مراحل نصب پنجره دوجداره

مراحل نصب پنجره دوجداره

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 6 دقیقه

نصب پنجره دوجداره یکی از مهم ترین مراحل ساخت پنجره می باشد. زیرا اگر پنجره به درستی و با ابعاد دقیق نصب نشود، قطعا نتیجه ی دلخواه را به شما نخواهد داد حتی اگر با بهترین متریال ساخته شده باشد!

بنابراین این نکته را بدانید که نصب پنجره دوجداره یک کار کاملا تخصصی می باشد و نیاز به نصاب حرفه ای دارد پس این کار را به تنهایی انجام ندهید!

 

مراحل نصب پنجره دوجداره

 

قبل از اینکه به نصب پنجره بپردازید این را بدانید که باید ساختمان را برای نصب آماده نمایید: 

  1. اگر ساختمان نوساز باشد و پنجره برای اولین بار نصب می‌شود، به طبع کار راحت تر خواهد بود. سازندگان ساختمان باید از قبل، محل مورد نظر را برای نصب پنجره دوجداره ایجاد کرده باشند. دقت داشته باشید که در این محل باید یک کلاف فلزی نیز نصب شده باشد تا استحکام بیشتری در نصب پنجره دوجداره وجود داشته باشد. البته پنجره‌های دوجداره را می‌توان بدون وجود این قاب فلزی نیز نصب کرد. اما با وجود این قاب فلزی، نصب پنجره دوجداره آسان تر خواهد بود و و استحکام و مقاومت آن نیز بالاتر خواهد رفت. و در نهایت یک کار تمیز و باکیفیت تر خواهید داشت.

  2. حالت دیگر زمانی اتفاق می‌افتد که اقدام به تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره کنید. به عبارتی ساختمان از قبل مجهز به پنجره بوده و در این حالت تنها شما پنجره‌های دوجداره را جایگزین آن‌ها خواهید کرد. در این مورد ابتدا باید پنجره قدیمی را بردارید، به طوری که تنها قاب آن باقی بماند تا در نهایت بتوانید پنجرههای دوجداره را روی آن نصب کنید. برداشتن پنجره قدیمی باید با دقت انجام شود تا آسیبی به قاب آن وارد نشود. در صورت آسیب دیدن قاب، پنجره‌ی جدید به خوبی نصب نخواهد شد.

    راهنمای خرید پنجره دوجداره مشهد

مراحل نصب پنجره دوجداره

نصب پنجره دوجداره باید طبق اصول و استاندارهای موجود صورت بگیرد تا نقصی در آن پیدا نشود، زیرا اصلاح اشکالات پس از نصب کار دشواری بوده و در برخی موارد نیز ناممکن است. درمورد نصب پنجره دوجداره باید بگوییم که شیشه‌ها از قبل و در محیط کارخانه ساخته شده‌اند و در مراحل تنها آن‌ها را به زهوار متصل می‌کنند.

تمیز کردن محل نصب پنجره دوجداره

طبیعی است که محل نصب و فریم انتظار، دارای آلودگی‌هایی ناشی از مصالح در فرآیند ساختمان سازی می‌باشد. درصورتی که ساختمان نوساز هم نباشد و پنجره‌ی قدیمی خارج شده باشد، باز هم گرد و غباری ناشی از خارج کردن پنجره وجود خواهد داشت. پس لازم است که حتما پیش از نصب، چارچوب و محل نصب را از هرگونه آلودگی و گرد و غبار پاک کنید. اگر این تمیزکاری انجام نشود، ممکن است که نصب با کیفیت موردنظر انجام نشود، به خصوص که پس از نصب دیگر نمی‌توانید این محل را تمیز کنید.

علاوه بر این، اگر در قاب باقی مانده حفره، برآمدگی و یا ضایعاتی وجود داشته باشد، باید آن‌ها را به وسیله‌ی گچ یا سیمان پر کرده و یا بتراشید. زیرا در غیر این صورت عایق بندی پنجره دوجداره با مشکل رو به رو خواهد شد.

مقایسه پنجره آلومینیوم و UPVC

مشخص کردن محل نصب پیچ‌های اتصال

پس از اینکه جایگاه نصب پنجره دوجداره را مشخص کردید نوبت به آن می‌رسد تا جایگاه پیچ‌هایی را که قرار است اتصال پنجره و دیوار را بر عهده داشته باشند نیز مشخص کنید. معمولا براساس نوع مصالح به کار رفته در دیوار مدنظر، از پیچ‌های سرمسته یا خودکار و یا پیچ بوتلکس استفاده می‌کنند. عموما برای دیوارهایی که از آجر ساخته شده‌اند می‌توان از هر دو پیچ استفاده کرد. اما برای دیوارهای سیمانی و بتنی از پیچ‌های بوتلکس استفاده می‌کنند و برای نصب فریم آهنی از پیچ‌های خودکار استفاده می‌شود.

اجرا و نصب پنجره دوجداره

لازم است که برای کیفیت بیشتر در کار و نصب دقیق و صحیح، از تراز عمودی استفاده کنید تا محل سوراخ کردن پیچ‌ها دقیق بوده و پنجره به زیبایی نصب شود. در نهایت پنجره به وسیله‌ی پیچ‌های نام برده شده، به دیوار متصل شده و در جایگاه خود قرار می‌گیرند.

تزریق فوم و چسب‌های سیلکونی

پس از طی کردن مراحل گفته شده، جهت افزایش عایق بندی پنجره و درزبندی، بهتر است که این کار با استفاده از چسب‌های سیلکونی و فوم صورت بگیرد. برای این کار ابتدا چسب را روی درزها قرار می‌دهند. علاوه بر این چسب‌ها نیز باید با استفاده از لیسه کاملا یکنواخت شوند. پس از چسب کاری، برچسب‌های محافظ قاب، برداشته می‌شوند.

باید توجه داشته باشید که پنجره تقریبا ۱ سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد و این فضا به وسیله‌ی فوم پر شوذ. یکی از انواع فوم‌ها، فوم پلی اورتان است که پس از تزریق حجیم شده و تمام منافذ باقی مانده را پر خواهد کرد.

بهترین پنجره دوجداره کدام است؟

نصب شیشه‌های پنجره دوجداره

پس از نصب پروفیل پنجره، نوبت به نصب شیشه‌هایی است که از قبل در کارخانه ساخته شده و به دست ما می‌رسند. حتما باید محل اتصال شیشه و سطح پروفیل را قبل از نصب تمیز کنید. جهت قرار دادن شیشه روی سطح از قطعات پلاستیکی به نام تاکوز استفاده می‌کنند. در واقع تاکوز نوعی قطعه‌ی زیر شیشه است که معمولا برای نصب هر شیشه، از ۴ عدد تاکوز استفاده می‌کنند. دو تاکوز به صورت ثابت و دوتای دیگر متحرک هستند.

شیشه‌ها روی این تاکوزها قرار گرفته و زوارها جایگذاری می‌شوند. ضروری است که در زمان جایگذاری شیشه و زوارها، از چکش‌های مخصوص به این کار استفاده کنید که غیر فلزی و ضربه گیر هستند. در این صورت هیچ آسیبی به زوار وارد نخواهد شد.

پس از نصب پروفیل پنجره، نوبت به نصب شیشه دوجداره تهیه شده می رسد. قبل از نصب لازم است تا محل اتصال شیشه و سطح پروفیل تمیز شود.

برای قرار دادن شیشه روی سطح، از قطعات پلاستیکی ای به نام تاکوز استفاده می شود.

تاکوز درواقع نوعی قطعه ی زیر شیشه است . برای هر قطعه شیشه که می خواهد نصب شود، معمولا از چهار عدد تاکوز استفاده می شود. دو تاکوز ثابت، و دو تاکوز متحرک . شیشه ها روی این تاکوز ها قرار گرفته و زوار ها جایگذاری می شوند. لازم است تا در جایگزاری شیشه و زوار ها، از چکش های مخصوص غیر فلزی ضربه گیر استفاده شود، تا آسیبی به زوار وارد نشود.

هزینه نصب پنجره دوجداره مشهد

هزینه نصب پنجره upvc بر اساس نوع پنجره و متراژ آن متفاوت می باشد. به طور کلی نمی توان قیمت دقیقی برای نصب داد. حتی بازسازی و یا نوسازی پروژه هم در محاسبه هزینه نصب متفاوت می باشد.  اما نکته‌ی قابل توجه این است که حتما از افراد متخصص و ماهر در این زمینه استفاده کنید زیرا اگر این کار توسط افراد نابلد و ناشی انجام شود، در نهایت ضرورت اصلاح هزینهه‌های بیشتر را به مشتری تحمیل خواهد کرد. در این صورت هزینه‌ی پرداخت شده‌ی شما برای خرید درب و پنجره دوجداره نیز هدر خواهد رفت.

شما می توانید برای اطلاع از هزینه نصب پنجره دوجداره همین حالا با آویژه در تماس بگیرید.

انتظارات ناشی نصب صحیح پنجره دوجداره

  • باز و بسته شدن صحیح و درست پنجره
  • عایق بندی کامل و مقاومت در برابر سرما و گرما
  • تحمل بارهای وارد شده به پنجره و استحکام بالا
  • زیبایی و تراز بودن در صورت نصب صحیح

بهترین نصاب پنجره UPVC مشهد

نکاتی که باید در هنگام نصب پنجره دوجداره به آن دقت کنید

  • شرایطی که پنجره نگهداری می شود و در آن نصب می شود نیز اهمیت دارد .
  • پنجره های یو پی وی سی ، با توجه به ماهیت مواد سازنده آن ها، باید پیش از نصب در دمایی بین ۵ تا ۳۵ درجه نگهداری شوند، تا خاصیت خود را حفظ کنند .
  • هم چنین از جابجایی های زیاد و غیرضروری نیز باید پرهیز شود، چرا که می تواند سبب آسیب رسیدن به پروفیل شود .
  • اگر پنجره با کیفیت بالا باشد، و یراق آلات و پروفیل مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته شده باشد، پس از نصب کامل فشار ها را به خوبی تحمل خواهد کرد و مشکلی در دماهای مختلف نیز نخواهد داشت .
  • در واقع شرایط دمایی گفته شده تنها در مراحل نصب اهمیت دارد .
  • بهتر است تا نصب پنجره در دماهای بسیار بالا، و یا در فصول سرد و شرایط دمایی پایین نصب نشود.
  • در صورتی که مجبور به نصب پنجره در دمای پایین هستید، باید دمای داخلی ساختمان متعادل شود .

نکته ی مهم 

شرکت آویژه در خدمات پس از نصب پنجره دوجداره و فروش آن به شما ضمانت می دهد. همچنین در صورت خرابی یا داشتن ایراد آن را به صورت رایگان برای شما رگلاژ می نماید. 

بهترین نصاب های درب و پنجره UPVC را از ما بخواهید.

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

آموزش نصب مدار جک پارکینگ
راهنمای نصب

آموزش نصب مدار فرمان جک پارکینگ

زمان مطالعه: 6 دقیقه مراحل نصب مدار فرمان جک پارکینگ به چه صورتی انجام می گیرد ؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی انواع مدل های مدار فرمان جک پارکینگ همراه با آموزش نصب بپردازیم. البته با توجه به تنوع مدلها و برندهای موجود در بازار ، آموزش تمامی مدل ها به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

توضیحات بیشتر »
باکس کرکره برقی
راهنمای نصب

نصب باکس کرکره برقی در مشهد – نصب کاور موتور کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 4 دقیقه در این مقاله قصد داریم با انواع مدل های باکس کرکره برقی و لزوم استفاده از آن بپردازیم. باکس کرکره برقی چیست ؟ باکس کرکره برقی یکی از اجزای اصلی کرکره برقی به حساب نمی آید و به عنوان یکی از راهکارهای مناسب جهت پوشش و محافظت از کرکره برقی در برابر سرقت و آسیب

توضیحات بیشتر »
نصب کرکره برقی مشهد
راهنمای نصب

نصب کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 7 دقیقه نصب کرکره برقی مشهد با چه قیمتی انجام می شود؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی مهمترین نکات نصب کرکره برقی و آموزش نصب کرکره برقی بپردازیم. البته این نکات صرفا برای همکاران و نصابان کرکره برقی تهیه نشده و برای افرادی که قصد خرید کرکره برقی را دارند می تواند مفید باشد. هنگام

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

عضویت خبرنامه

عضو خبرنامه آویژه شوید تا از اخرین تخفیف ها و محصولات ما با خبر شوید