فیوزی که این جریان را تامین می کند و سیم کشی هایی که باعث انتقال دهنده این جریان برق می باشند، در صورت خراب شدن و قطع شدن این قسمت مانع از عملکرد جک می شود و درب ها باز و بسته نخواهند شد. علاوه بر این قسمت ها، جریان های برقی و فیوز هایی که در مدار فرمان وجود دارند نیز در صورت خرابی و قطع شدن، می تواند دلیل بروز این حالت باشند. حتی شکستگی و خرابی خود جک نیز می تواند یک دلیل مهم باشد. به هر حال باز و بسته نشدن یا به عبارتی باز نشدن درب که به معنی از کار افتادن عملکرد جک است، یکی از مشکلات رایج جک پارکینگ است که باید به درستی عیب یابی شده و مشکل آن برطرف شود.

  • گم شدن یا دزدیده شدن ریموت 
گم شدن و یا دزدیده شدن ریموت درب پارکینگ نیز یکی از مشکلات نگران کننده ای است که احتمال دارد برای هر کاربری اتفاق بیفتد. در چنین شرایطی بلافاصله نسبت به غیرفعال نمودن آن ریموت اقدام نمایید. زیرا بدین ترتیب امنیت ساختمان به خطر می افتد. برای غیر فعال سازی ریموت سرقت شده باید رسیور دستگاه را ریست کنید و پروسه ی کددهی جدید را برای ریموت های موجود انجام دهید. بهتر است برای این کار از تعمیرکار کمک بگیرید تا روند بازیابی ریموت ها به درستی طی شود.  

شما می توانید مشکلات و علت بسته نشدن درب اتوماتیک را از کارشناسان و تکنسین های ماهر آویژه در بخواهید! گروه فنی ما به صورت 24 ساعته آماده ی پاسخگویی به شما عزیزان می باشد. پس همین حالا تماس گرفته و مشاوره رایگان بگیرید. 

   
شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

آموزش نصب مدار جک پارکینگ
راهنمای نصب

آموزش نصب مدار فرمان جک پارکینگ

زمان مطالعه: 6 دقیقه مراحل نصب مدار فرمان جک پارکینگ به چه صورتی انجام می گیرد ؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی انواع مدل های مدار فرمان جک پارکینگ همراه با آموزش نصب بپردازیم. البته با توجه به تنوع مدلها و برندهای موجود در بازار ، آموزش تمامی مدل ها به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

توضیحات بیشتر »
باکس کرکره برقی
راهنمای نصب

نصب باکس کرکره برقی در مشهد – نصب کاور موتور کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 4 دقیقه در این مقاله قصد داریم با انواع مدل های باکس کرکره برقی و لزوم استفاده از آن بپردازیم. باکس کرکره برقی چیست ؟ باکس کرکره برقی یکی از اجزای اصلی کرکره برقی به حساب نمی آید و به عنوان یکی از راهکارهای مناسب جهت پوشش و محافظت از کرکره برقی در برابر سرقت و آسیب

توضیحات بیشتر »
نصب کرکره برقی مشهد
راهنمای نصب

نصب کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 7 دقیقه نصب کرکره برقی مشهد با چه قیمتی انجام می شود؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی مهمترین نکات نصب کرکره برقی و آموزش نصب کرکره برقی بپردازیم. البته این نکات صرفا برای همکاران و نصابان کرکره برقی تهیه نشده و برای افرادی که قصد خرید کرکره برقی را دارند می تواند مفید باشد. هنگام

توضیحات بیشتر »

4 در مورد “علت بسته نشدن درب اتوماتیک”

  1. محمد کریمیان

    با سلام درب برقی مجمعه ما باز و بسته میشود ولی در حالت قفل نمی ماند
    در حالی که هم ریموت فرمان میدهد و کار میکند هم ریم.ت دیواری فرمان میدهد

    1. یاسرعطارباشی

      سلام پیشنهاد میکنم یک تعمیرکار متخصص شرایط درب را بررسی کند.

  2. سلام.
    جناب آیا می‌شود کرکره برقی از داخل مغازه به بیرون هدایت کرد. درب شیشه ای برقی هست و کرکره برقی بجای اینکه بیرون نصب شود داخل نصب شده است عکس براتون ارسال میکنم

    1. یاسرعطارباشی

      سلام لطفا به این شماره تصویر ارسال بفرمایید
      نیاز به بررسی هست
      09352256530
      عطارباشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

عضویت خبرنامه

عضو خبرنامه آویژه شوید تا از اخرین تخفیف ها و محصولات ما با خبر شوید