آموزش تعویض باطری ریموت درب اتوماتیک

تعویض باطری ریموت درب اتوماتیک

جهت دسترسی سریع تر به محتوای صفحه می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

فهرست مقاله

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تعویض باطری ریموت درب اتوماتیک پارکینگی و کرکره ای به چه صورتی انجام می شود؟ انواع باطری ریموت درب اتوماتیک کدام است؟ چرا ریموت درب اتوماتیک کار نمیکنه ؟

ریموت درب اتوماتیک یکی از اجزای انواع درب اتوماتیک محسوب می شود که وظیفه ارسال فرمان و ارتباط بین کاربر و درب اتوماتیک را برعهده دارد. باطری ریموت درب اتوماتیک نقش تامین انرژی ریموت را دارد و در صورت ضعیف شدن ، باعث عدم کارکرد و یا ایجاد اختلال در ارسال فرمان به مرکز کنترل درب اتوماتیک می گردد. به همین دلیل در هنگامی که ریموت درب اتوماتیک شما به درستی عمل نمی کند ، اولین کاری که باید انجام دهید ، چک کردن باطری ریموت درب اتوماتیک می باشد.

آموزش تعویض باطری ریموت درب اتوماتیک

علائم نیاز به تعویض باطری ریموت درب اتوماتیک پارکینگ و کرکره برقی

در ادامه قصد داریم چند علامت مهم که نشان دهنده نیاز به تعویض باطری ریموت درب اتوماتیک پارکینگ و کرکره برقی می باشد را بررسی کنیم.

  • کم شدن فاصله کارکرد یا برد موثر ریموت کنترل درب اتوماتیک ( نیاز هست که ریموت را خیلی به مرکز کنترل درب اتوماتیک نزدیک کنیم )
  • عدم کارکرد درست ریموت و نیاز به فشردن ریموت کنترل به صورت مداوم یا نگهداشتن دکمه های ریموت
  • ضعیف شدن چراغ LED روی ریموت کنترل نشان دهنده ضعیف شدن باطری ریموت می باشد.
  • در صورتی که ریموت را باز کردید و علائمی از فاسد شدن باطری مثل خوردگی یا نشت مایع باطری دیدید باید باطری ریموت را تعویض نمایید در غیراینصورت احتمال آسیب دیدگی به برد ریموت ایجاد می گردد.
  • نگاه کردن به چراغ LED روی ریموت است. اگر هنگام فشار دادن دکمه‌های ریموت، چراغ LED به ضعف چشمک بزند یا اصلا روشن نشود، نشان دهنده‌ای از تخلیه باتری است.
  • نزدیک کردن ریموت به سنسور درب است. اگر هنگام قرار دادن ریموت در فاصله کمتر از ۵۰ سانت‌متر از سنسور، درب پاسخ داده و باز و بسته شود، اما هنگام دور شدن از سنسور، درب پاسخ ندهد، نشان دهنده‌ای از ضعف فرکانس و تخلیه باتری است.
  • باز کردن قاب ریموت و برداشتن باتری است. اگر با نگاه کردن به باتری ریموت، علائم خوردگی، سفید شدن، تغیر شکل یا نشت مایع دیده شود، نشان دهنده‌ای از اتمام عمر باتری است.
  • چک کردن قطعات داخلی برد و ریموت درب پارکینگ: ممکن است قطعات برد اصلی یا ریموت آسیب دیده و نیاز به تعمیر داشته باشند.

انواع ریموت کنترل درب اتوماتیک

به صورت کلی ریموت کنترل های درب اتوماتیک بسیار مشابه هستند و عملکرد مشابهی دارند و شما می توانید جهت آموزش تنظیم ریموت درب اتوماتیک و شناسایی انواع آن ها از مقاله انواع ریموت کنترل درب اتوماتیک دیدن فرمایید.

انواع باطری ریموت درب اتوماتیک

به صورت کلی اغلب ریموت های درب اتوماتیک از سه مدل باطری استفاده می کنند : 

  • باطری قلمی 12 ولت 23A
  • باطری قلمی 12 ولت 27A
  • باطری سکه ای 3 ولت 16A
  • باطری سکه ای 3 ولت 32A

مراحل تعویض باطری ریموت درب اتوماتیک پارکینگی و کرکره برقی

در صورتی که این اطمینان را پیدا کردید که مشکل از باطری ریموت درب اتوماتیک می باشد باید در جهت تعویض باطری اقدام کنید. اولین مرحله این است که بدانید چطور باید قاب پلاستیکی ریموت را باز کنید تا بتوانید به باطری ریموت دست پیدا کنید. 

در مرحله بعد باید نوع باتری ریموت را تشخیص دهید و باتری مناسب را جایگزین نمایید. 

در هنگام تعویض به قطب های مثبت و منفی باطری و جایگاه آن روی برد ریموت دقت نمایید.

دقت کنید که از برندهای معتبر و شرکت های معتبر باطری ریموت را خرید کنید.

جهت بازکردن قاب باطری شما به یک پیچ گوشتی چهارسو کوچک نیاز دارید. در اغلب موارد ریموت ها دارای پیچ های چهارسویی ریزی هستند که باید از پیچ گوشتی های ساعتی استفاده شود. به این نکته دقت کنید که در برخی موارد قاب پلاستیکی ریموت ها به صورت ضربه ای و فشاری باز و بسته می شوند.

چرا ریموت کنترل درب پارکینگ خراب میشه ؟

عوامل مختلفی می تواند باعث خرابی ریموت کنترل درب پارکینگ بشه که برخی از مهمترین این عوامل عبارتنداز : 

  • ضربه خوردن ناگهانی
  • افتادن از دست 
  • رسیدن رطوبت به ریموت

خدمات تعویض باتری ریموت درب اتوماتیک

در صورتی که امکان بررسی باتری ریموت درب اتوماتیک را ندارید و کارکرد ریموت درب اتوماتیک شما با اختلال مواجه شده می توانید با آویژه در تماس بگیرید. البته این خدمت ما تنها در شهر مشهد امکان پذیر می باشد.

فیلم آموزشی نحوه تعویض باطری ریموت درب اتوماتیک 

در فیلم زیر می توانید با انواع ریموت های درب اتوماتیک ، انواع باطری های ریموت درب اتوماتیک و نحوه تعویض باطری ریموت های برند و برتر آشنا بشید.

ریموت کنترل درب پارکینگ و کرکره برقی دقیقا شبیه به دزدگیر ماشین‌های شخصی شماست. انواع مختلفی از این محصول در بازار موجود است که هر کدام قابلیت‌ها و آپشن‌هایی مخصوص به خود دارند. نقش اصلی این ریموت‌ها ارسال دستور از طریق فرکانس (امواج ماکروویو) است که باعث می‌شود، سنسور قرار گرفته روی درب فعال شده و در نهایت موتور یا جک برقی باعث باز و بسته شدن درب خواهد شد. به همین دلیل است که هر ریموت کنترلی باید برای دربی مخصوص ست شود و در غیر اینصورت عملا کارایی نخواهد داشت.

روش های افزایش امنیت کرکره برقی

یکی از نکاتی که باید بدانی این است که بدون دانستن فرکانس ریموت درب پارکینگ نمیتوانید ریموت جدیدی بخرید. برای آن که بتوانید ریموتی بخرید که برای درب پارکینگ شما مناسب باشد باید فرکانس ریموت قدیمی را بدانید.

دو روش برای تشخیص فرکانس ریموت درب پارکینگ وجود دارد که در قسمت زیر آن ها را برای شما معرفی کرده ایم.

  • یکی از راه هایی که برای تشخیص فرکانس ریموت میتوان از آن استفاده کرد استفاده از دستگاه های فرکانس یاب میباشد. این دستگاه ها گران هستند و استفاده از آن ها چندان مقرون به صرفه نیست.
  • راه دیگر تشخیص فرکانس ریموت درب پارکینگ بدون دستگاه فرکانس یاب میباشد.

در این روش شما باید با استفاده از پیچ گوشتی که مناسب باز کردن پیچ پشت ریموت شما باشد استفاده کنید تا بتوانید به قسمت های داخلی ریموت دسترسی داشته باشید.

بعد از باز کردن درپوش ریموت باید قطعه فلزی کوپکی در برد ریموت را پیدا کنید.

برای راحتی کار تصویر و محل قرار گیری آن را برای شما نشان داده ایم.

بر روی برد ریموت قطعه ای به نام کریستال وجود دارد که بر روی این قطعه اعدادی نوشته شده است.

اعداد روی کریستال نشان داده شده در تصویر نشان دهنده فرکانس ریموت درب پارکینگ شما میباشد. معمولا فرکانس های ریموت در بازه ۴۳۳ ، ۳۱۵ ، ۳۵۰ و ۸۶۸ مگاهرتز میباشد.

اگر میخواهید راحت تر این اعداد را بخوانید میتوانید از ذره بین یا لنز عینک یا لنز دوربین گوشی استفاده کنید.

 

نتیجه گیری 

در مواردی که ریموت شما عملکرد مناسبی نداره اولین و بهترین راه ، تعویض باتری ریموت درب اتوماتیک هست و بعد از آن باید بدنبال ریموت جدید و تعویض ریموت قدیمی باشید.

شرکت آویژه در
تیم تحریریه آویژه

این مقاله به کوشش اعضای تیم تحریریه آویژه تولید شده است. امیدواریم بتوانیم در ارتقای اطلاعات در زمینه صنعت درب اتوماتیک و تاسیسات گامی کوچک برداشته باشیم.

مقالات مرتبط

آموزش نصب مدار جک پارکینگ
راهنمای نصب

آموزش نصب مدار فرمان جک پارکینگ

زمان مطالعه: 6 دقیقه مراحل نصب مدار فرمان جک پارکینگ به چه صورتی انجام می گیرد ؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی انواع مدل های مدار فرمان جک پارکینگ همراه با آموزش نصب بپردازیم. البته با توجه به تنوع مدلها و برندهای موجود در بازار ، آموزش تمامی مدل ها به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

توضیحات بیشتر »
باکس کرکره برقی
راهنمای نصب

نصب باکس کرکره برقی در مشهد – نصب کاور موتور کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 4 دقیقه در این مقاله قصد داریم با انواع مدل های باکس کرکره برقی و لزوم استفاده از آن بپردازیم. باکس کرکره برقی چیست ؟ باکس کرکره برقی یکی از اجزای اصلی کرکره برقی به حساب نمی آید و به عنوان یکی از راهکارهای مناسب جهت پوشش و محافظت از کرکره برقی در برابر سرقت و آسیب

توضیحات بیشتر »
نصب کرکره برقی مشهد
راهنمای نصب

نصب کرکره برقی مشهد

زمان مطالعه: 7 دقیقه نصب کرکره برقی مشهد با چه قیمتی انجام می شود؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی مهمترین نکات نصب کرکره برقی و آموزش نصب کرکره برقی بپردازیم. البته این نکات صرفا برای همکاران و نصابان کرکره برقی تهیه نشده و برای افرادی که قصد خرید کرکره برقی را دارند می تواند مفید باشد. هنگام

توضیحات بیشتر »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

عضویت خبرنامه

عضو خبرنامه آویژه شوید تا از اخرین تخفیف ها و محصولات ما با خبر شوید